YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wykręcona szpilka wydechu
Autor Wiadomość
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-29, 20:44   Wykręcona szpilka wydechu

Witam!

Rozpocząłem przygotowania do następnego sezonu i chciałem wymienić olej. A to się wiąże z demontażem wydechu w DS 1100 :/ . Przy próbie odkręcenia wydechu, zamiast nakrętki wykęciła się cała szpilka.

Teraz się "moczy" w odrdzewiaczu ;-)

Pytanie: kupić klej i zamontować starą szpilkę, czy też szukać nowej ?
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
ChEsTeR93 


Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd: Dębica
Wysłany: 2013-01-29, 21:45   

Jak znajdziesz nową szpilkę zamontuj nową a jak nie to wiadomo że starą :D
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-29, 21:47   

Myślę raczej o klejeniu ale nie wiem jeszcze jakim klejem?

Może użyje uszczelniacza do pieców, twardnieje na kamień i wytrzymuje do 1300 st C ;-)
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2013-01-29, 22:07   

tosiek a na jaką cholere ci klej wkręć normalnie w gniazdo i nie szukaj problemów, często tak się robi że wychodzi szpilka zamiast nakrętki
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-29, 22:20   

Też o tym myślałem, ale za rok znów wykręcę szpilkę zamiast nakrętki a gniazdo szpilki to aluminium, więc wykręcanie i wkręcanie działa na nie bardzo niekorzystnie.

Po jakimś czasie szpilka w ogóle nie będzie się już miała czego trzymać, zresztą jakby tak to miało działać to goście z Yamahy tak by to zaprojektowali, ale widocznie uznali, że lepiej odkręcać nakrętkę niż wykręcać szpilkę ;-)
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2013-01-29, 22:21   

Robrob, dobrze prawi
wpierdzielisz na klej i ....doopa; nie ruszysz pozniej

jak wkrecisz z wyczuciem, to nie ukrecisz (nawet w aluminium)
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-29, 22:30   

A po co mam ją ruszać? W sewisówce nie ma słowa o wykręcaniu szpilki ani jakich momentów używać, więc zakładam że z założenia jest to część stała z cylindrem.
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-29, 22:31   

Tosiek napisał/a:
Może użyje uszczelniacza do pieców, twardnieje na kamień i wytrzymuje do 1300 st C ;-)
a co potem, jak na przykład zerwiesz gwint w szpilce ?

[ Dodano: 2013-01-29, 22:32 ]
Jeżeli już, to tylko klej do gwintów niebieski, nie mam pojęcia na chwile obecną na jakie temperatury jest odporny, ale nie jakiś tam piecowy twardniejący na kamień.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-29, 22:32   

A i o wkręcaniu na wyczucie to można było sobie robić przy FP 126p ;-)

W 21 wieku pasuje używać klucza dynamometrycznego :-)
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-29, 22:39   

Loctite 243 niestety tylko do + 150 st,
Wkręć szpilkę normalnie, bez żadnego kleju, a pod nakrętkę zastosuj smar miedziany i wszystko.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-29, 22:39   

witek1965 napisał/a:
a co potem, jak na przykład zerwiesz gwint w szpilce ?


Dlatego zastanawiam się czy szpilki przy okazji nie wymienić na nową.

witek1965 napisał/a:
Jeżeli już, to tylko klej do gwintów niebieski


Z tego co piszą w opisie to nadaje się do zabezpieczania gwintów narażonych na odkręcanie się w skutek drgań, no i wytrzymuje do 130 st C :\
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-29, 22:40   

Oczywiście z użyciem klucza dynamometrycznego - moment znasz ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2013-01-29, 22:41   

Tosiek napisał/a:
A i o wkręcaniu na wyczucie to można było sobie robić przy FP 126p ;-)

W 21 wieku pasuje używać klucza dynamometrycznego :-)

:ok:

probowalem pomoc, pocieszyc
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
Ostatnio zmieniony przez spining 2013-01-29, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-29, 22:41   

witek1965 napisał/a:
Wkręć szpilkę normalnie, bez żadnego kleju, a pod nakrętkę zastosuj smar miedziany i wszystko.


No to też jest opcja, podpytam jeszcze znajomego mechanika co on by zrobił ;-)
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-29, 22:42   

Tosiek, załóż nową szpilkę, skoro uważasz, że trzeba, wkręć kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem, pod nakrętkę zastosuj smar miedziany.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-29, 22:43   

witek1965 napisał/a:
Oczywiście z użyciem klucza dynamometrycznego - moment znasz ?


Jak pisałem, w serwisówce jest podany moment dla nakrętki, nie znalazłem informacji dla szpilek.
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2013-01-29, 22:45   

Tosiek napisał/a:
.. w serwisówce jest podany moment dla nakrętki...

wiec masz
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-29, 22:47   

Tosiek napisał/a:
nie znalazłem informacji dla szpilek.
a to ci wredne typy z tych japsów
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2013-01-29, 22:49   

a tam jest gwint lewy czy prawy ?
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2013-01-30, 07:22   

spining napisał/a:
a tam jest gwint lewy czy prawy ?


Prawy

[ Dodano: 2013-01-30, 07:24 ]
spining napisał/a:
Tosiek napisał/a:
.. w serwisówce jest podany moment dla nakrętki...

wiec masz


Ale to serio uważacie, że ten sam moment co do nakrętki będzie dobry do szpilki?

Czyli albo wykręci się szpilka albo nakrętka ;-)
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group