YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawostka
Autor Wiadomość
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-18, 11:59   

Pirania_LM napisał/a:
Co Ty mówisz, wszystkie dodatki zrobisz tu na Forum. Sam robiłem i nie tylko ja i efekt jest 6 z plusem. Skontaktuj się z Marsinusem i będzie Pan zadowolony ;D ;D ;D


Dzięki.
Zawsze najpierw sprawdzam w okolicach co mogę zdziałać.
Tu usiałem przeoczyć temat :oops:
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1363
Skąd: Rob
Wysłany: 2013-09-18, 13:07   

Jak mnie już ktoś wywołał do tablicy to powiem tak, usługowo renowacji mało kto się podejmuje bo to sporo zabawy i trudny proces. Firma w której pracuję jako jedna z niewielu w kraju bawi się w takie usługi. Nie jest to tania zabawa ale nie odstawiamy lipy, o czym może zaświadczyć paru użytkowników którzy skorzystali.

Co zaś do malowania powierzchni na efekt chromu to polecałbym to raczej do elementów plastikowych bo usługowo chromu na plastik chyba jednak nikt nie kładzie bo póki co wszędzie gdzie czytam to jest to raczej legenda miejska czyli ktoś komuś gdzieś coś kiedyś powiedział, że kolega szwagra ma znajomego itd, a on kiedyś pochromował sobie plastikowe klamki do samochodu. Konkretów z jakimkolwiek namiarem typu nazwa lub adres czy nr tel nigdzie nie znalazłem. Można sobie jeszcze np. pomalować w taki sposób błotniki, kapy, owiewki itp.

Natomiast elementy metalowe narażone na działanie temperatury jak obudowy różnych części silnika, działanie chemii np. zbiorniczki płynu hamulcowego czy uszkodzeń mechanicznych zostawił bym tradycyjnemu chromowaniu. Tego nie zastąpi żadna farba o efekcie chromu.

wemar pisał o chromowaniu bodajże nierdzewki to się da zrobić tylko jednak nieco inaczej. Wszystkie detale niezależnie z czego są wykonane muszą zostać pozbawione zabrudzeń czy starych powłok malarskich lub galwanicznych oraz tlenków, smarów i innych zanieczyszczeń.
Dokonuje się tego za pomocą odpowiedniej chemii, ewentualnie wygrzewania w wysokiej temp w przypadku farby. Potem dopiero mechanicznie usuwa się powstałe nierówności i chropowatości materiału przez szlifowanie i polerowanie i potem znowu do chemii nieco innej żeby usunąć pozostałości obróbki mechanicznej itd itd itd. nie będę się rozpisywał na ten temat bo było w temacie chromowania. Nierdzewkę trzeba nie wypolerować a wypiaskować żeby miedź miała się do czego przyczepić ;)

Sam proces należy bardzo dokładnie nadzorować, parametry chemii, prądu i czasu są kluczem. Jeżeli po roku chrom schodzi albo na nowych detalach widać przebarwienia to hmm bez komentarza :/

Oczywiście każdemu może się zdarzyć wpadka bo zanieczyścić kąpiel jest bardzo łatwo ale od tego jest gwarancja ;)
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-09-18, 13:48   

MARSINUS napisał/a:
... bo usługowo chromu na plastik chyba jednak nikt nie kładzie bo póki co wszędzie gdzie czytam to jest to raczej legenda miejska czyli ktoś komuś gdzieś coś kiedyś powiedział, że kolega szwagra ma znajomego itd, a on kiedyś pochromował sobie plastikowe klamki do samochodu. Konkretów z jakimkolwiek namiarem typu nazwa lub adres czy nr tel nigdzie nie znalazłem. ...

Może nie jest to tyle chromowanie co uzyskiwanie powłoki chromopodobnej (metalizacja) i takie zakłady nie są legendą (gogle > metalizacja tworzyw sztucznych).


Takie oto BOCZNE DEKLE wyglądają jak kawał chromowanej blachy, a faktycznie to powleczone tworzywo i to dość solidnie - użytkuję od roku, co widać poniżej.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
prodi 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 460
Skąd: Konin
Wysłany: 2013-09-18, 14:08   

Czy w końcu da ktoś konkretne namiary gdzie tak pochromować boczne plastikowe dekle :beczy:
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1363
Skąd: Rob
Wysłany: 2013-09-18, 15:08   

wemar napisał/a:
takie zakłady nie są legendą (gogle > metalizacja tworzyw sztucznych).


wemar namiary proszę namiary :poddajesie:

Sobie poguglowałem i zadzwoniłem do trzech firm, owszem metalizauja ale na seryjne zamówienie jednostkowych detali nie robią :/
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-09-18, 15:24   

