OBROTOMIERZ DO DRAGA |
Autor |
Wiadomość |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-01-28, 18:03
|
|
|
johnypl pełen szacun za wiedzę ,bo ja prosty człowiek jestem.Daj znać jak podłączysz.
pozdrawiam |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-01-29, 14:48
|
|
|
johnypl napisał/a: | dziapi, trzy post wyżej podałem link do schematu podłączenia obrotki, na każdą cewkę dioda prostownicza 1N4007 i rezystor 100k. |
Faktycznie przeoczyłem link do schematu .
To co ja sprawdzałem wcześniej - opornik jest pomiędzy przewodem impulsowym a + 12V, natomiast na tym schemacie przez opornik impuls idzie na drugą cewkę.
Opornik 100k obniży napięcie z 12 do powiedzmy 11V - nie wiem czy nie wzbudzi impulsu na drugiej cewce.
Rozwiązanie dobre dla silnika rzędowego, ale czy się sprawdzi w naszych V-kach.
Jeśli pierwszy cylinder dostaje zapłon to w drugim już wcześniej rozpoczyna się suw ssania, jeśli wystąpi na drugim zapłon w tym momencie to strzeli w gaźnik.
Ale to moje teoretyczne rozważania.
Jestem ciekaw jak to się sprawdzi i czy taki układ da stabilne wskazania obrotka .
Johnypl czekam na wyniki twojego testu. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-01-29, 16:10
|
|
|
dziapi, Na tej zasadzie podłączam obrotki w autach, które mają dwie cewki na 4 cylindry ( DIS ) pierwsza obsługuje cylinder 1 i 4 a druga 2 i 3. Tam ten układ działa czy zadziała w moto zobaczymy jak tylko obrotka do mnie dojdzie podłączę na pająka i napiszę jakie efekty
[ Dodano: 2012-02-01, 14:24 ]
No to obrotka podpięta na pająka ustawiona na 4 cylindry, na zimnym silniku po podpięciu do jednej cewki wskazywała obroty około 400 obr/min ( dwie kreski od zera ) po spięciu cewek mostkiem zgodnie ze schematem jaki wkleiłem wcześniej 800 obr/min i ładnie się wkręca, po zagrzaniu silnika spadły do około 600 obr/min. Teraz jeszcze szukam informacji jakie mają być wolne obroty w MS 1300 według producenta bo nie za bardzo mam jak skorygować wskazania obrotki ( przy -12 nie pojadę na diagnostykę żeby się podpiąć do diagnoskopu ) |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-02-11, 09:55
|
|
|
johnypl napisał/a: | po zagrzaniu silnika spadły do około 600 obr/min |
Chyba coś za niskie te obroty, przecież to nie diesel. Jak na mój gust to zaniżone przez połowę.
Tak w skócie - XVS 650 ma układ zapłonowy z traconą iskrą, jedna zapłonowa a druga przy wydechu. Realizuje to jeden impulsator przy współpracy z dwoma "występami" na rotorze - w sumie występują dwa impulsy na jeden obrót wału, analogicznie jak w silniku samochodowym czterocylindowym i dlatego obrotomierz pokazuje prawidłowo 1200 obr/min na wolnych obrotach .
Może w MS 1300 układ impulsowy został zmodyfikowany i daje jeden impuls na jeden obrót wału .
Będziesz musiał to sprawdzić. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-03-07, 22:43
|
|
|
Panowie nie chce zakladac nowego tematu dlatego zapytam dla pewności minus na cewce pierwszego cylindra to kabel biały - motorek DRAG STAR CLASSIC 1998rok. Chce podłączyć obrotomierz, z kablami już doszedłem tak jak pisał LUCEK:
Ja podpiąłem to co można do stacyjki;
zasilania (czerwony)z podświetleniem (niebieski)do brązowego grubego (nie na czerwony gruby,bo tam jest zawsze napięcie),
masę (czarny) do niebieskiego w kostce stacyjki,
zielony do pomarańczowego cewki (cewka drugiego cylindra)
Czytałem w temacie ze lepiej jest się podpiąć pod pierwszy cylinder z obrotami ciekawy jestem pod który cylinder koledzy się podpięli. Lucek pewnie pod tylny mam problem bo nie wiem czy podpiąć pod tylny czy przedni cylinder.
Druga sprawa to podpięcie woltomierza czy lepiej pod stacyjkę czy do aku, czytałem gdzieś ze w przypadku woltomierza nie ma to żadnego znaczenia przy amperomierzu owszem. |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-03-07, 22:57
|
|
|
Wbrew logice, według serwisówki w DSie pierwszy cylinder to ten przy tylnym kole, a woltomierz podłącz pod plus po stacyjce będzie działał tylko ja włączona, jeśli pod aku to działa cały czas więc zbędny pobór prądu ( śladowy ale zawsze pobór ) . |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-03-07, 23:10
|
|
|
No to wszystko jasne czyli jak chce pod pierwszy to przewód pomarańczowy na cewce = minus. Rozjaśniłeś mi kolego umysł przypomina mi się coś gdzieś czytałem o tym ze właśnie I cylinder to ten z tylu w virazkach jest to samo. No tak z woltomierzem nie pomyślałem jak podepnę do aku to cały czas będzie działał - moja bezmyślność. Dzieki za info w takim razie mogę powolutku sobie łączyć przewody. Rozumie ze ta zasada z kolejnością cylindrów również obowiązuje przy ustawianiu luzów zaworowych, takowe będę chciał wykonać. |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-03-08, 08:52
|
|
|
Ruffi napisał/a: | ...lepiej jest się podpiąć pod pierwszy cylinder...
