YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wyciek przy wale kardana i kawałki meta yamaha ds 650 2006r
Autor Wiadomość
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2013-10-17, 13:29   

witek1965 napisał/a:
ledwo 100 000
Uuuuu ! To dużo! Mój syn ma Yarisa 10 lat i nie ma aż tyle. Ja mam 10 letnią Toyotę Avensis i ma ... 88 000.
Toyoty tak mają.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-17, 13:30   

OldDiver napisał/a:
Toyoty tak mają
znaczy się są takie kiepskie, że nie chce się nimi jeździć, czy tak paliwożerne, że strach :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-17, 14:19   

Witam i już pisze co i jak z moim dyfrem;
-zdjąłem ten duży talerz a tam wszystko ok ;D

[ Dodano: 2013-10-17, 14:20 ]
podpowiedzcie jak załąćzyć zdjęcia nie mogę a bardzo się staram haha
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-17, 14:31   

karollm, Zdjęcia wrzuć np. za pomocą picassy na serwer i podaj link. Mo0rzesz też skorzystać z Fotosik.pl. lub innego serwera. Możesz też pomniejszone, ale to guzik będzie widać wrzucić na forum w postaci załacznika.

[ Dodano: 2013-10-17, 14:34 ]
Jak talez jest ok, to jeszcze żeby wałka i łożysko. Łożysko sprawdzisz tylko jak wyjmiesz wałek
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-17, 14:57   

tak chciałem zrobić ale okazało się ze za dyże pliki i dostałem komunikat ze przekroczyłem 500mb skontaktuj się z administratorem. Więc zdjęcia póżniej teraz Wam opisze
Po rozebraniu tryby ok dokładnie przejrzałem okazało się ze rozleciało się łożysko to pod tą dudą nakręktą na cztery wycięcia i z nią od 2h walczyłem i nie dałem rady odkręcić. łożysko a właściwie dopiero jego przegródki kólek i osłonę od środka dyfra zmieliło. Byłem w Yamaha cena 420zł :poddajesie: ale jak rozbiorę poszukam po oznaczeniach gdzieś indziej ( tosz to drożej od całego dyfra). Zdjęcia będą na pewno ale z opóźnieniem.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-17, 15:01   

karollm, spokojnie. Zrób klucz. Odkręć, wyjmij wałek, uważaj na podkładki dystansowe. Łożysko jak nie jest nietypowe to kupisz za niewielkie pieniądze. Tylko pamiętaj. SKF, KOYO, żadne No Name. Oczywiście w ASO nie powiedzieli jakie to jest łożysko
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-17, 15:41   

niestety stwierdził ze nie wie trzeba wyjąć i zczytac z niego oznaczenia
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-17, 15:57   

Zrób tak, tylko jakbyś zniszczył, to dokonaj dokładnego pomiaru. Szer, średnice wewn. i zewn.\W USA to łożysko kosztuje 50$

93306-30533-00 to jego oznaczenie.

http://www.benefiscal.co.....php?myid=10627 z tego http://www.gearhead.com/y...3306-30520-00/1 również wynika, że 93306-30533-00 i 93306-30520-00 to to samo łożysko ;D


i dalej za 1/4 ceny, łożysko FAG ( najwyższa pólka, na równi z SKF, KOYO http://tech-partner.pl/pl...305-TVP-FAG/365

:browarek: przy okazji ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
RIZI 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 24
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-17, 18:46   

A mój Draguś też 6-cio letni i identyczny przypadek, po zakupie po przejechaniu 300 km olej na wale przy przekładni a do tej śruby na 4-ry wycięcia jest specjalny klucz. W serwisie rozkręcili przekładnie i wymyli za 50zł po czym kazali szukać innej. Łożysko na wałku atakującym rozwalone, obudowa kulek w łożysku z jednej strony zniknęła - została doszczętnie zmielona, stąd srebrny olej z wiórami. Powiedzieli- łożyska nie dobierzesz, org. ponad 600zł. Była wiosna nie czekałem kupiłem używkę całą przekładnie za 1000zł podobno z przebiegiem 15 tyś. mil jak na razie jestem zadowolony. Zaczynam się zastanawiać czy oby w tych rocznikach nie wystąpiła jakaś wadliwa seria łożysk na wałku atakującym, bo sama przekładnia wygląda jak nowa.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-18, 01:24   

