Przesunięty przez: krotom 2011-08-23, 22:38 |
OŚWIETLENIE KONSOLI |
Autor |
Wiadomość |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-08-17, 21:56
|
|
|
każdą zarówke jak chcesz to możesz zastąpić odpowiednikiem led w kolorze zielonym, niebieskim, czerwonym lub standardowo białym . |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
PatrykR922


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 26 Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 2132 Skąd: Rzeszów/Jarosław
|
Wysłany: 2011-08-18, 10:37
|
|
|
Oo wielkie dzięki |
_________________ Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300 |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2011-08-18, 12:02
|
|
|
Pamiętaj tylko, że dioda świeci zazwyczaj punktowo ....
W 650tkach jest 1 żarówka i zastosowanie nawet super mocnej diody i dookólnej da nierówne podświetlenie licznika ......
1100 mają 2 już żarówki i efekt jest na pewno lepszy przy zastosowaniu diod ..... |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
 |
PatrykR922


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 26 Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 2132 Skąd: Rzeszów/Jarosław
|
Wysłany: 2011-08-18, 15:06
|
|
|
Jutro jak bd miał czas to rozbiore to i oblukam
Dzięki za info |
_________________ Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300 |
|
|
|
 |
Lanky


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 49 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 1223 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 2013-10-29, 09:10 Brak podświetlenia prędkościomierza
|
|
|
Witam.
Nie wiem czy nie umiem szukać, czy po prostu takiego tematu nie ma ale potrzebuję pomocy w sprawie podświetlenia prędkościomierza. Świeciło, świeciło i pewnego dnia zgasło Niby usterka niezbyt duża ale denerwująca zwłaszcza przy jeździe po zmroku. Kolego powiedział mi, że pewnie padła żarówka podświetlająca i że wystarczy odkręcić 3 śruby imbusem i kupić taką jak trzeba. Niestety wczoraj pod sklepem na szybko odkręciłem licznik i okazuje się, że jest to tylko osłonka do której przykręcony jest licznik. Moje pytania to: 1) czy możliwe jest brak podświetlenia przez spaloną żaróweczkę, 2) czy rozbierał ktoś licznik i wie jak to zrobić i na co uważać, 3) gdzie jest ta żarówka podświetlająca prędkościomierz i jak to jest. Z góry dziękuję za ewentualną pomoc. |
_________________ Nie ważne dokąd, ważne że jeden ślad za tobą.
Dobry kierowca to nie ten, który potrafi szybko jeździć, tylko ten co umiera śmiercią naturalną. |
|
|
|
 |
Dariow

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-10-29, 12:38
|
|
|
Lanky załóż sobie od razu ledową fajniej świeci |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-10-29, 12:41
|
|
|
Wymieniałem już 2 czy 3 razy lecz w DS-1100 w innych modelach może być trochę inaczej.
1. odkręcasz imbusem 3 śrubki mocujące chromowaną maskownicę (uwaga na silokonowe podkładki pod łbami śrub, to uszczelnienie)
2. Dla wygody i lepszego dostępu rozepnij wtyczkę i maskownicę możesz odłożyć
3. Odkręcasz 3 nakrętki kluczem nasadowym 8 (uwaga na podkładki, są ważne) i podnosisz licznik
4. Obracasz licznik i bez żadnych dodatkowych rozbiórek wyciągasz ostrożnie z pomocą cieniutkiego śrubokręcika gumowe oprawki żaróweczek po dwóch stronach licznika. Oprawki oświetlenia tarczy są widoczne po bokach licznika.
5. Żaróweczki, malutkie bezoprawkowe, 12V 1,7W. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Lanky


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 49 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 1223 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 2013-10-29, 12:59
|
|
|
dzięki za instrukcję obsługi. Mam nadzieję, że w weekend dam radę z tym zrobić.
Dariow napisał/a: | Lanky załóż sobie od razu ledową fajniej świeci |
też o tym myślałem więc na pewno zamieszczę jakieś zdjęcia jak się już uda. A tak przy okazji to jaki kolor wygląda najlepiej??? |
_________________ Nie ważne dokąd, ważne że jeden ślad za tobą.
Dobry kierowca to nie ten, który potrafi szybko jeździć, tylko ten co umiera śmiercią naturalną. |
|
|
|
 |
Dariow

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-10-29, 16:53
|
|
|
Ja miałem białą żarówkę bo miałem białe podświetlenie motora, dla mnie było ok, te żaróweczki nie są drogie kup kilka kolorów i poprzymierzaj ale chyba przy białym oświetleniu jest najlepiej widoczny licznik |
|
|
|
 |
RIZI

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 24 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-10-29, 23:33
|
|
|
W przypadku całkowitego wymontowania licznika w 650-ce należy pamiętać, że głęboko w pokrętle do zerowania licznika jest śrubka. |
|
|
|
 |
Lanky


