Wykręcona szpilka wydechu |
Autor |
Wiadomość |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-29, 20:44 Wykręcona szpilka wydechu
|
|
|
Witam!
Rozpocząłem przygotowania do następnego sezonu i chciałem wymienić olej. A to się wiąże z demontażem wydechu w DS 1100 . Przy próbie odkręcenia wydechu, zamiast nakrętki wykęciła się cała szpilka.
Teraz się "moczy" w odrdzewiaczu ;-)
Pytanie: kupić klej i zamontować starą szpilkę, czy też szukać nowej ? |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
ChEsTeR93

Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-01-29, 21:45
|
|
|
Jak znajdziesz nową szpilkę zamontuj nową a jak nie to wiadomo że starą |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-29, 21:47
|
|
|
Myślę raczej o klejeniu ale nie wiem jeszcze jakim klejem?
Może użyje uszczelniacza do pieców, twardnieje na kamień i wytrzymuje do 1300 st C ;-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:07
|
|
|
tosiek a na jaką cholere ci klej wkręć normalnie w gniazdo i nie szukaj problemów, często tak się robi że wychodzi szpilka zamiast nakrętki |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:20
|
|
|
Też o tym myślałem, ale za rok znów wykręcę szpilkę zamiast nakrętki a gniazdo szpilki to aluminium, więc wykręcanie i wkręcanie działa na nie bardzo niekorzystnie.
Po jakimś czasie szpilka w ogóle nie będzie się już miała czego trzymać, zresztą jakby tak to miało działać to goście z Yamahy tak by to zaprojektowali, ale widocznie uznali, że lepiej odkręcać nakrętkę niż wykręcać szpilkę ;-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
spining


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:21
|
|
|
Robrob, dobrze prawi
wpierdzielisz na klej i ....doopa; nie ruszysz pozniej
jak wkrecisz z wyczuciem, to nie ukrecisz (nawet w aluminium) |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:30
|
|
|
A po co mam ją ruszać? W sewisówce nie ma słowa o wykręcaniu szpilki ani jakich momentów używać, więc zakładam że z założenia jest to część stała z cylindrem. |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:31
|
|
|
Tosiek napisał/a: | Może użyje uszczelniacza do pieców, twardnieje na kamień i wytrzymuje do 1300 st C ;-) | a co potem, jak na przykład zerwiesz gwint w szpilce ?
[ Dodano: 2013-01-29, 22:32 ]
Jeżeli już, to tylko klej do gwintów niebieski, nie mam pojęcia na chwile obecną na jakie temperatury jest odporny, ale nie jakiś tam piecowy twardniejący na kamień. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:32
|
|
|
A i o wkręcaniu na wyczucie to można było sobie robić przy FP 126p ;-)
W 21 wieku pasuje używać klucza dynamometrycznego :-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:39
|
|
|
Loctite 243 niestety tylko do + 150 st,
Wkręć szpilkę normalnie, bez żadnego kleju, a pod nakrętkę zastosuj smar miedziany i wszystko. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:39
|
|
|
witek1965 napisał/a: | a co potem, jak na przykład zerwiesz gwint w szpilce ? |
Dlatego zastanawiam się czy szpilki przy okazji nie wymienić na nową.
witek1965 napisał/a: | Jeżeli już, to tylko klej do gwintów niebieski |
Z tego co piszą w opisie to nadaje się do zabezpieczania gwintów narażonych na odkręcanie się w skutek drgań, no i wytrzymuje do 130 st C |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:40
|
|
|
Oczywiście z użyciem klucza dynamometrycznego - moment znasz ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
spining


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:41
|
|
|
Tosiek napisał/a: | A i o wkręcaniu na wyczucie to można było sobie robić przy FP 126p ;-)
W 21 wieku pasuje używać klucza dynamometrycznego :-) |
probowalem pomoc, pocieszyc |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 |
Ostatnio zmieniony przez spining 2013-01-29, 22:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:41
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Wkręć szpilkę normalnie, bez żadnego kleju, a pod nakrętkę zastosuj smar miedziany i wszystko. |
No to też jest opcja, podpytam jeszcze znajomego mechanika co on by zrobił ;-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:42
|
|
|
Tosiek, załóż nową szpilkę, skoro uważasz, że trzeba, wkręć kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem, pod nakrętkę zastosuj smar miedziany. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:43
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Oczywiście z użyciem klucza dynamometrycznego - moment znasz ? |
Jak pisałem, w serwisówce jest podany moment dla nakrętki, nie znalazłem informacji dla szpilek. |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
spining


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:45
|
|
|
Tosiek napisał/a: | .. w serwisówce jest podany moment dla nakrętki... |
wiec masz |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:47
|
|
|
Tosiek napisał/a: | nie znalazłem informacji dla szpilek. | a to ci wredne typy z tych japsów |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
spining


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2013-01-29, 22:49
|
|
|
a tam jest gwint lewy czy prawy ? |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2013-01-30, 07:22
|
|
|
spining napisał/a: | a tam jest gwint lewy czy prawy ? |
Prawy
[ Dodano: 2013-01-30, 07:24 ]
spining napisał/a: | Tosiek napisał/a: | .. w serwisówce jest podany moment dla nakrętki... |
wiec masz |
Ale to serio uważacie, że ten sam moment co do nakrętki będzie dobry do szpilki?
Czyli albo wykręci się szpilka albo nakrętka ;-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
|