YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakiej firmy sprężyny progresywne?
Autor Wiadomość
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2013-01-01, 17:39   Jakiej firmy sprężyny progresywne?

Przeszukałem szukajkę, ale nie znalazłem tego, co mnie interesuje. Na wiosnę czeka mnie duuuży przegląd w mojej Yadźce, będę chciał m.in przy okazji wymiany oleju w lagach wymienić także sprężyny na progresywne. Jest co prawda zalążek podobnego tematu tutaj: http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=9295 ale tam o sprężynach jest mowa tylko przy okazji innej kwestii.
Zapewne na forum są userzy, którzy w przednich lagach mają zamontowane takie sprężyny. Przed zakupem chciałbym poznać Wasze opinie nt. tego, co macie w przednim zawieszeniu i co możecie polecić (firma, typ itp.)? Osobiście jeżdżę Classikiem 1100, ale temat zapewne zainteresuje użytkowników Customówi i 650-ek.
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-01, 18:15   

moondek, sęk w tym, że wybór nie jest zbyt wielki.

http://www.cruisercustomi.../part/BA-8543VS

http://www.pacificcoastst...owering_kit.htm

tyle mam w zakładkach zagranicznych.

Na naszych stronach, lub allegro widziałem sprężyny YSS oraz Wirth

Wirth jest dość znaną firmą. Najlepiej jakby się wypowiedzieli użytkownicy. Na pytanie : które lepsze, chyba nie uzyskamy odpowiedzi, ponieważ musiałby ktoś mieć założone w tym samym motocyklu jedne i drugie, żeby mieć porównanie, a jestem również zainteresowany założeniem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 55
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 866
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2013-01-01, 18:45   

Również EIBACH robi sprężyny progresywne do Yamahy, ja w moim Roadstarze mam założoną ale tylko na tył.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-01, 19:07   

nawet maja stronę polską, ale tylko pod kątem puszek http://www.eibach.pl/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 55
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 866
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2013-01-01, 19:26   

Z tego co się orientuje na przód też robią.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-01, 20:14   

miki, no tak, ale chyba tylko w USA trzeba szukac, bo na polskiej stronie nie znalazłem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 55
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 866
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2013-01-01, 20:28   

Myślę, że jak byś się do EIBACHA POLSKA zwrócił, to powinni sprowadzić w ramach jakiegoś wewnątrz firmowego obrotu. Natomiast, fakt, moja sprężyna pochodzi z USA i w połączeniu z regulowaną wysokością zawieszenia spisuje się rewelacyjnie.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-09, 18:24   

sądzę, że te są równie dobre http://www.sklep-motocykl...rth-p-8906.html
Sa atestowane i homologowane, a to jest jednak ważne. To jest w końcu element decydujący o bezpieczeństwie

[ Dodano: 2013-01-09, 18:46 ]
a tył oferowany przez Barona, to też Eibach http://www.cruisercustomi.../part/BA-8543VS
spróbuję zapytać, czy nie ściągneliby
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 90
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-01-10, 07:47   

YSS robi dobre sprężyny oraz w ogóle amortyzatory. Możesz jeszcze popatrzyć za Wilbersami, są dostępne i na Allegro i na ebayy. W innym motocyklu używam właśnie ich zestawu (YSS). Zastanawiam się jednak po co do Draga ładować tego typu sprężynę. Prowadzenia to nie poprawi, z hamowaniem też nie będzie jakiegoś szału. Przy prędkościach osiąganych na zakrętach wystarczy dobra kontrola manetki i tyle. Takie rzeczy montuje się tam gdzie występują większe obciążenia a nurkowanie przy hamowaniu jest z dużej prędkości. Wg mnie zalanie twardszego oleju jest lepszym i tańszym rozwiązaniem i w przypadku motocykla takiego jak Drag. Wyścigówki z cruisera się nie zrobi, ale jak ktoś che, to dlaczego nie ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-10, 18:45   

Joe Rocket napisał/a:
Wg mnie zalanie twardszego oleju jest lepszym i tańszym rozwiązaniem
to już zrobiłem, ale z tyłu się nie da.

