YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: krotom
2011-08-23, 22:38
OŚWIETLENIE KONSOLI
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-08-17, 21:56   

każdą zarówke jak chcesz to możesz zastąpić odpowiednikiem led w kolorze zielonym, niebieskim, czerwonym lub standardowo białym .
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
PatrykR922 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 26
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 2132
Skąd: Rzeszów/Jarosław
Wysłany: 2011-08-18, 10:37   

Oo wielkie dzięki ;)
_________________
Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-08-18, 12:02   

Pamiętaj tylko, że dioda świeci zazwyczaj punktowo ....
W 650tkach jest 1 żarówka i zastosowanie nawet super mocnej diody i dookólnej da nierówne podświetlenie licznika ......

1100 mają 2 już żarówki i efekt jest na pewno lepszy przy zastosowaniu diod .....
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
PatrykR922 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 26
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 2132
Skąd: Rzeszów/Jarosław
Wysłany: 2011-08-18, 15:06   

Jutro jak bd miał czas to rozbiore to i oblukam ;)
Dzięki za info
_________________
Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300
 
 
Lanky 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 49
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1223
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2013-10-29, 09:10   Brak podświetlenia prędkościomierza

Witam.
Nie wiem czy nie umiem szukać, czy po prostu takiego tematu nie ma ale potrzebuję pomocy w sprawie podświetlenia prędkościomierza. Świeciło, świeciło i pewnego dnia zgasło :( Niby usterka niezbyt duża ale denerwująca zwłaszcza przy jeździe po zmroku. Kolego powiedział mi, że pewnie padła żarówka podświetlająca i że wystarczy odkręcić 3 śruby imbusem i kupić taką jak trzeba. Niestety wczoraj pod sklepem na szybko odkręciłem licznik i okazuje się, że jest to tylko osłonka do której przykręcony jest licznik. :poddajesie: Moje pytania to: 1) czy możliwe jest brak podświetlenia przez spaloną żaróweczkę, 2) czy rozbierał ktoś licznik i wie jak to zrobić i na co uważać, 3) gdzie jest ta żarówka podświetlająca prędkościomierz i jak to jest. Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.
_________________
Nie ważne dokąd, ważne że jeden ślad za tobą.

Dobry kierowca to nie ten, który potrafi szybko jeździć, tylko ten co umiera śmiercią naturalną.
 
 
Dariow 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 883
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-29, 12:38   

Lanky załóż sobie od razu ledową fajniej świeci :)
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-10-29, 12:41   

Wymieniałem już 2 czy 3 razy lecz w DS-1100 w innych modelach może być trochę inaczej.
1. odkręcasz imbusem 3 śrubki mocujące chromowaną maskownicę (uwaga na silokonowe podkładki pod łbami śrub, to uszczelnienie)
2. Dla wygody i lepszego dostępu rozepnij wtyczkę i maskownicę możesz odłożyć
3. Odkręcasz 3 nakrętki kluczem nasadowym 8 (uwaga na podkładki, są ważne) i podnosisz licznik
4. Obracasz licznik i bez żadnych dodatkowych rozbiórek wyciągasz ostrożnie z pomocą cieniutkiego śrubokręcika gumowe oprawki żaróweczek po dwóch stronach licznika. Oprawki oświetlenia tarczy są widoczne po bokach licznika.
5. Żaróweczki, malutkie bezoprawkowe, 12V 1,7W.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Lanky 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 49
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1223
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2013-10-29, 12:59   

dzięki za instrukcję obsługi. Mam nadzieję, że w weekend dam radę z tym zrobić.

Dariow napisał/a:
Lanky załóż sobie od razu ledową fajniej świeci :)


też o tym myślałem więc na pewno zamieszczę jakieś zdjęcia jak się już uda. A tak przy okazji to jaki kolor wygląda najlepiej???
_________________
Nie ważne dokąd, ważne że jeden ślad za tobą.

Dobry kierowca to nie ten, który potrafi szybko jeździć, tylko ten co umiera śmiercią naturalną.
 
 
Dariow 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 883
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-29, 16:53   

Ja miałem białą żarówkę bo miałem białe podświetlenie motora, dla mnie było ok, te żaróweczki nie są drogie kup kilka kolorów i poprzymierzaj ale chyba przy białym oświetleniu jest najlepiej widoczny licznik
 
 
RIZI 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 24
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-29, 23:33   

W przypadku całkowitego wymontowania licznika w 650-ce należy pamiętać, że głęboko w pokrętle do zerowania licznika jest śrubka.
 
 
Lanky 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 49
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1223
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2013-10-30, 08:25   

Panowie za podpowiedzi :uklon3: wczoraj udało mi się zrobić z tym podświetleniem. Założyłem żaróweczkę ledową w kolorze zielonym. Całkowity koszt 3,20 PLN i 30 minut zabawy ;D

Dariow napisał/a:
ale chyba przy białym oświetleniu jest najlepiej widoczny licznik


zgadzam się z tym ale podświetlenie kolorowe też fajnie wygląda

RIZI napisał/a:
W przypadku całkowitego wymontowania licznika w 650-ce należy pamiętać, że głęboko w pokrętle do zerowania licznika jest śrubka.


jest choć wogóle jej nie widać i trzeba mieć dobry śrubokręcik żeby to odkręcić
_________________
Nie ważne dokąd, ważne że jeden ślad za tobą.

