| Pompa hamulcowa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Tytus   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2007
 Wiek: 53
 Dołączył: 01 Paź 2011
 Posty: 745
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-06-24, 21:35   Pompa hamulcowa |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Cała historia rozpoczęła sie od pulsacyjnej pracy hamulca przedniego w mojej Blacky. Poczytalem i dowiedziałem sie ze to może być pokrzywiona tarcza, puchnace przewody lub stary płyn hamulcowy. No początek poszedł płyn hamulcowy. Odkrecilem odpowietrzacz i zbiornik płynu. Żona na motor i dusić klamkę. Jak ubywalo płynu w zbiorniku to dolewalem. Po pełnej tansfuzji jakby było lepiej ale bardzo szybko problem powrócił. Jezdzilem tak jakis czas. Dziś po skonczonych jazdach wziąłem sie za zacisk  który szybko zdemontowalem.
 
 I teraz zaczyna sie właściwy temat
 
 Okazało sie ze po nadciśnieciu klamki pracuje tylko większy tloczek a mały jest zapieczony i nie rusza sie. (tak przy okazji czy to normalne ze tloczek wychodzi a po puszczeniu klamki sam sie cofa???). Po zablokowaniu większego tloczka maly w końcu ruszył i wyszedł
  . Oba pięknie wyczyscilem i złożyłem. I tu zaczyna sie problem. Spuscilem cały płyn z układu poskrecalem  przewody zalalem płyn do zbiorniczka a tu niespodzianka pompa hamulcowa przestała pompowac. Klamka  miękka i nic nie twardnieje. Po odkreceniu przewodu przy klatce stwierdzam zero przepływu płynu przez pompę. Jak przytykalem palcem otwór do którego przychodzi przewód to pompa pompowala powietrze i zapytała powietrze po puszczeniu klamki. Zbiornik pełen płynu oczywiście a nic nie pompuje. W akcie desperacji wypelnilem układ od strony odpowietrznika strzykawką. Tloczki ruszyły zakrecilem przewód przy pompiei nagle zaczęło działać  :shock: Nabilem pare razy popuszczalem odpowietrzacz coś tam polecialo. Jazda próbna hamulec działa super jak w supermoto  :hahaha: Tylko teraz sie martwię czy zachowanie mojej pompy jest normalne? Czy można zapowietrzyc pompę. Czy jak pompa nie jest zalana w całości czyli od strony przewodu tez płynem to tak sie zachowuje? Martwię sie czy z pompą wszystko w porządku czy to jakies oznaki awarii. 
 Mechaniorów proszę o opinie i rady
 
 Ps
 Zastawilem na noc wcisnieta klamke zablokowaną pasem zaciskowym żeby sprawdzić czy nigdzie nie cieknie zobaczymy jutro.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-06-24, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tytus napisał/a: |  	  | (tak przy okazji czy to normalne ze tloczek wychodzi a po puszczeniu klamki sam sie cofa???) | 
 
 Jakby się nie cofał to jaki byłby wtedy efekt ? Oczywiście że normalne.
  	  | Tytus napisał/a: |  	  | zalalem płyn do zbiorniczka a tu niespodzianka pompa hamulcowa przestała pompowac. | 
 
 nie przestała, tylko jeszcze nie "załapała płynu. To też jest normalne. Kilka- kilkanaście szybkich i krótkich ruchów klamką i powinna zassać płyn. Dobrze jest przytkać całą powierzchnię zbiornika płynu dłonią.
 
 
 oczywiście, że mozna. 	  | Tytus napisał/a: |  	  | Czy można zapowietrzyc pompę. | 
 o nic się nie martw. Przeprowadź jednakowoż cała operację wymiany płynu jeszcze raz. Na 99% zostało powietrze w układzie. Zaproś małżonkę i przepompuj z dwa zbiorniczki. 	  | Tytus napisał/a: |  	  | Martwię sie czy z pompą wszystko w porządku czy to jakies oznaki awarii. | 
 Jak rozebrałem zbiorniczek do chromowania, rozebrałem tłoczek, wizjer i potem ponownie napedłniłem układ płynem był taki sam objaw. Pompa nie chciała załapać płynu. Jak załapała, to wszystko już było OK. Skoro podałes płyn od strony zacisku, to jest prawdopodobieństwo, że masz odrobinę powietrza w układzie czego efektem jest
  	  | Tytus napisał/a: |  	  | Nabilem pare razy popuszczalem odpowietrzacz coś tam polecialo | 
 
 bo powinno polecieć normalnie pełną strugą.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tytus   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2007
 Wiek: 53
 Dołączył: 01 Paź 2011
 Posty: 745
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-06-24, 22:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki 
 Zgłębiam temat i:
 
