wyciek przy wale kardana i kawałki meta yamaha ds 650 2006r |
Autor |
Wiadomość |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2013-10-17, 13:29
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ledwo 100 000 | Uuuuu To dużo! Mój syn ma Yarisa 10 lat i nie ma aż tyle. Ja mam 10 letnią Toyotę Avensis i ma ... 88 000.
Toyoty tak mają. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-17, 13:30
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Toyoty tak mają | znaczy się są takie kiepskie, że nie chce się nimi jeździć, czy tak paliwożerne, że strach |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-17, 14:19
|
|
|
Witam i już pisze co i jak z moim dyfrem;
-zdjąłem ten duży talerz a tam wszystko ok
[ Dodano: 2013-10-17, 14:20 ]
podpowiedzcie jak załąćzyć zdjęcia nie mogę a bardzo się staram haha |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-17, 14:31
|
|
|
karollm, Zdjęcia wrzuć np. za pomocą picassy na serwer i podaj link. Mo0rzesz też skorzystać z Fotosik.pl. lub innego serwera. Możesz też pomniejszone, ale to guzik będzie widać wrzucić na forum w postaci załacznika.
[ Dodano: 2013-10-17, 14:34 ]
Jak talez jest ok, to jeszcze żeby wałka i łożysko. Łożysko sprawdzisz tylko jak wyjmiesz wałek |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-17, 14:57
|
|
|
tak chciałem zrobić ale okazało się ze za dyże pliki i dostałem komunikat ze przekroczyłem 500mb skontaktuj się z administratorem. Więc zdjęcia póżniej teraz Wam opisze
Po rozebraniu tryby ok dokładnie przejrzałem okazało się ze rozleciało się łożysko to pod tą dudą nakręktą na cztery wycięcia i z nią od 2h walczyłem i nie dałem rady odkręcić. łożysko a właściwie dopiero jego przegródki kólek i osłonę od środka dyfra zmieliło. Byłem w Yamaha cena 420zł ale jak rozbiorę poszukam po oznaczeniach gdzieś indziej ( tosz to drożej od całego dyfra). Zdjęcia będą na pewno ale z opóźnieniem. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-17, 15:01
|
|
|
karollm, spokojnie. Zrób klucz. Odkręć, wyjmij wałek, uważaj na podkładki dystansowe. Łożysko jak nie jest nietypowe to kupisz za niewielkie pieniądze. Tylko pamiętaj. SKF, KOYO, żadne No Name. Oczywiście w ASO nie powiedzieli jakie to jest łożysko |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-17, 15:41
|
|
|
niestety stwierdził ze nie wie trzeba wyjąć i zczytac z niego oznaczenia |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
 |
RIZI

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 24 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-10-17, 18:46
|
|
|
A mój Draguś też 6-cio letni i identyczny przypadek, po zakupie po przejechaniu 300 km olej na wale przy przekładni a do tej śruby na 4-ry wycięcia jest specjalny klucz. W serwisie rozkręcili przekładnie i wymyli za 50zł po czym kazali szukać innej. Łożysko na wałku atakującym rozwalone, obudowa kulek w łożysku z jednej strony zniknęła - została doszczętnie zmielona, stąd srebrny olej z wiórami. Powiedzieli- łożyska nie dobierzesz, org. ponad 600zł. Była wiosna nie czekałem kupiłem używkę całą przekładnie za 1000zł podobno z przebiegiem 15 tyś. mil jak na razie jestem zadowolony. Zaczynam się zastanawiać czy oby w tych rocznikach nie wystąpiła jakaś wadliwa seria łożysk na wałku atakującym, bo sama przekładnia wygląda jak nowa. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-18, 01:24
|
|
|
RIZI napisał/a: | Powiedzieli- łożyska nie dobierzesz, org. ponad 600zł. | Taaaaak. Dlatego unikam wszelkich ASO. Przeczytaj mój post powyżej ? I kliknij na linki.
