Problem z napędem - koło pasowe, itd. XVS 1300 |
Autor |
Wiadomość |
DanielRZ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-03, 14:38 Problem z napędem - koło pasowe, itd. XVS 1300
|
|
|
Prośba o pomoc - sugestie - własne doświadczenia, itd. na temat problemu z napędem w MS 1300. Niestety problem dokręcania nakrętki mocującej koło pasowe ... Pomimo kontroli i dokręcania (za późno), wygląda na to, że coś się pochrzaniło ... Motocykl huczy, szumi, itp. jest to jednostajny dźwięk - wcześniej było piszczenie, które ustąpiło po dokręceniu koła pasowego. Niestety teraz chyba posypało się całkiem ....
Czy Ktoś już wymieniał - jak to wygląda czy samo koło czy może ten wałek? Pas wygląda na nieuszkodzony - przynajmniej mam taka nadzieję.
Będę wdzięczny za wskazówki! |
_________________ Midnight Star 1300 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-03, 18:31
|
|
|
DanielRZ napisał/a: | jak to wygląda czy samo koło czy może ten wałek? | Najprościej to chyba byłoby zdemontować koło, pas napędowy, bebechy piasty koła i zobaczyć co się posypało. DanielRZ napisał/a: | Pas wygląda na nieuszkodzony - przynajmniej mam taka nadzieję. | To raczej powinno być widać gołym okiem.
Koło MS.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 314 raz(y) 353.45 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
DanielRZ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-03, 18:58 Odp.
|
|
|
Dzieki - tak planuję zrobić podczas weekendu. Liczę na to, ze Ktoś już to przechodził i ma własne przemyślenia i sugestie - jak to sobie uprościć. Dzieki |
_________________ Midnight Star 1300 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-03, 19:03
|
|
|
DanielRZ, jak rozbierzesz i porobisz fotki , w miarę czytelne, to ktoś na pewno się skusi coś podpowiedzieć. Jest kilku posiadaczy tego motocykla. Johnypl na pewno coś podpowie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-10-03, 19:40
|
|
|
Jak mocno dokręciłeś koło pasowe ? Masz klucz dynamometryczny ? Jaki przebieg ? No i troche dla postrachu , cena pasa w serwisie przekracza grubo 2.000 zł, jak wytrzymał to ok, ale nie warto kombinować i oszczędzać |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-03, 20:04
|
|
|
pyra napisał/a: | jak wytrzymał to ok | dlaczego miał nie wytrzymać ? te pasy ponoć przewidziane sa na 90 kkm. Jeżeli nie ma uszkodzeń zewnętrznych, to nic mu nie powinno być |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-10-03, 20:17
|
|
|
szumiało, huczało- być może nie były koła w jednej osi zwrócił mi na to uwagę Marmar jak zmieniałem oponę |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-03, 20:45
|
|
|
powinno być widac na którejś krawędzi uszkodzenie mechaniczne, tak mi się przynajmniej wydaje. Jeżeli pas może się uszkodzić to tylko mechanicznie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
DanielRZ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-03, 22:51
|
|
|
Dzieki chłopaki! Postaram się jakieś foty wykonać - dokręcanie było kluczem dynamometrycznym. OK, rozbiorę i zobaczymy jak to wygląda - dzięki za sugestie! |
_________________ Midnight Star 1300 |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
|
|
|
 |
DanielRZ

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-04, 09:40
|
|
|
Dzięki - też już to widziałem:) Ufff |
_________________ Midnight Star 1300 |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-10-04, 19:17
|
|
|
zdejmij przede wszystkim koło pasowe, wyczyść - nie stosuj żadnych "siuwaksów" po złożeniu zwróć uwagę na osiowość, xvs 1300 to stosunkowo nowe nabytki więc jeśli pas nie uszkodzeń mechanicznych to nie martw się o niego ... mydło z wodą, osiowość i odpowiedni naciąg ... |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-10-04, 19:41
|
|
|
Miałem swego czasu problem w moim MSie z dziwnymi dźwiękami dochodzącymi z tyłu moto, podejrzewałem napęd, łożyska koła a okazało się że winowajcą była podwichrowana tarcza hamulcowa |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
piwu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2012-10-04, 21:50
|
|
|
Niestety brata to samo spotkało w Warriorze (pisałem już o tym na forum). Zapewne masz uszkodzone wielokliny na kole pasowym i wałku zdawczym. Niestety koło pasowe jest tańszym elementem... masz zimę na naprawę, ściągnij elementy ze stanów, bądź może masz w okolicy jakieś zakłady motoryzacyjne, czy wojskowe, gdzie mogliby dorobić takowe koło pasowe czy wałek zdawczy...
Ja mam u siebie na kleju złapane tak dla pewności, żeby jaj nie było. |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-10-05, 06:35
|
|
|
piwu napisał/a: | Zapewne masz uszkodzone wielokliny na kole pasowym i wałku zdawczym. |
co mogło być tego powodem i jak tego uniknąć ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
piwu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2012-10-05, 10:38
|
|
|
Za każdym razem jak ruszasz wałek zdawczy przekazuje moc na koło pasowe. Każde uderzenie działa tak jakbyś chciał odkręcić śrubę kluczem pneumatycznym... (tak mi to kumpel wytłumaczył). Dlatego też moment dokręcenia tej śruby to 150NM i w serwisówce stoi żeby ją kontrolować co wymianę oleju a nawet WYMIENIAĆ. Ja jej nie wymieniam, tylko zakręcam ją na kleju do śrub i tak jeżdżę. |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-05, 11:30
|
|
|
piwu napisał/a: | Ja jej nie wymieniam, tylko zakręcam ją na kleju do śrub i tak jeżdżę. | może japsy nie słyszeli o czymś takim jak klej |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
piwu

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2012-10-05, 14:58
|
|
|
witek1965 napisał/a: | może japsy nie słyszeli o czymś takim jak klej |
Jest to całkiem możliwe W tym miejscu dali ciała na całej linii, tam powinna być jeszcze jakaś zawleczka zabezpieczająca czy coś takiego...
Bratu napęd się zgubił niedaleko domu, ale co zrobić jak coś takiego się stanie np. na Chorwacji czy w Grecji? |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-05, 16:02
|
|
|
piwu, Jeżeli tam jest nakrętka, to pewnie, że tak. Koszyczek z zawleczką, tyle, że to nie wygląda estetycznie. Wchodzi w rachubę jeszcze nakrętka samo kontrująca, podkładka sprężynowa. Tak, czy siak to nie powinno sie odkręcać samoczynnie. Musze zerknąć na żywo jak to wygląda. Tak z ciekawości.
Kolejne partackie rozwiązanie Yamahy, które bije ostro po kieszeni. No ale są usprawiedliwieni. W instrukcji zawarli klauzulę - dokręcać do kilka tyś km. Dobrze, że nie co tankowanie
Ciekawe, czy ASO wymienia tą śrubę w regularnie serwisowanych motocyklach ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
MarMar


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 1211 Skąd: Waleniowo
|
Wysłany: 2012-10-05, 16:41
|
|
|
Powiem że jeszcze nie słyszałem aby cos takiego z nakrętką przydarzyło się w jakimś MS1300.Za to słyszałem o awariach tego typu w RS1700 i Warrior.Moze to jednak bardziej dotyczy tych modeli? |
_________________ ...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 |
|
|
|
 |
|