Dobry kierowca to nie ten, który potrafi szybko jeździć, tylko ten co umiera śmiercią naturalną.
 
 
Jaro2002 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 62
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
Wysłany: 2013-12-30, 15:11   

Panowie, gdzie kupić albo jak zrobić z LED żarówkę licznika sygnalizującą załączenie kierunków. Mam tu coś nagrzebane i żarówka sygnalizacji kierunków świeci byle jak tj jest niedopasowana.
Dzięki za sugestie.
Pozdrawiam
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2013-12-30, 19:00   

Jaro2002 napisał/a:
świeci byle jak tj jest niedopasowana
Co to znaczy byle jak ? Na czym polega niedostosowanie ? Ja chyba na początku tego roku zainstalowałem "bzyczek" podłączony do lampki kierunków. Już nie zapominam wyłączać kierunków. :brawo:
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-12-30, 21:54   

OldDiver napisał/a:
Co to znaczy byle jak ?
no jak na moje rozumowanie, to tak chyba słabo, ledwo widocznie.
Jaro2002 napisał/a:
jest niedopasowana.
może nie jest niedopasowana, tylko już tak zużyta, że prawie nie przepuszcza bańka światła. bańka ma kolor prawie czarny. Sprawdź. Kupisz w byle motoryzacyjnym, tylko miej na wzór, bo jest tego trochę
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jaro2002 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 62
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
Wysłany: 2013-12-30, 22:00   

Dzięki za zaintersowanie. Byle jak to w szczegółach jak wrzucę kierunek na prawo to podświetla mi od spodu a jak w lewo to od góry. Po demontarzu okazało się że poprzedni właścicoiel moto zlutował 2 diody LED i wcisnął zamiast żarówki. Dlatego szukam nowej żarówki. Ostatecznie mogę się bujać z tym jak jest ale głupio z tą sygnalizacją kierunku. Przegręcenie tego nowego zestawu LED jakoś niewiele zmienia ale jestem na początku drogi. Jutro jeszcze będę się bawił.
Pozdro.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-12-30, 22:10   

Jaro2002, weź zdemontuj inną żaróweczkę z licznika i idź do motoryzacyjnego. Dobierzesz, a w najgorszym razie ASO.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jaro2002 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 62
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
Wysłany: 2013-12-30, 22:28   

Najlepsze pomysły to te najprostrze! Dzięki. Mam niedaleko salon. Sprawdzę.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2013-12-31, 10:45   

Nie wiem jak jest DS1100 (witek1965, ?? ?) ale mam opanowany temat kierunków w DS650. W moim na żaróweczkę kierunków jest podawane napięcie o zmiennej polaryzacji w zależności od włączonego kierunku. Dlatego jedna dioda się nie nada. Albo dwie tak jak u Jaro2002, lub jedna z układem Gretza.
Ale może te dwie diody były jednak "przemyślane" przez poprzedniego właściciela - wiadomo który kierunek jest włączony. ;p
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-12-31, 10:54   

OldDiver, ja odniosłem wrażenie, że kolega Jaro2002, chce po prostu zamontować tak jak to było fabrycznie, a tam zapewne jest zwykła żarówka.
Masz rację jeżeli chodzi o
OldDiver napisał/a:
jest podawane napięcie o zmiennej polaryzacji w zależności od włączonego kierunku. Dlatego jedna dioda się nie nada.
ale na zwykłą żarówkę to nie działa. Możesz podawać plus i minus jak chcesz. Tak to już jest z żarówkami. Ja nie polecałem wstawienia diody. Czy jak w puszcze zakładasz postojową żarówkę, to się zastanawiasz nad polaryzacją, albo odo oświetlenia tablicy ? Nie, bo to nie gra żadnej roli.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jaro2002 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 62
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
Wysłany: 2013-12-31, 12:03   

OldDiver, masz oczywiście rację, że poprzednik wkombinował specjalnie połączone diody tak, aby się zapalały naprzemiennie przy zmianie polaryzacji. Nie wyszło mu jednak z montarzem (brak złącza, diody połaczył piętrowo bo nie mógł ich wcisnąć jednocześnie w wąski otwór.
Witek 1965 też ma rcję, chcę wrócić do pierwotnej postaci, ostatecznie jest mi obojętne który kierunk działa, ważna jest sygnalizacja działania. Doszedłem, że to powinny bęć żarówki T5 (5mm szrokości styku oprawki). Nie znalazłem na necie szklanych ale są diodowe zamienniki i chyba się zdecyduję zamioast tracić czas na jeżdżenie po mieście i skazane być może na niepowodzenie szukanie oryginałów.
Szerokości i długiego sezonu w 2014 roku!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group