 Oczywiście masz rację. Tłoczek musi się cofać
   
 Z tym zaciągnięciem płynu to myślę że jednak jest też tak że musi być cała zalana bo jak robi podciśnienie i zaciąga powietrze z pustego króćca to to samo powietrze potem wypycha zamiast płynu błędne koło i tak się właśnie zapowietrza.
 
 Wymienię jeszcze raz cały płyn. Pełna transfuzja.
 
 Uspokoiłeś mnie trochę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kokos   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 49
 Dołączył: 22 Paź 2011
 Posty: 22
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-12-28, 14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | odswierze troche temat,u mnie jest podobnie tylko po prawie godzinnym pompowaniu na z miane z podawaniem plynu od strony zacisku nadal jest lipa,pompa nie chce zalapac,ma ktos moze jakis pomysl? |  
				| _________________ NIEWAŻNY JEST CEL PODRÓŻY - CELEM JEST SAMA PODRÓŻ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-12-28, 15:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | zalej płyn do zbiornika, a nie podawaj od strony zacisku. Poczekaj trochę, sam zacznie spływać przez odpowietrznik. Potem klasyczne pompowanie z odpowietrzaniem. Wskazana druga osoba do pomocy. 	  | Kokos napisał/a: |  	  | po prawie godzinnym pompowaniu na z miane z podawaniem plynu od strony zacisku nadal jest lipa,pompa nie chce zalapac,ma ktos moze jakis pomysl? | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris sps20xx   
  
 Rocznik: 2007
 Wiek: 57
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 130
 Skąd: bielsko - biała
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-12-28, 15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | oczywiście, że nie. Tylko kierownice ustaw w odpowiedniej pozycji i zblokuj, żeby się nie wylał . |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris sps20xx   
  
