Ciekawostka |
Autor |
Wiadomość |
hawk


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 121 Skąd: Warszawa - Bemowo
|
Wysłany: 2013-09-18, 11:59
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | Co Ty mówisz, wszystkie dodatki zrobisz tu na Forum. Sam robiłem i nie tylko ja i efekt jest 6 z plusem. Skontaktuj się z Marsinusem i będzie Pan zadowolony |
Dzięki.
Zawsze najpierw sprawdzam w okolicach co mogę zdziałać.
Tu usiałem przeoczyć temat |
_________________ YAMAHA XVS 1300 MS 2007r. |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2013-09-18, 13:07
|
|
|
Jak mnie już ktoś wywołał do tablicy to powiem tak, usługowo renowacji mało kto się podejmuje bo to sporo zabawy i trudny proces. Firma w której pracuję jako jedna z niewielu w kraju bawi się w takie usługi. Nie jest to tania zabawa ale nie odstawiamy lipy, o czym może zaświadczyć paru użytkowników którzy skorzystali.
Co zaś do malowania powierzchni na efekt chromu to polecałbym to raczej do elementów plastikowych bo usługowo chromu na plastik chyba jednak nikt nie kładzie bo póki co wszędzie gdzie czytam to jest to raczej legenda miejska czyli ktoś komuś gdzieś coś kiedyś powiedział, że kolega szwagra ma znajomego itd, a on kiedyś pochromował sobie plastikowe klamki do samochodu. Konkretów z jakimkolwiek namiarem typu nazwa lub adres czy nr tel nigdzie nie znalazłem. Można sobie jeszcze np. pomalować w taki sposób błotniki, kapy, owiewki itp.
Natomiast elementy metalowe narażone na działanie temperatury jak obudowy różnych części silnika, działanie chemii np. zbiorniczki płynu hamulcowego czy uszkodzeń mechanicznych zostawił bym tradycyjnemu chromowaniu. Tego nie zastąpi żadna farba o efekcie chromu.
wemar pisał o chromowaniu bodajże nierdzewki to się da zrobić tylko jednak nieco inaczej. Wszystkie detale niezależnie z czego są wykonane muszą zostać pozbawione zabrudzeń czy starych powłok malarskich lub galwanicznych oraz tlenków, smarów i innych zanieczyszczeń.
Dokonuje się tego za pomocą odpowiedniej chemii, ewentualnie wygrzewania w wysokiej temp w przypadku farby. Potem dopiero mechanicznie usuwa się powstałe nierówności i chropowatości materiału przez szlifowanie i polerowanie i potem znowu do chemii nieco innej żeby usunąć pozostałości obróbki mechanicznej itd itd itd. nie będę się rozpisywał na ten temat bo było w temacie chromowania. Nierdzewkę trzeba nie wypolerować a wypiaskować żeby miedź miała się do czego przyczepić
Sam proces należy bardzo dokładnie nadzorować, parametry chemii, prądu i czasu są kluczem. Jeżeli po roku chrom schodzi albo na nowych detalach widać przebarwienia to hmm bez komentarza
Oczywiście każdemu może się zdarzyć wpadka bo zanieczyścić kąpiel jest bardzo łatwo ale od tego jest gwarancja |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-09-18, 13:48
|
|
|
MARSINUS napisał/a: | ... bo usługowo chromu na plastik chyba jednak nikt nie kładzie bo póki co wszędzie gdzie czytam to jest to raczej legenda miejska czyli ktoś komuś gdzieś coś kiedyś powiedział, że kolega szwagra ma znajomego itd, a on kiedyś pochromował sobie plastikowe klamki do samochodu. Konkretów z jakimkolwiek namiarem typu nazwa lub adres czy nr tel nigdzie nie znalazłem. ... |
Może nie jest to tyle chromowanie co uzyskiwanie powłoki chromopodobnej (metalizacja) i takie zakłady nie są legendą (gogle > metalizacja tworzyw sztucznych).
Takie oto BOCZNE DEKLE wyglądają jak kawał chromowanej blachy, a faktycznie to powleczone tworzywo i to dość solidnie - użytkuję od roku, co widać poniżej.
 |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
prodi


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 460 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2013-09-18, 14:08
|
|
|
Czy w końcu da ktoś konkretne namiary gdzie tak pochromować boczne plastikowe dekle |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2013-09-18, 15:08
|
|
|
wemar napisał/a: | takie zakłady nie są legendą (gogle > metalizacja tworzyw sztucznych). |
wemar namiary proszę namiary
Sobie poguglowałem i zadzwoniłem do trzech firm, owszem metalizauja ale na seryjne zamówienie jednostkowych detali nie robią |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-09-18, 15:24
|
|
|
Nie podam, bo nie korzystałem. Ze dwa lata temu dzwoniłem do firmy pod Poznaniem i byli chętni do zrobienia jednego detalu, ale nie było to tanie i uprzedzali, że może odłazić na elementach już używanych. Teraz jednak nie mogę znaleźć namiarów na nich. Nie jest też moim zamiarem namawianie do korzystania z jakiegoś z nich - po prostu zaznaczyłem, że nie jest to legenda. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
hawk