Joe Rocket napisał/a:
a nurkowanie przy hamowaniu jest z dużej prędkości
niekoniecznie aż tak dużej. Jeden z naszych kolegów już się przekonał - dobił do dna i ... Po wymianie na 15W sam stwierdził, że to całkiem inny motocykl jest.
Jechał sam, ja śmigam często z Myszą, więc nie oczekuję od sprężyn Bóg wie czego. mają zadziałać ten jeden raz, jak zajdzie potrzeba. Ale nie upieram się jeszcze tak bardzo. YSS też rozpatrywałem, są nawet tańsze od WURTHA
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2013-01-10, 19:06   

moondek napisał/a:
będę chciał m.in przy okazji wymiany oleju w lagach wymienić także sprężyny na progresywne
może takie coś http://www.cruisercustomi...part/PS-10-1554
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-10, 19:07   

PSZEMAS, ale te sprężyny obniżają zawieszenie, przynajmniej tak nabazgrali w opisie (mogę się mylić -tłumaczenie translatorem)

[ Dodano: 2013-01-10, 19:08 ]
no i są stosunkowo drogie w porównaniu do YSS, czy WURTH. cena plus przesyłka oraz ewentualny Vat
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-01-10, 19:40   

yupp - lowering kit to zestaw obnizajacy - tylko po kiego - u nas to trzeba podwyzszyc :)

u mnie np jezdzi ok - ale na malych predkosciach np dojazd do skrzyzowawania i mocniejszym wcisnieciu klamki nieprzyjemnie dobija - jak w kiepskim rowerze z amorkiem

MajQ stanal przed kiera i jak pchnal to dobil samymi rekami wiec cos jest na rzeczy (ponoc u niego sprezyny do wymiany bylo po 70tys km - ja mam jakies 50tys - podobno :)
nie wiem czy zalanie innego oleum pomoze - oczywiscie to najmniejsze koszty
ale jak nie to co ? znowu sciaganie, rozbieranie... moze lepiej raz a dobrze ?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-11, 19:40   

Zamówiłem progresywną sprężynę w Polsce, w Lidorze ;D
dokładnie taką http://www.cruisercustomi.../part/BA-8543VS Jeżeli jest ktoś jeszcze zainteresowany, to piszcie do Lidora. Dostawa za ok 30 dni, więc jest sporo czasu na przełożenie przed sezonem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 90
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-01-14, 07:42   

No ale skoro mówimy o tym, że zawias powinien pójść do góry, to po co progres? Skoro nie dało się nic zmienić poprzez regulację napięcia wstępnego, to progresy niewiele zmieni. Zauważ, że sprężyna się "zepnie" w chwili dodania gazu i tyle. W chwili hamowania następuję rozciągnięcie. Tutaj lepiej poszukać setów podwyższających (nie wiem czy są w ogóle dostępne) lub zmienić zawias w całości na taki o nieco wyższym skoku lub na nieco bardziej zaawansowany z tłumieniem dobicia i odbicia (nie wiem jednak czy takie są robione).

[ Dodano: 2013-01-14, 09:45 ]
Zapomniałem, tanie i niezłe amorki robi Hagon. Jak się nie wymaga od nich cudów, to z pewnością zastąpią zużyty oryginał, który i tak jest znacznie droższy.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-14, 13:08   

Joe Rocket napisał/a:
No ale skoro mówimy o tym, że zawias powinien pójść do góry, to po co progres?
W którym miejscu jest mowa o podnoszeniu zawiasu do góry ?
Joe Rocket napisał/a:
Skoro nie dało się nic zmienić poprzez regulację napięcia wstępnego, to progresy niewiele zmieni.


Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie masz pojęcia czym różni się sprężyna liniowa od sprężyny progresywnej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 90
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-01-14, 13:24   

witek1965 napisał/a:
W którym miejscu jest mowa o podnoszeniu zawiasu do góry ?

