 |
sklejone tarcze sprzęgła y ds 650 |
Autor |
Wiadomość |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-13, 17:06 sklejone tarcze sprzęgła y ds 650
|
|
|
Witam. Bardzo proszę o podpowiedz czy za chwile opisany problem jest czymś normalnym w tych maszynach. Na początku sezonu kupiłem Y Vsatr 650 z 2006r. Na dzień dobry wymieniłem olej, filtr i zajrzałem do sprzęgła bo miałem dziwne wrażenie że za wysoko bierze. Tarczki okazały się w stanie b.dobrym. Złożyłem wszystko spowrotem, zalałem MOTUL 5100 10W40 no i od tego momentu mam problem, jak postawie maszyne na dłużej to nie mogę jej prowadzić jak jest włączony bieg a ja wcisnę sprzęgło (dodam, że rozprzęgla ale tarcze z przekładkami się sklejają). Bardzo proszę o podpowiedz czy takie coś to norma czy może zły olej a może coś z tarczami . Nie ukrywam nie wiem jak było przed wymianą bo nie zwróciłem na to uwagi chyba za szybko wziąłem się za wymiane i sprawdzenie. |
|
|
|
 |
sq5naz


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2013-10-19, 13:47
|
|
|
U mnie olej 20W-50 Yamalube mineralny i też sprzęgło inaczej się zachowuje jak motocykl postoi i odpalę i pierwszy raz po odpaleniu wbijam jedynkę. Jest lekkie szarpnięcie. Potem juz jest inaczej jak się rozgrzeje.
Jak stoi i bym chciał go przepchnąć przy wbitym biegu i wciśniętej klamce sprzęgła, to trzeba trochę pobujać przód - tył, by się sprzęgło rozkleiło. Potem można już przetaczać, ale jest i tak ciężej niż jakby skrzynia była na biegu jałowym.
Z tego co się orientowałem, to nie tylko ja i nie tylko Dragi tak mają. |
_________________ vaya con Dios...
 |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-19, 20:23
|
|
|
sq5naz- masz racje ja doszedłem do tego że zalecany olej mineralny 20w50 se to po prostu syf, najciekawsze, żę zalecany przez producenta gdzie te silniki chłodzone są powietrzem w większości. |
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ... |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2013-10-19, 20:56
|
|
|
karollm, wylej Motul i zalej jakiś porządny olej. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
sq5naz


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2013-10-20, 10:36
|
|
|
karollm, czy ja wiem czy to syf? Sam napisałeś, że zalecany przez producenta. Ja jeżdżę na Yamalube 20W-50 od trzech lat i nie mam żadnych problemów z silnikiem. A że się po postoju (ale oczywiście nie takim 15-minutowym czy 4-godzinnym) sprzęgło sklei? Odpalasz, silnik zaczyna się rozgrzewać, wbijasz jedynkę i już się rozkleiło. |
_________________ vaya con Dios...
 |
|
|
|
 |
karollm

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: radom
|
Wysłany: 2013-10-21, 08:09
|
|
|
sq5naz- może źle mnie zrozumiałem lub ja się ż]le wysłowiłem producent zaleca 20W50 z oznaczeniem SE czyli ogólnie najprostrzy olej bez żadnych uszlachetniaczy a ja chciałem zalać ponoć lepszy 10W40 do silników bardziej eksploatowanych (oznaczenia nie pamiętam), kupiłem taki z beczki i okazało się lipą większą niż 20W50 (chya jakiś syf mi sprzedał). |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|