 |
Dzwon na Drag Starze okiem kierowcy |
Autor |
Wiadomość |
jacek34

Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 742 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2013-05-04, 07:32
|
|
|
fazzi napisał/a: | obojetne , wazne aby zegazek byl twoj |
tylko nie ten komunijny bo nic z tego nie wyjdzie |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2013-05-04, 09:51
|
|
|
Fazzi, będąc na miejscu tego gościa, jadąc z prędkością ok 80 km/h widzę, jak zza zakrętu wyjeżdża na mnie rozpędzony gość. Nie tracąc rezonu, szybko ściągam zegarek i rzucam go przed swój motocykl do przeciwskrętu! To jest genialne, w życiu bym ma to nie wpadł!
 |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-05-04, 10:39
|
|
|
moondek napisał/a: | To jest genialne, w życiu bym ma to nie wpadł! |
spoko , postawisz kiedys browca i bedziemy kwita |
|
|
|
 |
lppbgn

Rocznik: 2001
Wiek: 48 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-05-17, 11:24
|
|
|
Może Wan nieco przybliżę problem...
Droga potrzebna na zastosowanie manewrów obronnych składa się z kilku odcinków - pierwszy to droga przejechana w tzw. czasie reakcji psychofizycznej kierowców. Taki czas wg badań może zawierać się w przedziale od 0,34 do 1,8s, ale średniostatystyczny, który uzyskuje około 95% to 1 s. Ten czas rozpoczyna się od momentu, gdy kierujący na drodze rozpozna sytuację jako niebezpieczną. W tym czasie w głowie rodzą nam się pomysły jakie manewry obronne zastosować i w tym tez czasie rozpoczynamy je stosować, np. łapiemy za dźwignię hamulca. W tym czasie prędkość naszego pojazdu nie ulega zmianie, tor ruchu również. I teraz jeżeli jedziemy z prędkością 50km/h to w czasie tej jednej sekundy pokonujemy odcinek 13,9 m, już przy prędkości 90 km/h ten odcinek to 25 m. To co dzieje się później zależny już od naszego wybranego manewru obronnego. W przypadku hamowania zostaje do pokonania dwa odcinki drogi - droga w czasie narastania wartości opóźnienia hamowania oraz droga już w czasie hamowania (czyli ślady blokowania kół). Natomiast na zmianę toru ruchu również potrzebujemy odległości i chyba nie trzeba nikomu mówić, że jest ona tym dłuższa im większa jest nasza prędkość. W przypadku tego zdarzenia drogowego istotnym faktem jest również to, że oba motocykle zmierzały w przeciwnych kierunkach, więc odcinek drogi, którym dysponowali obaj kierujący w czasie zmniejszał się. Także ten tego Uważajcie na siebie
[ Dodano: 2013-05-17, 11:25 ]
Może Wam nieco przybliżę problem...
Droga potrzebna na zastosowanie manewrów obronnych składa się z kilku odcinków - pierwszy to droga przejechana w tzw. czasie reakcji psychofizycznej kierowców. Taki czas wg badań może zawierać się w przedziale od 0,34 do 1,8s, ale średniostatystyczny, który uzyskuje około 95% to 1 s. Ten czas rozpoczyna się od momentu, gdy kierujący na drodze rozpozna sytuację jako niebezpieczną. W tym czasie w głowie rodzą nam się pomysły jakie manewry obronne zastosować i w tym tez czasie rozpoczynamy je stosować, np. łapiemy za dźwignię hamulca. W tym czasie prędkość naszego pojazdu nie ulega zmianie, tor ruchu również. I teraz jeżeli jedziemy z prędkością 50km/h to w czasie tej jednej sekundy pokonujemy odcinek 13,9 m, już przy prędkości 90 km/h ten odcinek to 25 m. To co dzieje się później zależny już od naszego wybranego manewru obronnego. W przypadku hamowania zostaje do pokonania dwa odcinki drogi - droga w czasie narastania wartości opóźnienia hamowania oraz droga już w czasie hamowania (czyli ślady blokowania kół). Natomiast na zmianę toru ruchu również potrzebujemy odległości i chyba nie trzeba nikomu mówić, że jest ona tym dłuższa im większa jest nasza prędkość. W przypadku tego zdarzenia drogowego istotnym faktem jest również to, że oba motocykle zmierzały w przeciwnych kierunkach, więc odcinek drogi, którym dysponowali obaj kierujący w czasie zmniejszał się. Także ten tego Uważajcie na siebie |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2013-05-20, 15:28
|
|
|
Radio napisał/a: | Skoro cały nagrany przejazd DS jechał lewą stroną to nie wydaje mi się aby był to prawostronny ruch szczęście że tak się zakończyło..... |
Zwróć uwagę na znaki. Wydaje się że jednak jechał poprawnie.
znak.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 110 raz(y) 58.37 KB |
|
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
ASPAHARIAN


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 43 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 112 Skąd: Dragoni-Wrocław
|
Wysłany: 2013-05-20, 21:00
|
|
|
Jeżeli to był Amerykanin to musiał być nieźle skoncentrowany na tym żeby trzymać się tej lewej strony. To mogło też zaważyć na tym że nie wiedział gdzie uciekać. Szkoda maszyn
"Ważne żeby zegarek był Twój" hahaha kozak riposta |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-05-21, 00:07
|
|
|
miodzik, a co ja napisałem ? ..... kierownik DS `a jechał poprawnie czyli lewą stroną, to ten z naprzeciwka wjechał na jego pas. |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2013-05-21, 09:51
|
|
|
Radio napisał/a: | miodzik, a co ja napisałem ? ..... kierownik DS `a jechał poprawnie czyli lewą stroną, to ten z naprzeciwka wjechał na jego pas. |
Ups, sorry nie ten cytat mi się wkleił. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-05-21, 10:06
|
|
|
Nie ma sprawy |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2013-05-25, 11:18
|
|
|
miodzik napisał/a: | Zwróć uwagę na znaki. Wydaje się że jednak jechał poprawnie. |
A jak jakiś ch.... odwrócił znak?.... |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-05-25, 14:02
|
|
|
To takie samo prawdopodobieństwo jak jazda kierownika na DS`ie tyłem na motongu i na wstecznym wówczas byłoby OK. |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|