YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[XVS 1100] - klekotanie w przekładni
Autor Wiadomość
callmeseb 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-10, 14:37   [XVS 1100] - klekotanie w przekładni

Witam,
Nie wiem czy "ten typ tak ma" ale zauważylem dziwne metaliczne dzwieki wydobywające się z tyłu przy jezdzie na jedynce. Postawilem moto na podnosniku i włączyłem "jedynke" coby to lepiej osłuchać i wygląda mi na to ze cos klekocze w przekładni (metaliczne stuki). Czyżby się cos poluzowalo? Sprawa jest bardzo poważna i wymaga poilnego serwisu?
Olej w przekładni był wymieniany 2 lata temu i jest zalana do pełna.
Przeglądnąłem pare podobnych postów ale niestety nie było sensownych konkluzji.
S.
_________________
"...1100 powodów do motórowania"
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-10, 16:10   

callmeseb, możesz mieć urwany gwint wałka. Na jego wielowypust zakłada się tuleję, która łączy wał pędny z wałkiem przekładni. Jak się urwał to klekoce.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2014-08-10, 16:13   

Czytaj http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=8803 też tak miałem.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
callmeseb 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-10, 17:55   

...nie wiem czy to akurat to. U mnie nie ma "wycia" - tylko "cos klekoce i dzwoni" jak sie jedzie na jedynce. Poza klekotaniem nie obserwuje zadnych innych anomaliów. Moto jezdzi poprawnie. Dlatego tez pytam czy to cos poważnego?
S.
_________________
"...1100 powodów do motórowania"
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-10, 18:33   

callmeseb, nikt nie jest tu wróżką.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2014-08-11, 22:17   

Panie i Panowie, a to nie jest tak, ze sie to urywa, bo nikt nigdy nie smaruje wieloklinowego posuwistego polaczenia wałka z krzyzakiem czy co tam macie ? Polaczenia sie zaciera i przestaje pracowac i ...... cos sie musi urwac ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-11, 22:34   

Jacek6, oglądałeś zdjęcia ? widziałeś gdzieś rdzę ? Miałem okazję dwa takie wałki regenerować. Jedynie co mogę Tobie odpowiedzieć w tej kwestii, to to, że się mylisz i
Jacek6 napisał/a:
czy co tam macie
nie urywa się z braku smaru. Z braku smaru dzieje się co innego, szczególnie w modelu XVS 650
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
callmeseb 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-20, 07:46   

Temat mozna zamknąć.
Byłem u Pana Adama z Ordona 2A i rozwiązał problem. Trzeba było rozebrać wał, lekko dociągnąć jakąś śrubę, wymienić olej i już jest OK.
Witek ma racje, ciężko jest diagnozować na odległość. Czasami mamy dokładnie takie same symptomy. Znalazłem prawie identyczny problem w internecie:
http://www.starbikeforums...p?t=6792&page=2
I juz myslałem ze to to, ale u mnie okazalo się ze zembatka jest w bardzo dobrym stanie.
_________________
"...1100 powodów do motórowania"
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-09-20, 08:34   

callmeseb napisał/a:
rozebrać wał, lekko dociągnąć jakąś śrubę


Nic dobrego z tego nie będzie :(
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
callmeseb 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-20, 19:08   

remol71 napisał/a:
callmeseb napisał/a:
rozebrać wał, lekko dociągnąć jakąś śrubę


Nic dobrego z tego nie będzie :(



Wiesz czy zgadujesz? Jak wiesz to sie podziel.
_________________
"...1100 powodów do motórowania"
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-09-20, 21:58   

Wiem.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
karbid 


Rocznik: 2001
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2014-09-24, 21:22   

remol71 no to napisz jak wiesz.Bo tylko wiem ale nie powiem to taki trochę kibel w twoim wykonaniu.I się nie obraź ale tak jest. Jak ja mam jakąś wiedzę to ją od razu sprzedaję na forum bo może i ja kiedyś będę potrzebował pomocy
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-09-24, 21:28   

karbid,

Na ten temat na tym Forum napisano już epopeję i zrobiono kilka doktoratów z materiałoznawstwa, obróbki metali itd. itp. Rusz tyłek i użyj szukajki. Mam to wszystko przepisywać specjalnie dla Jaśnie Pana ? :P

[ Dodano: 2014-09-25, 13:49 ]
witek1965 napisał/a:
Z braku smaru dzieje się co innego, szczególnie w modelu XVS 650


W XVS650 to się nic nie dzieje, bo to bardzo dopracowana konstrukcja. Mechaniczne uszkodzenie tej maszyny przy normalnej eksploatacji praktycznie się nie zdarza. Oczywiście niektórzy użyszkodnicy robią co mogą, urywają gwinty, przegrzewają głowice, rozstrajają gaźniki, jak pokazują relacje, niektórzy mechanicy niszczą silniki montując odwrotnie filtr oleju. Ogólnie rzecz biorąc, przy elementarnej kulturze technicznej obsługi i poziomie świadomości jest to sprzęt, na którym można polegać.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group