RIZI napisał/a:
Powiedzieli- łożyska nie dobierzesz, org. ponad 600zł.
Taaaaak. Dlatego unikam wszelkich ASO. Przeczytaj mój post powyżej ? I kliknij na linki.
RIZI napisał/a:
Była wiosna nie czekałem kupiłem używkę całą przekładnie za 1000zł
no to jak to się ma do ceny łożyska za 600 zł. Gdzie indziej za 420 zł i jeszcze gdzie indziej za 120 zł. Mi znalezienie odpowiednika (jeżeli to nie oryginał) zajęło 10 minut.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
RIZI 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 24
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-18, 18:38   

witek1965, chylę czoła wiedzy i umiejętnościom czemu przekonałem się wielokrotnie czytając forum, ja jednak w owym czasie z nowym nabytkiem, zdesperowany awarią chcąc jeździć zrobiłem co zrobiłem. Znalazłem wówczas to łożysko w USA jednak nie odważyłem się go w taki sposób zakupić. Chcę jedynie podzielić się jeszcze uwagą jaką przekazali mi. "Skoro przekładnia zmieliła tak wielki kawał metalu, w oleju były wióra to bardzo znacznemu zużyciu uległy pozostałe łożyska, co po wymianie oleju z pewnością da się zauważyć, przez co przy tego typu awarii zalecana jest wymiana wszystkich łożysk" i z tym chyba należy się zgodzić. A do tego trzeba mieć umiejętności i warunki.
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-18, 18:48   

Witam zrobiłem klucz z tulei przyspawałem podkładke, nakrętkę nr 32( jak chcecie też zrobię zdjęcie zamieszczę wydaje się lepsze niż rura) i odkręciłem bez problemu teraz kombinuje jak to wszystko powyjmować a niczego nie uszkodzić.

[ Dodano: 2013-10-18, 18:51 ]
dzieki PANOWIE za pomoc w zamieszczeniu zdjęć acha znalazłem program do zmniejszania i powiększania bez logowania, pobierania www.edytujfotke.pl polecam.

1.jpg
a to moja hulajnoga lubię na nią patrzeć i czyścić.
Plik ściągnięto 10200 raz(y) 48.07 KB

6.jpg
taki był olej po wylaniu a magnesem wyciągnąłem takie fanty
Plik ściągnięto 10200 raz(y) 30.5 KB

4.jpg
tu zaznaczyłem kawałki rozsypanego łożyska - cud że nie rozwaliłem trybów
Plik ściągnięto 10200 raz(y) 34.04 KB

3.jpg
dyfer i drugi tryb wygląda tak
Plik ściągnięto 10200 raz(y) 41.6 KB

2.jpg
po zdjęciu dużego tależa tryby wyglądają tak
Plik ściągnięto 10200 raz(y) 41.32 KB

 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-10-18, 19:06   

karollm, zrób fotkę tego klucza, może komuś się przyda pomysł. Ja poszedłem najprostszą drogą ze względu na brak dostępu do spawarki.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-18, 22:47   

Witam ponownie, wciąż z tym draństwem walczę odkręciłem, wybiłem tryb z popsutym łożyskiem i tym pierścieniem i powiem że bez prasy i palnika nie ma co do tematu podchodzić. Pod siłą prasy zewnętrzny pierścień łożyska pękł, kulko się rozsypały ale wewnętrzny został razem z tą tuleją na końcu i draństwo nie chce zejść nawet rozgrzewanie. Jutro ciąg dalszy zmagań. Załączam zdjęcia na dowód moich wypocin. Pozdrawiam

9.jpg
Plik ściągnięto 10157 raz(y) 37.05 KB

10.jpg
jak widać bez prasy ani rusz a i tak nie wyjąłem całego łożyska
Plik ściągnięto 10158 raz(y) 40.46 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 126 raz(y) 41.33 KB

7.jpg
tak wygląda "profesjonalny" klucz na tę nakrętkę
Plik ściągnięto 118 raz(y) 42.93 KB

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-19, 01:37   

karollm napisał/a:
Pod siłą prasy zewnętrzny pierścień łożyska pękł, kulko się rozsypały ale wewnętrzny został razem z tą tuleją na końcu i draństwo nie chce zejść nawet rozgrzewanie
nie nagrzewaj.
Stal łozyskowa jest bardzo twarda, ale jednocześnie bardzo krucha. jeżeli jest podejście kątówką, to zrób delikatnie, cienka tarczą rysę, potem ostry przecina i młotek w garść. Połóż wałek na imadle, bądź kowadle i po prostu konkretnie walnij. Pierścień pęknie.
Już nie pamietam czy były problemy, ale zdjąłem ten pierścień bez większych perypetii w tokarni.
Czy odczytałeś dane z łożyska ? lub chociaż dokonałeś pomiaru ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-19, 10:04   

witek1965- problem ze zdjęciem jest przez ten pierścień przed łożyskiem on nie chce zejsć podejżewam, tylko dlaczego? pomiarów nie robiłem bo średnicy wewnętrznej nie mam jak zmierzyć puki nie zdejmę tych pierścieni a na dużym pierścieniu są numery ale zapomniałem zagrać to z garażu, póżniej to zrobie i podam. Na pewno łożysko jest JAPAN.