 Rocznik: 2007
 Wiek: 57
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 130
 Skąd: bielsko - biała
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kokos   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 49
 Dołączył: 22 Paź 2011
 Posty: 22
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-12-28, 16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki,ale w takim razie mam jeszcze jedno pytanie-jezeli odkrece przewod hamulcowy od pompy to kiedy zaczne pompowac, z otworu w ktorym byl przewod powinien wylatywac plyn pod jakims cisnieniem? bo jesli tak (co powinno byc w/g mnie oczywiste) to u mnie nic nie leci   |  
				| _________________ NIEWAŻNY JEST CEL PODRÓŻY - CELEM JEST SAMA PODRÓŻ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-12-28, 16:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kokos, przyciśnij klamke do połowy i poczekaj, jak zacznie lecieć, a zacznie zacznij pompować. Z początku bardzo szybkie pompnięcia jedno za drugim, potem juz "normalnie". Jeżeli nie leci, to trzeba wyjąc tłoczek i sprawdzić uszczelnienia. Może się skończyły ?  na odległość to se ne da. Może masz zapchany otworek w zbiorniczku  . Wylej płyn, rozbierz, przedmuchaj sprężonym powietrzem, wyczyść i spróbuj od nowa. Jak otwory drożne, to musi popłynąć płyn - cudów nie ma |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-12-28, 16:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobrze jest też nalać płynu do przewodu hamulcowego przed skręceniem go do pompki |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kokos   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 49
 Dołączył: 22 Paź 2011
 Posty: 22
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-12-28, 21:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki jeszcze raz ,zaraz sie biore za rozbiorke,obstawiam jednak wstepnie uszczelnienia,mozna gdzies cos takiego kupic osobno bo na alle nie znalazlem do draga? |  
				| _________________ NIEWAŻNY JEST CEL PODRÓŻY - CELEM JEST SAMA PODRÓŻ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-12-28, 22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | serwis na pewno, Larsson obecnie nie ma. 
 [ Dodano: 2012-12-28, 22:27 ]
 u zapytaj http://www.motorus.pl/ukl...p_2,25,0,0.html
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-01, 14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lekko odgrzeję kotlecika. Po montażu zbiornika płynu hamulcowego z pompą, hamulce of kors się zapowietrzyły. Próbowałem zrobić tak jak podał witek1965, ale nic to nie dawało. Miałem inne zajęcia, więc zamknąłem garaż i poszedłem do domu. Wróciłem następnego dnia i zaczynam pompować klamką i.....hamulce wróciły ( klapka zbiorniczka była zakręcona)  więc może warto pozostawić po zalaniu płynu układ na kilka godzin w spokoju, by płyn mógł sam zajść do układu ? nie stwierdziłem powietrza w układzie ( cuda, sam się odpowietrzył ? ) ale jak się ociepli to i tak wezmę się za odpowietrzenia zacisków. |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kokos   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 49
 Dołączył: 22 Paź 2011
 Posty: 22
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-01, 18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za info,jeszcze nie odpowietrzylem bo czekam na zestaw naprawczy,jak sie uda tym sposobem to dam znac,pzdr |  
				| _________________ NIEWAŻNY JEST CEL PODRÓŻY - CELEM JEST SAMA PODRÓŻ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gery73   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 232
 Skąd: Kielcówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-07, 14:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, odpowietrzanie hamulca w DS czasami jest upierdliwe - ja mam taki sposób, płyn naciągam do strzykawki na strzykawkę zakładam kawałek wężyka 6 mm wężyk zakładam na odpowietrznik (oczywiście odkręcony, lekko odkręcony  ) i powoli wstrzykuje płyn - po chwili widać bąbelki powietrza w zbiorniczku zakręcam odpowietrznik zakładam pokrywkę zbiorniczka kilka ruchów klamką lekkie popuszczenie odpowietrznika i po kłopocie - całość operacji zajmuje 5 min a pierwsze odpowietrzenie metodą tradycyjną zajeło mi 3 godziny. 
 pozdrawiam gery73
 |  
				| _________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MariuszK   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 61
 Dołączył: 09 Paź 2011
 Posty: 42
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-23, 20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, proszę o radę. Walczę od tygodnia z pompą hamulcową. Wykluczam powietrze w układzie, ponieważ w akcie desperacji rozebrałem pompkę i zalałem ją płynem, po czym ponownie  złożyłem. Zbiornik płynu był wcześniej zalany do pełna, podobnie jak przewody. Pompując klamką przez odpowietrzniki leci płyn bez ograniczeń, lecz klamka jest ciągle tylko „lekko” twarda i dochodzi do manetki gazu. Nie ma żadnych wycieków. Podejrzewam, że zużył się tłok i nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.
 Proszę o potwierdzenie, ewentualne radę, co jeszcze spróbować. Zestaw naprawczy znalazłem tylko w serwisie w cenie 200 PLN. Zanim wydam te dwie stówki chcę mieć pewność.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-24, 13:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | MariuszK, zostaw ją w spokoju na kilka godzin, potem naciskaj spokojnie klamkę przez kilka minut i powinno być OK |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-24, 13:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | są dostępne za mniejsze pieniądze. 	  | MariuszK napisał/a: |  	  | Zestaw naprawczy znalazłem tylko w serwisie w cenie 200 PLN. | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2002
 Wiek: 49
 Dołączył: 12 Sie 2012
 Posty: 61
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-24, 14:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest taki sposób jak pisze Pirania_LM , tylko ze przytrzymujesz (przywiązujesz do manetki) nacisniętą klamkę jakimś np sznurkiem i czekasz kilka godzin. Ścisnięte bąbelki powietrza zmniejszają swoją objętość i kierują się ku górze , do zbiorniczka. Ale to działa (co prawda nie zawsze) w zapowietrzonym układzie, a nie przy nieszczelnej pompie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |