Dokręcanie głowicy -czy poprawiać ?_DS 110 |
Autor |
Wiadomość |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-16, 21:50 Dokręcanie głowicy -czy poprawiać ?_DS 110
|
|
|
Czy trzeba dokręcać po jakimś czasie głowicę ,czy wystarczy jednorazowe dokręcenie ?
Uszczelka nowa. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2013-02-17, 08:59
|
|
|
A co jest napisane w instrukcji serwisowej ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 09:20
|
|
|
Nie mam pojęcia.
Nie mam instrukcji.
Nie znam Angielskiego na tyle , aby przeczytać w necie. |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-02-17, 10:01
|
|
|
Użyj translatora i po problemie.....
..... a tu masz instrukcje serwisową.... http://www.werder.ee/Manual/XVS1100.pdf
....... translator chyba sam znajdziesz ? |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2013-02-17, 10:17
|
|
|
Strona 4-13. Podane są momenty i kolejność. Nie ma nic na temat dociągania. Jest informacja aby dokręcać w 2 przebiegach. |
|
|
|
 |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2013-02-17, 10:22
|
|
|
U mnie w serwisówce pisze, żeby dokręcić wszystkie śruby i nakrętki w dwóch etapach. Czyli 1234567 i znowu 1234567 Zakładam jednak, że to oczywiste. Wymienialiśmy ostatnio siostrze uszczelki głowicy w Peugeocie. Meches, który to potem sprawdzał pytał, czy dokręcaliśmy dwa albo trzy razy w kółko? Więc zakładam, że to powszechna procedura. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-17, 11:33
|
|
|
Cytat: |
Użyj translatora i po problemie..... |
spring - to sprężyna, czy pora roku ?
Nie mając manuala, domyślam że śruby dokręciłeś "na oko", a nie momentem wg wskazań producenta.
Kiedyś była zasada, że po 1000 km, głowicę dociągało się ponownie tym samym momentem (dotyczyło głowic w silnikach samochodów) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Radio


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-02-17, 11:39
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Cytat: |
Użyj translatora i po problemie..... |
spring - to sprężyna, czy pora roku ? |
Rozumiem ze znając język angielski przetłumaczysz koledze Irkowi instrukcję serwisową lub przynajmniej wybrane fragmenty ? |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-17, 11:48
|
|
|
kapat napisał/a: | Wymienialiśmy ostatnio siostrze uszczelki głowicy w Peugeocie. Meches, który to potem sprawdzał pytał, czy dokręcaliśmy dwa albo trzy razy w kółko? | szybko zmieńcie takiego mechanika.
W żadnym samochodzie nie dokręca się głowicy w "kółko". Głowicę dokręca się w odpowiedniej kolejności zaczynając od środka. Dokręca się rzecz jasna dwuetapowo a nawet trzyetapowo.
Często producenci nie podają momentu dokręcania, a kąty. Dokręca się śruby do wyczuwalnego oporu i przykładowo 90st pierwszy etap + 90 st.drugi etap
Bez względu na liczbę śrub zasada jest zawsze ta sama. Od środku ku brzegom.
[ Dodano: 2013-02-17, 11:50 ]
Radio napisał/a: | Rozumiem ze znając język angielski przetłumaczysz koledze Irkowi | niestety nie znam angielskiego, stąd moja wiedza na temat tłumaczeń translatorem. Niezłe kwiatki wychodzą, wierz mi
w drugim złączniku głowica 1100 z kolejnością dokręcania oraz podanymi momentami dokręcania.
Głowica 1100.png
|
 |
Plik ściągnięto 411 raz(y) 96.44 KB |
dokręcanie głowicy.png
|
 |
Plik ściągnięto 257 raz(y) 18.87 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2013-02-17, 12:23
|
|
|
Nie, Witek. Źle się zrozumieliśmy Aż taki lewy nie jestem Odkręcaliśmy wg kolejności podanej przez producenta (załatwiłem od kumpla z ASO) Napisałem "kółko" ponieważ całą procedurę powtarzaliśmy 2 razy. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-17, 12:33
|
|
|
Nie napisałem, że Ty źle cos zrobiłeś. Zrozumiałem, że mechanik pytał, czy dokręcaliście w kółko, czyli jedna za drugą po kolei.
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 13:08
|
|
|
Dokręcałem kluczem dynamometrycznym ( zainwestowałem 150 zł :-) )
Moto odpalałem po złożeniu silnika i jest ok -
Nawet lepiej niż ok ,bo przestał wydawać dziwne dźwięki po odpaleniu.
Instrukcję oczywiście tłumaczyłem z automatu ,ale bezsensowne rzeczy wychodzą.
Język techniczny - wiadomo ,translatory sobie z tym nie radzą.
Skoro nikt nie wie czy "poprawiać" ,to dociągnę je lekko po jakimś czasie ,ale kluczem płaskim.
Będzie na oko ,bo dynamometryczny nie wejdzie teraz.
Jestem dobrej myśli ,bo ciśnienie mam 12 atm ,a było przed awarią 10,5. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-17, 13:26
|
|
|
Irek napisał/a: | Skoro nikt nie wie czy "poprawiać" | instrukcja nie mówi nic o poprawianiu. Z założenia ma nie puścić. Z założenia powinno dawać się nowe nakrętki, a w przypadku głowic w samochodach nowe szpilki( śruby).
To dokręcanie po 1000 km, to było na zasadzie sprawdzenia. Tyle, że dostęp do szpilek głowicy w samochodach jest dość prosty, więc to żaden problem.
Trzy razy w życiu zrzucałem głowice i powiem ci, że przy kontrolnym dokręcaniu ani razu nie stwierdziłem, żeby puściła któraś szpilka (śruba). Nigdy też nie dawałem oczywiście większego momentu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 13:33
|
|
|
Czyli nie dociągam , skoro w instrukcji nic o tym nie mówią.
;-)
Jak się coś będzie działo , to się będę martwił.
Najważniejsze ,że się udało samemu wszystko rozebrać i złożyć.
Sporo kasy na browary zostało
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam
Irek |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2013-02-17, 13:55
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ....
Trzy razy w życiu zrzucałem głowice.... |
W czym zrzucałeś głowice ? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-17, 14:13
|
|
|
remol71 napisał/a: | W czym |
w spodniach i koszuli
Omega 2.0 z 1991 roku
Ibiza 1,4 rocznik 2000
Passat 1.6 rocznik 1990
o i przypomniało mi się Mazda 626 2.0 rocznik 1993
wszystkie benzyniaki
[ Dodano: 2013-02-17, 14:14 ]
za wyjątkiem Ibizy we wszystkich przyczyną była wydmuchana uszczelka. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2013-02-17, 14:53
|
|
|
witek1965,
Chodziło mi o to, czy w garażu, czy na parkingu |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-17, 16:31
|
|
|
remol71, to powinieneś zadać pytanie, nie w czym, tylko gdzie . |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-18, 11:00
|
|
|
Panowie ,a czy mogę odpalič moto ze zdjętymi deklami rozrządu ?
Chodzi mi o sprawdzenie czy olej się leje po wałku i łańcuszku.
Cała awaria była spowodowana jak się okazało brakiem smarowania wałka.
Zatkał się wéżyk od zestawu przenoszàcego filtr oleju. Perf-Form się to zwie.
INie do końca przemyślana konstrukcja -imho dali za małyą średnicę wężyków.
Węžyk zasilajĄcy filtr sie zamulił i musiałem kompresorem przedmuchiwać. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-18, 11:08
|
|
|
oprócz tego, że zabryzgasz trochę wszystko w koło nic nie powinno się stać. Irek napisał/a: | Zatkał się wéżyk od zestawu przenoszàcego filtr oleju. Perf-Form się to zwie. | fiu, fiu Ja mam takie coś u siebie. Mówisz, że te wężyki od zewnętrznych filtrów potrafią się zatkać ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|