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 49 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 1223 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 2013-10-30, 08:25
|
|
|
Panowie za podpowiedzi wczoraj udało mi się zrobić z tym podświetleniem. Założyłem żaróweczkę ledową w kolorze zielonym. Całkowity koszt 3,20 PLN i 30 minut zabawy
Dariow napisał/a: | ale chyba przy białym oświetleniu jest najlepiej widoczny licznik |
zgadzam się z tym ale podświetlenie kolorowe też fajnie wygląda
RIZI napisał/a: | W przypadku całkowitego wymontowania licznika w 650-ce należy pamiętać, że głęboko w pokrętle do zerowania licznika jest śrubka. |
jest choć wogóle jej nie widać i trzeba mieć dobry śrubokręcik żeby to odkręcić |
_________________ Nie ważne dokąd, ważne że jeden ślad za tobą.
Dobry kierowca to nie ten, który potrafi szybko jeździć, tylko ten co umiera śmiercią naturalną. |
|
|
|
 |
Jaro2002

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 62 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 35 Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
|
Wysłany: 2013-12-30, 15:11
|
|
|
Panowie, gdzie kupić albo jak zrobić z LED żarówkę licznika sygnalizującą załączenie kierunków. Mam tu coś nagrzebane i żarówka sygnalizacji kierunków świeci byle jak tj jest niedopasowana.
Dzięki za sugestie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2013-12-30, 19:00
|
|
|
Jaro2002 napisał/a: | świeci byle jak tj jest niedopasowana | Co to znaczy byle jak ? Na czym polega niedostosowanie ? Ja chyba na początku tego roku zainstalowałem "bzyczek" podłączony do lampki kierunków. Już nie zapominam wyłączać kierunków. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-12-30, 21:54
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Co to znaczy byle jak ? | no jak na moje rozumowanie, to tak chyba słabo, ledwo widocznie. Jaro2002 napisał/a: | jest niedopasowana. | może nie jest niedopasowana, tylko już tak zużyta, że prawie nie przepuszcza bańka światła. bańka ma kolor prawie czarny. Sprawdź. Kupisz w byle motoryzacyjnym, tylko miej na wzór, bo jest tego trochę |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Jaro2002

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 62 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 35 Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
|
Wysłany: 2013-12-30, 22:00
|
|
|
Dzięki za zaintersowanie. Byle jak to w szczegółach jak wrzucę kierunek na prawo to podświetla mi od spodu a jak w lewo to od góry. Po demontarzu okazało się że poprzedni właścicoiel moto zlutował 2 diody LED i wcisnął zamiast żarówki. Dlatego szukam nowej żarówki. Ostatecznie mogę się bujać z tym jak jest ale głupio z tą sygnalizacją kierunku. Przegręcenie tego nowego zestawu LED jakoś niewiele zmienia ale jestem na początku drogi. Jutro jeszcze będę się bawił.
Pozdro. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-12-30, 22:10
|
|
|
Jaro2002, weź zdemontuj inną żaróweczkę z licznika i idź do motoryzacyjnego. Dobierzesz, a w najgorszym razie ASO. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Jaro2002

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 62 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 35 Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
|
Wysłany: 2013-12-30, 22:28
|
|
|
Najlepsze pomysły to te najprostrze! Dzięki. Mam niedaleko salon. Sprawdzę. |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2013-12-31, 10:45
|
|
|
Nie wiem jak jest DS1100 (witek1965, ?) ale mam opanowany temat kierunków w DS650. W moim na żaróweczkę kierunków jest podawane napięcie o zmiennej polaryzacji w zależności od włączonego kierunku. Dlatego jedna dioda się nie nada. Albo dwie tak jak u Jaro2002, lub jedna z układem Gretza.
Ale może te dwie diody były jednak "przemyślane" przez poprzedniego właściciela - wiadomo który kierunek jest włączony. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-12-31, 10:54
|
|
|
OldDiver, ja odniosłem wrażenie, że kolega Jaro2002, chce po prostu zamontować tak jak to było fabrycznie, a tam zapewne jest zwykła żarówka.
Masz rację jeżeli chodzi o OldDiver napisał/a: | jest podawane napięcie o zmiennej polaryzacji w zależności od włączonego kierunku. Dlatego jedna dioda się nie nada. | ale na zwykłą żarówkę to nie działa. Możesz podawać plus i minus jak chcesz. Tak to już jest z żarówkami. Ja nie polecałem wstawienia diody. Czy jak w puszcze zakładasz postojową żarówkę, to się zastanawiasz nad polaryzacją, albo odo oświetlenia tablicy ? Nie, bo to nie gra żadnej roli. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Jaro2002

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 62 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 35 Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
|
Wysłany: 2013-12-31, 12:03
|
|
|
OldDiver, masz oczywiście rację, że poprzednik wkombinował specjalnie połączone diody tak, aby się zapalały naprzemiennie przy zmianie polaryzacji. Nie wyszło mu jednak z montarzem (brak złącza, diody połaczył piętrowo bo nie mógł ich wcisnąć jednocześnie w wąski otwór.
Witek 1965 też ma rcję, chcę wrócić do pierwotnej postaci, ostatecznie jest mi obojętne który kierunk działa, ważna jest sygnalizacja działania. Doszedłem, że to powinny bęć żarówki T5 (5mm szrokości styku oprawki). Nie znalazłem na necie szklanych ale są diodowe zamienniki i chyba się zdecyduję zamioast tracić czas na jeżdżenie po mieście i skazane być może na niepowodzenie szukanie oryginałów.
Szerokości i długiego sezonu w 2014 roku! |
|
|
|
 |
|