Pompa paliwowa Trrrrrrrrrrrrrrrrrrr |
Autor |
Wiadomość |
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-03-13, 00:18
|
|
|
nie wiem o co chodzi z tym odkreconym paliwem, bo jesli piszecie o kraniku to od czasu jak odebralem motocykl z salonu w dniu zakupu nie zakrecalem kranika i terkocze |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-03-13, 00:23
|
|
|
bo może zaworek w pompie przepuszcza albo w inny sposób gubi ciśnienie - ja zakręciłem kranik i kilka dni stał z zakręconym może ciśnienie gdzieś uciekło i dlatego zaczął terkotać chociaż spotkałem się z tym terkotaniem pierwszy raz i ogólnie z miejsca pomyślałem że już jakiś kłopot wydatek się szykuje
podczas terkotania jak by przygasały kontrolki - chyba najwyższy czas podładować aku ale mam żelowy i podobno to się ładuje specjalnym prostownikiem a ja aktualnie posiadam bodajże diodowy do dużych pojemności i boje się że mogę go uszkodzić |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1705 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2013-03-13, 09:55
|
|
|
Amen
Moje moto odpaliło od razu po... 3,5 miesiąca stania w garażu. Nie wyciągałem aku i nie miałem jak doładować... Fakt, że nowe w zeszłym roku, ale za to baaaaardzo budżetowe... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-03-13, 12:04
|
|
|
A jaki ten aku? Ja mam Moto Start ale chyba już stary, bo jak zostawiłem w listopadzie na światłach na półtorej godzinki, to zdechł całkowicie. Po miesiącu garażowania (w międzyczasie ustawiałem światła tylko) też nie odpalił. |
_________________
|
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-13, 12:07
|
|
|
Ma terkotać, pompa paliwowa tłoczy paliwo do osiągnięcia ciśnienia roboczego, po czym zawór ją odłącza. Ponowne włączenie pompy następuje po uruchomieniu silnika. Zakręcony kranik nie ma tu nic do rzeczy.fazzi, opisał to dokładnie Pompa natomiast ma zabezpieczenie przeciążeniowe, inaczej chodziła by non stop, bez względu na to czy w układzie jest paliwo czy go nie ma, co w efekcie finalnym spowodowałyby jej zatarcie. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-03-16, 11:53
|
|
|
to ze ta pompa ma terkotac pisano na forum, pisze chyba w instrukcji obslugi i kazdy mechanik znajacy ten silnik to potwierdzi, wiec chyba nie ma co sie doktoryzowac na ten temat |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3293 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-03-16, 12:07
|
|
|
Dzarko napisał/a: | A jaki ten aku? Ja mam Moto Start ale chyba już stary, bo jak zostawiłem w listopadzie na światłach na półtorej godzinki, to zdechł całkowicie. Po miesiącu garażowania (w międzyczasie ustawiałem światła tylko) też nie odpalił. |
Po półtorej godziny stania na światłach rozładuje się nawet najlepszy motocyklowy aku. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-03-17, 09:58
|
|
|
Mam pytanie może śmieszne ale jednak zapytam - gdzie znajduje się pompa paliwowa bo terkotało koło stacyjki a pompa jak kiedyś słyszałem podobno znajduje się gdzieś przy ramie z lewej strony pod pokrywą - prawda?? |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2575 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-03-17, 11:16
|
|
|
Leonn napisał/a: | pompa jak kiedyś słyszałem podobno znajduje się gdzieś przy ramie z lewej strony pod pokrywą - prawda?? |
prawda |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-17, 11:30
|
|
|
Leonn napisał/a: | bo terkotało koło stacyjki | jak miałeś mało prundu, to tyż miało tam prawo terkotać. Taki jest objaw pracy przekaźnika, a tam chiba jakoweś som. Jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
komboj
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 116 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 2013-03-17, 11:56
|
|
|
witek1965, jak mało prądu,to terkocze ten przekaźnik,co jest obok akumulatora jak dobrze pamiętam z autopsji.TRRRRRRRRRRRR...a nie kręci rozrusznikiem. |
_________________ Suzuki VL 1500 |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-03-17, 12:34
|
|
|
Fakt faktem terkotanie ustalo - nie pamietam dokladnie ale bodajże odpalilem motocykl na zakręcony kraniku pochodził kilka z 3 minuty (pierwsze oględziny szwagra) i zgasilem pozniej ponownie podszedlem do niego 3-4 dni później przekręciłem na zapłon i wtedy to terkotanie usłyszałem
naladowalem akumulator i wszystko ustało jak narazie....odpukać |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-17, 12:52
|
|
|
U mnie terkocze cały czas. Aku nówka sztuka już pisałem, ten typ tak ma. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
sagittarius
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 3212 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-03-17, 13:21
|
|
|
wczoraj padł mi aku... i właśnie mi uświadomiliście że słyszałem owe "trrrrrykanie" hmm... i się tym nie przejąłem bo stwierdziłem że to właśnie z powodu nie mania odpowiedniego prąda... teraz widzę i już wiem że nie ma co się od razu wszystkim przejmowac i doszukiwac na siłę problemów
pozdrawiam |
_________________ No road is too long when you have good company |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3293 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-03-17, 13:26
|
|
|
komboj napisał/a: | witek1965, jak mało prądu,to terkocze ten przekaźnik,co jest obok akumulatora jak dobrze pamiętam z autopsji.TRRRRRRRRRRRR...a nie kręci rozrusznikiem. |
Dokładnie tak jest. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
fajera [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-17, 13:29
|
|
|
Pompka paliwa w celu prawidłowego ładowania gaźników utrzymuje niewielkie nadciśnienie między gaźnikiem a nią samą. W przypadku rozładowania tego nadciśnienia, czy to przez wypalenia paliwa z komór pływakowych (odpalenie moto z zakręconą jdłodajnią), czy też przepuszczenie paliwa przez zaworek zwrotny w pompie paliwa lub komorze pływakowej, pompka zaterkocze. Dzieje się tak z racji jej konstrukcji membranowej, jak w maluchu, tyle że, yadzia ma elektromagnetyczny napęd pompki i to właśnie elektromagnesik, w skutek braku "poduszki paliwowej" puka w rdzeń membranki. I tyle. |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1714 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2013-03-17, 20:47
|
|
|
fajera napisał/a: | Pompka paliwa w celu prawidłowego ładowania gaźników utrzymuje niewielkie nadciśnienie między gaźnikiem a nią samą. W przypadku rozładowania tego nadciśnienia, czy to przez wypalenia paliwa z komór pływakowych (odpalenie moto z zakręconą jdłodajnią), czy też przepuszczenie paliwa przez zaworek zwrotny w pompie paliwa lub komorze pływakowej, pompka zaterkocze. Dzieje się tak z racji jej konstrukcji membranowej, jak w maluchu, tyle że, yadzia ma elektromagnetyczny napęd pompki i to właśnie elektromagnesik, w skutek braku "poduszki paliwowej" puka w rdzeń membranki. I tyle. |
Genialne tłumaczenie - pompka musi nabić odpowiednie ciśnienie paliwa, dopóki tego nie zrobi - terkocze. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-17, 21:25
|
|
|
Cytat: |
witek1965, jak mało prądu,to terkocze ten przekaźnik,co jest obok akumulatora jak dobrze pamiętam | no to nie znaju szto takoje terkotało koledze pod obudową główki ramy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-03-17, 21:30
|
|
|
Też właśnie dokładnie się przysłuchiwałem (i nie tylko ja) i to przy główce ramy terkotało |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
|