Nie podam, bo nie korzystałem. Ze dwa lata temu dzwoniłem do firmy pod Poznaniem i byli chętni do zrobienia jednego detalu, ale nie było to tanie i uprzedzali, że może odłazić na elementach już używanych. Teraz jednak nie mogę znaleźć namiarów na nich. Nie jest też moim zamiarem namawianie do korzystania z jakiegoś z nich - po prostu zaznaczyłem, że nie jest to legenda.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-18, 16:20   

Dobrze opisane metalizowanie tworzyw sztucznych:

http://www.galwanizernie.pl/articles/51

Są tam dwa linki do galwanizerni. Nie sprawdzałem jeszcze. Może ktoś coś o nich powiedzieć ?
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-18, 16:23   

A nie lepiej te dekle obkleić folią termo w kolorze chromu ?
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-18, 16:40   

Pirania_LM, 100 procent. Tanio i szybko i metoda powtarzalna. Tylko folie trzeba kupić 3M, a nie jakąś popierdółke.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-18, 16:44   

dokładnie, do tego opalarka i jest git majonez :)
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-18, 16:52   

Na to też już wpadłem ;d Folię mam zakupioną ale ona nie na wszystko się nadaje. Na małych pierdołach z zakamarkami można się osrać przy oklejaniu ;D
Na dekle owszem jak najbardziej. Efekt jest zadowalający.
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
prodi 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 460
Skąd: Konin
Wysłany: 2013-09-18, 17:27   

A ma ktoś namiar na taką folie
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-18, 19:50   

na allegro jest mnóstwo ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-18, 21:34   

hawk napisał/a:
Na małych pierdołach z zakamarkami można się osrać przy oklejaniu ;D
nie jest to takie straszne. Pooglądaj filmiki na You Tube. Oklejeją małe elementy również. Deski , klamki itd
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-09-18, 21:37   

Na YT wszystko jest proste :) ale w domu to już gorzej.
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-18, 21:59   

petermajster, trzeba się albo nauczyć, albo zlecić i zapłacić . Nie ma trzeciej opcji
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-09-18, 22:04   

Zapraszam cię Witek do siebie, z półki zdejmiemy folię jaką będziesz chciał, zakupimy krzynkę browara i się będziemy uczyć oba :)
Akurat z foliami mam troszkę do czynienia i za każdym razem jak coś oklejam jest coś nie tak. klienci zazwyczaj są zadowoleni ale nie ja, może to takie zboczenie zawodowe :nie_wiem:
Może to będzie jakiś pomysł na wspólny biznes :brawo: .
Aktualnie w reklamie ciężko jest się utrzymać.
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-18, 22:13   

petermajster napisał/a:
Zapraszam cię Witek do siebie, z półki zdejmiemy folię jaką będziesz chciał, zakupimy krzynkę browara i się będziemy uczyć oba :)
To jest pomysł. Ja zawsze jestem chętny do nauki. Skoro ktoś potrafi cos zrobić, to dlaczego ja ma tego nie zrobić ? Oczywiście nie do wszystkiego można mieć smykałkę. Na szydełkowanie bym się nie dał namówić, ale na oklejanie tak.
Mam zamiar okleić obudowę główki ramy - liczę na pomoc ( na początek wystarczy kilka informacji, jak się za to zabrać)
petermajster napisał/a:
klienci zazwyczaj są zadowoleni ale nie ja, może to takie zboczenie zawodowe
to jest wypowiedź fachowca :uklon5:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-09-18, 22:33   

Witek, pomysł jest, zbliża się okres garażowania. Rozejrzę się za foliami, sam bym obkleił sobie boczki chromem. Kiedyś miałem ochotę okleić błotnik i bak carbonem ale oczywiście na zamiarze się tylko skoczyło.
Problem z folią jest taki że nie jest odporna na chemię i uszkodzenia mechaniczne, nie da się jej wypolerować na nowo.
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-18, 22:39   

petermajster napisał/a:
Problem z folią jest taki że nie jest odporna na chemię i uszkodzenia mechaniczne, nie da się jej wypolerować na nowo.

Kumpel zafoliował całe A8. Miał granat, a zachciało mu się białej perły. Kto bogatemu zabroni.

Ja mam zamiar carbonem z 3M. Ale chyba tylko obudowę główki ramy. Kluczyk mi porysował i zakleiłem dziure po źle wywierconym otworze na gniazdo 12V. Folia ładnie zamaskuje. Jak się porysuje. Da sie nową. Ta folia, któą zaprezentowałeś, lepsza jest jakościowo od 3M ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group