Wydawało mi się, że jest problem z prześwitem i "osiadaniem" pod obciążeniem.

witek1965 napisał/a:
Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie masz pojęcia czym różni się sprężyna liniowa od sprężyny progresywnej.

Jak wg Ciebie sprężyna progresywna zmieni skok (w spoczynku)? Kompresja działa inaczej w momencie dużego obciążenia (hamowanie, dodanie gazu) a nie sama z siebie, podczas normalnej jazdy raczej tego nie odczujesz. Nawet jeśli zmienisz kompresję tyłu podczas startu, to tylko tyle, całość wróci do optymalnej pozycji kiedy ustabilizujesz jazdę. Żeby zniwelować uderzenie podczas wpadnięcia w dziurę konieczne jest tłumienie dobicia. Podczas wpadania w dziurę najpierw następuje "rozciągnięcie" a dopiero później skompresowanie, w tym szkopuł. No chyba, że nie zrozumiałem o co Ci chodzi :nie_wiem:

Oczywiście sprzeczać się nie będę, nie mojej jajka więc drapać ich nie będę ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-14, 14:26   

Joe Rocket, przede wszystkim obiążenie spręzyny progresywnej jest większe i ugięcie spręzyny nie następuje tak jak w liniowej.
Prosty przykład oderwany od rzeczywistości, a jedynie dla zobrazowania zjawiska.
1. Sprężyna liniowa - pod ciężarem 50 kg ugina się 1 cm
pod ciężarem 100 kg 2 cm, 150 kg 3cm, 200 kg 4cm itd
2. Taka sama sprężyna progresywna : 50 kg -1cm, 100kg -2 cm, ale już żeby ugięła sie 3cm trzeba 200 kg, a 4 cm 400 kg. - to tylko jaskrawię przedstawiony przykład.
Innymi słowy sprężyny progresywne to takie, które w zależności od stopnia ugięcia mają inną charakterystykę pracy. Im większy nacisk, tym bardziej się utwardza.
Ładnie opisał to Lee Parks w książce Pełna Kontrola

Stosując progresywną sprężynę mam większy komfort i jednocześnie mogę mieć większe obciążenie (zwłaszcza w sytuacji ekstremalnej np, wpadnięcie w dziurę) którego nie da mi fabryczna sprężyna liniowa, której zakres obciążenia się skończy w pewnym momencie, kiedy progresywna będzie miała jeszcze spory zapas, natomiast w pierwszej fazie obciążeń nie będzie różnicy. Ma to znaczenie jak jeździ się z plecaczkiem i objuczony bagażami. Wysokość motocykla natomiast się nie zmieni ani na jotę.

charakterystyka sprężyn.png
Plik ściągnięto 16455 raz(y) 6.98 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 90
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-01-14, 14:34   

witek1965 napisał/a:
Prosty przykład oderwany od rzeczywistości, a jedynie dla zobrazowania zjawiska.

Teorię znam, ale przełóż wyliczenia na Draga (ja mówię o konkretnym przypadku). Pierwsze centymetry tracisz właściwie tak samo, i w tym rzecz. Nie ma znaczenia dziura czy nie, tutaj sytuację może zmienić ustawienie tłumienia ponieważ Drag ma niski prześwit, bez ingerencji w wysokość zawieszenia nic nie zrobisz (a przynajmniej niewiele).

Ale jak mówię, to Twoje pieniądze i Twój motocykl. Masz chęć zamontować progresy czy nowe zawiasy, to dlaczego nie. Może rzeczywiście będzie znacznie lepiej.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-14, 16:47   

Joe Rocket, jak na razie to wszyscy starają się obniżać Draga, a nie podwyższać.

Joe Rocket napisał/a:
Teorię znam, ale przełóż wyliczenia na Draga (ja mówię o konkretnym przypadku).


bez jaj. To już zrobił producent sprężyn.
Wszystkie części customowe masz zamiar obliczać ?
A masz gdzieś podaną charakterystykę oryginalnej sprężyny montowanej przez Yamahę ? Wypadałoby zrobić porównanie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group