[ Dodano: 2013-10-19, 20:37 ]
Witam tego pierścienia nie da się zdjąc prasa 20T+palnik i nic. W końcu kątówką powoli wyciąłem wewnętrzny pierścień tego łożyska żeby mieć lepsze oparcie do zdjęcia tej cholernej tulei i nic,!!! nadgarstki mi wygięło w drugą stronę :beczy:
Wymiary łożyska 25mm wewnątrz 62mm na zewnątrz i 17mm szerokość oznaczenia to
NSK 8XE25-1, uszczelniacz KOYO MHS 38/53 7XLT kierunkowe
Byłem w sklepi i łożysko o tych wymiarach firmy NSK tylko z innymi oznaczeniami kosztowało mnie 48 złotych :brawo: a uszczelniacz 38 zł teraz pomysł na zdjęcie pierścienia, może podpowiecie jak to zrobić i czy u Was schodził też tak ciężko czy nie? Dzięki i pozdrawiam.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-20, 09:56   

karollm, zrób dokładną fotkę tego pierścienia. To niemożliwe, że tak się zapiekł.

[ Dodano: 2013-10-20, 10:23 ]
wg wymiarów jakie podałeś jest to bardzo popularne łożysko 6305 jeżeli jest kulkowe. Jeżeli Baryłkowe to oznaczenia i cena będzie inna.

[ Dodano: 2013-10-20, 10:23 ]
http://www.ebmia.pl/mecha...m2=62¶m3=17
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-21, 13:49   

Witam. Tuleja już zdjęta i po wielkich wypocinach chciałbym zreasumować Wam temat :
1. Odkręcamy dyfer od wahacza, odkręcamy główną śrubę koła i najlepiej odkręcić od razu cztery śrubu żeby wałek został.
2. Po rozkręceniu dyfer powinien sam się wysunąć - mamy go już na warsztacie.
3. Wykręcamy sześć małych śrub i dwie duże które trzymają talerz, lekko podważamy ze różnych stron - trzyma go gumowa uszczelka.
4. Po wysunięciu widzimy cały środek ( powyżej zamieściłem zdjęcia ).
5. Teraz zabieramy się za dyfer od drugiej strony. Tam potrzebny jest "amerykański, profesjonalny klucz :hahaha: własne roboty którym wykręcamy dużą nakrętkę PAMIĘTAMY LEWY GWINT. Po wykręceniu zobaczymy na niej gumową uszczelkę oring a w jej wewnętrznej średnicy uszczelniacz kierunkowy (powyżej podałem jego wymiary) jego też wymieniamy jak go ruszyliśmy.
6. Teraz trzeba wybić tryb zdjęcie poniżej a robimy to od górnej jego części jest nieduży otwór tam cienkim śrubokrętem i młotkiem walimy :brawo:
7. Jak wybijemy to na tym trybie mamy cienką blaszkę, łożysko i tuleje.
8. Żeby dostać się do łożyska i je wymienić musimy tą tuleje ( zdjęcie poniżej) rozgrzać do czerwoności ona się rozszerzy w przy użyciu prasy wyjdzie lekko. Potem prasąwypychamy łożysko odkryte bo i tak pracuje w oleju z dyfra( wymiary standardowe 25x62x17 ) cena już najlepszego i najdroższego 26 złotych.
9. Składamy w odwrotnej kolejności pamiętamy, że tujeję wkładamy też na gorąco inaczej nam nie wejdzie bo po wystygnięciu lurczy się i trzyma łożysko Powodzenia

13.jpg
Plik ściągnięto 10059 raz(y) 39.16 KB

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-21, 15:25   

cena już najlepszego i najdroższego 26 złotych. Niekoniecznie w ASO tylko 420 zł. :hahahahaa:
I niech mi ktoś w logiczny sposób wyjaśni jakim cudem taka różnica w cenie ?
FAG, SKF, Koyo, NTN to firmy z najwyższej półki. Zrozumiałbym w ASO narzut 100%, a niech tam, 150% za to, że w kartoniku Yamaha, ale nie 1500% , biorąc pod uwagę, że cena 26 zł jest już ceną detaliczną z narzutem i wszystkimi kosztami pośrednimi. To jest bardzo popularne łożysko i jest to ewidentny przykład na to jak robi się w c...a klienta, biorąc cenę z sufitu, tylko dlatego, że jest to część do motocykla i serwisanta wyszkolono, żeby robił z ludzi idiotów twierdząc, że takiego się nigdzie nie dostanie, tylko ASO.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-21, 17:09   

witek1965 napisał/a:
cena już najlepszego i najdroższego 26 złotych. Niekoniecznie w ASO tylko 420 zł. :hahahahaa:
.......



W następnej wersji zrobią ABS na namagnesowanych łożyskach (jak w Fordach) i nie będzie wyjścia, trzeba bedzie płacić po 500 pln :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group