YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z napędem - koło pasowe, itd. XVS 1300
Autor Wiadomość
DanielRZ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-03, 14:38   Problem z napędem - koło pasowe, itd. XVS 1300

Prośba o pomoc - sugestie - własne doświadczenia, itd. na temat problemu z napędem w MS 1300. Niestety problem dokręcania nakrętki mocującej koło pasowe ... Pomimo kontroli i dokręcania (za późno), wygląda na to, że coś się pochrzaniło ... Motocykl huczy, szumi, itp. jest to jednostajny dźwięk - wcześniej było piszczenie, które ustąpiło po dokręceniu koła pasowego. Niestety teraz chyba posypało się całkiem ....
Czy Ktoś już wymieniał - jak to wygląda czy samo koło czy może ten wałek? Pas wygląda na nieuszkodzony - przynajmniej mam taka nadzieję.
Będę wdzięczny za wskazówki!
_________________
Midnight Star 1300
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-03, 18:31   

DanielRZ napisał/a:
jak to wygląda czy samo koło czy może ten wałek?
Najprościej to chyba byłoby zdemontować koło, pas napędowy, bebechy piasty koła i zobaczyć co się posypało.
DanielRZ napisał/a:
Pas wygląda na nieuszkodzony - przynajmniej mam taka nadzieję.
To raczej powinno być widać gołym okiem.

Koło MS.jpg
Plik ściągnięto 314 raz(y) 353.45 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
DanielRZ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-03, 18:58   Odp.

Dzieki - tak planuję zrobić podczas weekendu. Liczę na to, ze Ktoś już to przechodził i ma własne przemyślenia i sugestie - jak to sobie uprościć. Dzieki !
_________________
Midnight Star 1300
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-03, 19:03   

DanielRZ, jak rozbierzesz i porobisz fotki , w miarę czytelne, to ktoś na pewno się skusi coś podpowiedzieć. Jest kilku posiadaczy tego motocykla. Johnypl na pewno coś podpowie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-10-03, 19:40   

Jak mocno dokręciłeś koło pasowe ? Masz klucz dynamometryczny ? Jaki przebieg ? No i troche dla postrachu , cena pasa w serwisie przekracza grubo 2.000 zł, jak wytrzymał to ok, ale nie warto kombinować i oszczędzać ;/
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-03, 20:04   

pyra napisał/a:
jak wytrzymał to ok
dlaczego miał nie wytrzymać ? te pasy ponoć przewidziane sa na 90 kkm. Jeżeli nie ma uszkodzeń zewnętrznych, to nic mu nie powinno być
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-10-03, 20:17   

szumiało, huczało- być może nie były koła w jednej osi :nie_wiem: zwrócił mi na to uwagę Marmar jak zmieniałem oponę
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-03, 20:45   

powinno być widac na którejś krawędzi uszkodzenie mechaniczne, tak mi się przynajmniej wydaje. Jeżeli pas może się uszkodzić to tylko mechanicznie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
DanielRZ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-03, 22:51   

Dzieki chłopaki! Postaram się jakieś foty wykonać - dokręcanie było kluczem dynamometrycznym. OK, rozbiorę i zobaczymy jak to wygląda - dzięki za sugestie!
_________________
Midnight Star 1300
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-10-04, 07:44   

DanielRZ, jak by co http://allegro.pl/yamaha-...2666965430.html
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
DanielRZ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-04, 09:40   

Dzięki - też już to widziałem:) Ufff
_________________
Midnight Star 1300
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-10-04, 19:17   

zdejmij przede wszystkim koło pasowe, wyczyść - nie stosuj żadnych "siuwaksów" po złożeniu zwróć uwagę na osiowość, xvs 1300 to stosunkowo nowe nabytki więc jeśli pas nie uszkodzeń mechanicznych to nie martw się o niego ... mydło z wodą, osiowość i odpowiedni naciąg ...
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-10-04, 19:41   

Miałem swego czasu problem w moim MSie z dziwnymi dźwiękami dochodzącymi z tyłu moto, podejrzewałem napęd, łożyska koła a okazało się że winowajcą była podwichrowana tarcza hamulcowa ;/
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-10-04, 21:50   

Niestety brata to samo spotkało w Warriorze (pisałem już o tym na forum). Zapewne masz uszkodzone wielokliny na kole pasowym i wałku zdawczym. Niestety koło pasowe jest tańszym elementem... masz zimę na naprawę, ściągnij elementy ze stanów, bądź może masz w okolicy jakieś zakłady motoryzacyjne, czy wojskowe, gdzie mogliby dorobić takowe koło pasowe czy wałek zdawczy...

Ja mam u siebie na kleju złapane tak dla pewności, żeby jaj nie było.
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-10-05, 06:35   

piwu napisał/a:
Zapewne masz uszkodzone wielokliny na kole pasowym i wałku zdawczym.

co mogło być tego powodem i jak tego uniknąć ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-10-05, 10:38   

Za każdym razem jak ruszasz wałek zdawczy przekazuje moc na koło pasowe. Każde uderzenie działa tak jakbyś chciał odkręcić śrubę kluczem pneumatycznym... (tak mi to kumpel wytłumaczył). Dlatego też moment dokręcenia tej śruby to 150NM i w serwisówce stoi żeby ją kontrolować co wymianę oleju a nawet WYMIENIAĆ. Ja jej nie wymieniam, tylko zakręcam ją na kleju do śrub i tak jeżdżę.
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-05, 11:30   

piwu napisał/a:
Ja jej nie wymieniam, tylko zakręcam ją na kleju do śrub i tak jeżdżę.
może japsy nie słyszeli o czymś takim jak klej ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-10-05, 14:58   

witek1965 napisał/a:
może japsy nie słyszeli o czymś takim jak klej ;D


Jest to całkiem możliwe :) W tym miejscu dali ciała na całej linii, tam powinna być jeszcze jakaś zawleczka zabezpieczająca czy coś takiego...

Bratu napęd się zgubił niedaleko domu, ale co zrobić jak coś takiego się stanie np. na Chorwacji czy w Grecji?
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-05, 16:02   

piwu, Jeżeli tam jest nakrętka, to pewnie, że tak. Koszyczek z zawleczką, tyle, że to nie wygląda estetycznie. Wchodzi w rachubę jeszcze nakrętka samo kontrująca, podkładka sprężynowa. Tak, czy siak to nie powinno sie odkręcać samoczynnie. Musze zerknąć na żywo jak to wygląda. Tak z ciekawości.
Kolejne partackie rozwiązanie Yamahy, które bije ostro po kieszeni. No ale są usprawiedliwieni. W instrukcji zawarli klauzulę - dokręcać do kilka tyś km. Dobrze, że nie co tankowanie :nie_wiem:
Ciekawe, czy ASO wymienia tą śrubę w regularnie serwisowanych motocyklach ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1211
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2012-10-05, 16:41   

Powiem że jeszcze nie słyszałem aby cos takiego z nakrętką przydarzyło się w jakimś MS1300.Za to słyszałem o awariach tego typu w RS1700 i Warrior.Moze to jednak bardziej dotyczy tych modeli?
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group