RIZI napisał/a: | Była wiosna nie czekałem kupiłem używkę całą przekładnie za 1000zł | no to jak to się ma do ceny łożyska za 600 zł. Gdzie indziej za 420 zł i jeszcze gdzie indziej za 120 zł. Mi znalezienie odpowiednika (jeżeli to nie oryginał) zajęło 10 minut. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
RIZI

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 24 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-10-18, 18:38
|
|
|
witek1965, chylę czoła wiedzy i umiejętnościom czemu przekonałem się wielokrotnie czytając forum, ja jednak w owym czasie z nowym nabytkiem, zdesperowany awarią chcąc jeździć zrobiłem co zrobiłem. Znalazłem wówczas to łożysko w USA jednak nie odważyłem się go w taki sposób zakupić. Chcę jedynie podzielić się jeszcze uwagą jaką przekazali mi. "Skoro przekładnia zmieliła tak wielki kawał metalu, w oleju były wióra to bardzo znacznemu zużyciu uległy pozostałe łożyska, co po wymianie oleju z pewnością da się zauważyć, przez co przy tego typu awarii zalecana jest wymiana wszystkich łożysk" i z tym chyba należy się zgodzić. A do tego trzeba mieć umiejętności i warunki. |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-18, 18:48
|
|
|
Witam zrobiłem klucz z tulei przyspawałem podkładke, nakrętkę nr 32( jak chcecie też zrobię zdjęcie zamieszczę wydaje się lepsze niż rura) i odkręciłem bez problemu teraz kombinuje jak to wszystko powyjmować a niczego nie uszkodzić.
[ Dodano: 2013-10-18, 18:51 ]
dzieki PANOWIE za pomoc w zamieszczeniu zdjęć acha znalazłem program do zmniejszania i powiększania bez logowania, pobierania www.edytujfotke.pl polecam.
1.jpg a to moja hulajnoga lubię na nią patrzeć i czyścić. |
 |
Plik ściągnięto 10196 raz(y) 48.07 KB |
6.jpg taki był olej po wylaniu a magnesem wyciągnąłem takie fanty |
 |
Plik ściągnięto 10196 raz(y) 30.5 KB |
4.jpg tu zaznaczyłem kawałki rozsypanego łożyska - cud że nie rozwaliłem trybów |
 |
Plik ściągnięto 10196 raz(y) 34.04 KB |
3.jpg dyfer i drugi tryb wygląda tak |
 |
Plik ściągnięto 10196 raz(y) 41.6 KB |
2.jpg po zdjęciu dużego tależa tryby wyglądają tak |
 |
Plik ściągnięto 10196 raz(y) 41.32 KB |
|
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-10-18, 19:06
|
|
|
karollm, zrób fotkę tego klucza, może komuś się przyda pomysł. Ja poszedłem najprostszą drogą ze względu na brak dostępu do spawarki. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-18, 22:47
|
|
|
Witam ponownie, wciąż z tym draństwem walczę odkręciłem, wybiłem tryb z popsutym łożyskiem i tym pierścieniem i powiem że bez prasy i palnika nie ma co do tematu podchodzić. Pod siłą prasy zewnętrzny pierścień łożyska pękł, kulko się rozsypały ale wewnętrzny został razem z tą tuleją na końcu i draństwo nie chce zejść nawet rozgrzewanie. Jutro ciąg dalszy zmagań. Załączam zdjęcia na dowód moich wypocin. Pozdrawiam
9.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 10153 raz(y) 37.05 KB |
10.jpg jak widać bez prasy ani rusz a i tak nie wyjąłem całego łożyska |
 |
Plik ściągnięto 10154 raz(y) 40.46 KB |
8.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 126 raz(y) 41.33 KB |
7.jpg tak wygląda "profesjonalny" klucz na tę nakrętkę |
 |
Plik ściągnięto 118 raz(y) 42.93 KB |
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-19, 01:37
|
|
|
karollm napisał/a: | Pod siłą prasy zewnętrzny pierścień łożyska pękł, kulko się rozsypały ale wewnętrzny został razem z tą tuleją na końcu i draństwo nie chce zejść nawet rozgrzewanie | nie nagrzewaj.
Stal łozyskowa jest bardzo twarda, ale jednocześnie bardzo krucha. jeżeli jest podejście kątówką, to zrób delikatnie, cienka tarczą rysę, potem ostry przecina i młotek w garść. Połóż wałek na imadle, bądź kowadle i po prostu konkretnie walnij. Pierścień pęknie.
Już nie pamietam czy były problemy, ale zdjąłem ten pierścień bez większych perypetii w tokarni.
Czy odczytałeś dane z łożyska ? lub chociaż dokonałeś pomiaru ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-19, 10:04
|
|
|
witek1965- problem ze zdjęciem jest przez ten pierścień przed łożyskiem on nie chce zejsć podejżewam, tylko dlaczego? pomiarów nie robiłem bo średnicy wewnętrznej nie mam jak zmierzyć puki nie zdejmę tych pierścieni a na dużym pierścieniu są numery ale zapomniałem zagrać to z garażu, póżniej to zrobie i podam. Na pewno łożysko jest JAPAN.