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 121 Skąd: Warszawa - Bemowo
|
Wysłany: 2013-09-18, 16:20
|
|
|
Dobrze opisane metalizowanie tworzyw sztucznych:
http://www.galwanizernie.pl/articles/51
Są tam dwa linki do galwanizerni. Nie sprawdzałem jeszcze. Może ktoś coś o nich powiedzieć ? |
_________________ YAMAHA XVS 1300 MS 2007r. |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-09-18, 16:23
|
|
|
A nie lepiej te dekle obkleić folią termo w kolorze chromu ? |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-09-18, 16:40
|
|
|
Pirania_LM, 100 procent. Tanio i szybko i metoda powtarzalna. Tylko folie trzeba kupić 3M, a nie jakąś popierdółke. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-09-18, 16:44
|
|
|
dokładnie, do tego opalarka i jest git majonez |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
hawk


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 121 Skąd: Warszawa - Bemowo
|
Wysłany: 2013-09-18, 16:52
|
|
|
Na to też już wpadłem Folię mam zakupioną ale ona nie na wszystko się nadaje. Na małych pierdołach z zakamarkami można się osrać przy oklejaniu
Na dekle owszem jak najbardziej. Efekt jest zadowalający. |
_________________ YAMAHA XVS 1300 MS 2007r. |
|
|
|
 |
prodi


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 460 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2013-09-18, 17:27
|
|
|
A ma ktoś namiar na taką folie |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-09-18, 19:50
|
|
|
na allegro jest mnóstwo |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-09-18, 21:34
|
|
|
hawk napisał/a: | Na małych pierdołach z zakamarkami można się osrać przy oklejaniu | nie jest to takie straszne. Pooglądaj filmiki na You Tube. Oklejeją małe elementy również. Deski , klamki itd |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-09-18, 21:37
|
|
|
Na YT wszystko jest proste ale w domu to już gorzej. |
_________________  |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-09-18, 21:59
|
|
|
petermajster, trzeba się albo nauczyć, albo zlecić i zapłacić . Nie ma trzeciej opcji |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-09-18, 22:04
|
|
|
Zapraszam cię Witek do siebie, z półki zdejmiemy folię jaką będziesz chciał, zakupimy krzynkę browara i się będziemy uczyć oba
Akurat z foliami mam troszkę do czynienia i za każdym razem jak coś oklejam jest coś nie tak. klienci zazwyczaj są zadowoleni ale nie ja, może to takie zboczenie zawodowe
Może to będzie jakiś pomysł na wspólny biznes .
Aktualnie w reklamie ciężko jest się utrzymać. |
_________________  |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-09-18, 22:13
|
|
|
petermajster napisał/a: | Zapraszam cię Witek do siebie, z półki zdejmiemy folię jaką będziesz chciał, zakupimy krzynkę browara i się będziemy uczyć oba | To jest pomysł. Ja zawsze jestem chętny do nauki. Skoro ktoś potrafi cos zrobić, to dlaczego ja ma tego nie zrobić ? Oczywiście nie do wszystkiego można mieć smykałkę. Na szydełkowanie bym się nie dał namówić, ale na oklejanie tak.
Mam zamiar okleić obudowę główki ramy - liczę na pomoc ( na początek wystarczy kilka informacji, jak się za to zabrać) petermajster napisał/a: | klienci zazwyczaj są zadowoleni ale nie ja, może to takie zboczenie zawodowe | to jest wypowiedź fachowca |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-09-18, 22:33
|
|
|
Witek, pomysł jest, zbliża się okres garażowania. Rozejrzę się za foliami, sam bym obkleił sobie boczki chromem. Kiedyś miałem ochotę okleić błotnik i bak carbonem ale oczywiście na zamiarze się tylko skoczyło.
Problem z folią jest taki że nie jest odporna na chemię i uszkodzenia mechaniczne, nie da się jej wypolerować na nowo. |
_________________  |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-09-18, 22:39
|
|
|
petermajster napisał/a: | Problem z folią jest taki że nie jest odporna na chemię i uszkodzenia mechaniczne, nie da się jej wypolerować na nowo. |
Kumpel zafoliował całe A8. Miał granat, a zachciało mu się białej perły. Kto bogatemu zabroni.
Ja mam zamiar carbonem z 3M. Ale chyba tylko obudowę główki ramy. Kluczyk mi porysował i zakleiłem dziure po źle wywierconym otworze na gniazdo 12V. Folia ładnie zamaskuje. Jak się porysuje. Da sie nową. Ta folia, któą zaprezentowałeś, lepsza jest jakościowo od 3M ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|