[ Dodano: 2013-10-19, 20:37 ]
Witam tego pierścienia nie da się zdjąc prasa 20T+palnik i nic. W końcu kątówką powoli wyciąłem wewnętrzny pierścień tego łożyska żeby mieć lepsze oparcie do zdjęcia tej cholernej tulei i nic,!!! nadgarstki mi wygięło w drugą stronę
Wymiary łożyska 25mm wewnątrz 62mm na zewnątrz i 17mm szerokość oznaczenia to
NSK 8XE25-1, uszczelniacz KOYO MHS 38/53 7XLT kierunkowe
Byłem w sklepi i łożysko o tych wymiarach firmy NSK tylko z innymi oznaczeniami kosztowało mnie 48 złotych a uszczelniacz 38 zł teraz pomysł na zdjęcie pierścienia, może podpowiecie jak to zrobić i czy u Was schodził też tak ciężko czy nie? Dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-20, 09:56
|
|
|
karollm, zrób dokładną fotkę tego pierścienia. To niemożliwe, że tak się zapiekł.
[ Dodano: 2013-10-20, 10:23 ]
wg wymiarów jakie podałeś jest to bardzo popularne łożysko 6305 jeżeli jest kulkowe. Jeżeli Baryłkowe to oznaczenia i cena będzie inna.
[ Dodano: 2013-10-20, 10:23 ]
http://www.ebmia.pl/mecha...m2=62¶m3=17 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-21, 13:49
|
|
|
Witam. Tuleja już zdjęta i po wielkich wypocinach chciałbym zreasumować Wam temat :
1. Odkręcamy dyfer od wahacza, odkręcamy główną śrubę koła i najlepiej odkręcić od razu cztery śrubu żeby wałek został.
2. Po rozkręceniu dyfer powinien sam się wysunąć - mamy go już na warsztacie.
3. Wykręcamy sześć małych śrub i dwie duże które trzymają talerz, lekko podważamy ze różnych stron - trzyma go gumowa uszczelka.
4. Po wysunięciu widzimy cały środek ( powyżej zamieściłem zdjęcia ).
5. Teraz zabieramy się za dyfer od drugiej strony. Tam potrzebny jest "amerykański, profesjonalny klucz własne roboty którym wykręcamy dużą nakrętkę PAMIĘTAMY LEWY GWINT. Po wykręceniu zobaczymy na niej gumową uszczelkę oring a w jej wewnętrznej średnicy uszczelniacz kierunkowy (powyżej podałem jego wymiary) jego też wymieniamy jak go ruszyliśmy.
6. Teraz trzeba wybić tryb zdjęcie poniżej a robimy to od górnej jego części jest nieduży otwór tam cienkim śrubokrętem i młotkiem walimy
7. Jak wybijemy to na tym trybie mamy cienką blaszkę, łożysko i tuleje.
8. Żeby dostać się do łożyska i je wymienić musimy tą tuleje ( zdjęcie poniżej) rozgrzać do czerwoności ona się rozszerzy w przy użyciu prasy wyjdzie lekko. Potem prasąwypychamy łożysko odkryte bo i tak pracuje w oleju z dyfra( wymiary standardowe 25x62x17 ) cena już najlepszego i najdroższego 26 złotych.
9. Składamy w odwrotnej kolejności pamiętamy, że tujeję wkładamy też na gorąco inaczej nam nie wejdzie bo po wystygnięciu lurczy się i trzyma łożysko Powodzenia
13.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 10055 raz(y) 39.16 KB |
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-21, 15:25
|
|
|
cena już najlepszego i najdroższego 26 złotych. Niekoniecznie w ASO tylko 420 zł.
I niech mi ktoś w logiczny sposób wyjaśni jakim cudem taka różnica w cenie ?
FAG, SKF, Koyo, NTN to firmy z najwyższej półki. Zrozumiałbym w ASO narzut 100%, a niech tam, 150% za to, że w kartoniku Yamaha, ale nie 1500% , biorąc pod uwagę, że cena 26 zł jest już ceną detaliczną z narzutem i wszystkimi kosztami pośrednimi. To jest bardzo popularne łożysko i jest to ewidentny przykład na to jak robi się w c...a klienta, biorąc cenę z sufitu, tylko dlatego, że jest to część do motocykla i serwisanta wyszkolono, żeby robił z ludzi idiotów twierdząc, że takiego się nigdzie nie dostanie, tylko ASO. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-21, 17:09
|
|
|
witek1965 napisał/a: | cena już najlepszego i najdroższego 26 złotych. Niekoniecznie w ASO tylko 420 zł.
....... |
W następnej wersji zrobią ABS na namagnesowanych łożyskach (jak w Fordach) i nie będzie wyjścia, trzeba bedzie płacić po 500 pln |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
|