No tak z woltomierzem nie pomyślałem jak podepnę do aku to cały czas będzie działał ... |
Podłączenie obrotomierza pod cewkę I-go, czy II-go cylindra nie ma znaczenia - ilość impulsów na obu jest identyczna, a jedynie przesunięta w stosunku do położenia wału.
W obu przypadkach pokaże takie same obroty.
Podłączenie woltomierza pod stacyjkę powoduje wskazanie napięcia (po włączeniu stacyjki) pod obciążeniem układu zapłonowego (w V-starach jeszcze i oświetlenia) czyli informacja mało istotna, a po zapaleniu motocykla istotne napięcia ładowania.
Ja, jako że mam V-stara, podłączyłem do woltomierza dwa przewody poprzez wyłącznik dwupozycyjny.
Jeden bezpośrednio z akumulatora - test stanu naładowania bez obciążenia odbiornikami (ze szczególnym uwzględnieniem okresu zimowego)- zgodnie z serwisówka poniżej 12,8 V należy doładować.
Drugi przewód pod stacyjkę (podstawowy wariant podłączenia) żeby mieć podgląd napięcia ładowania podczas jazdy. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-08, 19:33
|
|
|
Maniu_85 napisał/a: | W seryjnych suzuki Bandit tych nowszych i Fazerach też chyba się wychylaja. W autach jeszcze się nie spotkałem. |
trochę nie temat o moto, ale tak to wygląda w replice Sierry Cosworth MK I, którą z synem zbudowaliśmy. ( na filmie auto jeszcze w procesie )
http://www.youtube.com/wa...vAOA30_w2c5B200 |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-03-09, 00:08
|
|
|
A czy podstawowy wariant podłączenia nie wskaże stanu aku jak jeszcze nie odpalisz maszyny tylko kluczyk przekręcisz w pozycje ON. Napiecie wtedy idzie w układ od aku czyli stan naładowania masz pokazywany inna sprawa po uruchomieniu silnika - dobrze mysle? |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-03-09, 08:46
|
|
|
Ruffi napisał/a: | A czy podstawowy wariant podłączenia nie wskaże stanu aku jak jeszcze nie odpalisz maszyny tylko kluczyk przekręcisz w pozycje ON. |
W Drag Starze zasilony zostanie jedynie układ zapłonowy, więc spadek napięcia nie jest zbyt duży i można uznać że woltomierz pokaże z dobrym przybliżeniem stan akumulatora.
V star w pozycji ON włącza oświetlenie, więc spadek napięcia jest duży, np. z 13V do 11V, tak więc nie można by było sprawdzić fatycznego stanu naładowania akumulatora. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-03-09, 23:05
|
|
|
Ja posiadam wersje europejska światełka muszę sobie sam załączyć. Ale decyzja podjęta podepnę się do kabli w stacyjce tak aby woltomierz załączał się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Dzieki za informacje, trochę będę miał do podłączenia elektryki zakupilem alarm STIG SPY 2 zobaczymy jak się sprawdzi. Ale alarm będę podłączał z kumplem bo sam się w tych kabelkach nie połapie. |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-03-10, 08:52
|
|
|
johnypl napisał/a: | ...Teraz jeszcze szukam informacji jakie mają być wolne obroty w MS 1300 według producenta bo nie za bardzo mam jak skorygować wskazania obrotki ( przy -12 nie pojadę na diagnostykę żeby się podpiąć do diagnoskopu ) |
Coś się zmieniło w temacie? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-03-10, 14:58
|
|
|
Na razie temat obrotki stanął, bo zająłem się budową bobbera, ale jest tylko zawieszony |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-03-12, 23:39
|
|
|
Mogę się podzielić swoim doświadczeniem po instalacji obrotomierza i woltomierza która zakończyłem właśnie przed chwila. Odnalazłem kable stacyjki w niej podpiolem się tylko pod kabel brązowy (prąd -plus- po przekręceniu kluczyka), czarny do masy podpiolem do cewki tylnej, żeby mieć oświetlenie obrotka po włączeniu świateł w tym celu podpiolem kabel niebieski obrotka do niebieskiego przy kostce która idzie do prędkościomierza. Zielony obrotka podpiolem do pomarańczowego do cewki I cylindra (cewka przed kołem tylnym). Nie uniknolem jednak wpadki skontrolowałem kable ale nie dokładnie, na początku podpiolem tak jak pisał kolega masę do niebieskiego przy kostce której kable dochodzą do stacyjki. Efekt był taki ze masa była ale w momencie włączenia swiatel (du.. ) jest zabierany i woltomierz obrotek się wyłączał - po włączeniu świateł. Dlatego decyzja przeniesienia masy do cewki - mocowanie do ramy ma się rozumieć nie do kabla pomarańczowego. Jeszcze go nie sprawdzalem jak wchodzi na obroty bo gaznik wyjety luzy czekaja na sprawdzenie. ALe po wlaczeniu stacyjki wskazowka obrotka obraca sie do 8000 i potem powracana zero - takze dziala . |
|
|
|
 |
pawcio81

Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 30 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-04-10, 11:49
|
|
|
To ja się pochwalę wskaźnikami, które zamontowałem u siebie w Dragu 650. Inspiracją było rozwiązanie kolegi Senio - dwa wskaźniki Auto Gauge VDO LOOK, do tego kubki chromowane i dwa uchwyty na kerownicę. Trochę pracy ze złozeniem i dopasowaniem było, ale efekt według mnie bardzo dobry, wszystko działa jak należy.
07042012075-2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 550 raz(y) 322.9 KB |
|
|
|
|
 |
EDDIE


Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-04-10, 22:46
|
|
|
Każdy pomysł jest dobry.
W swojej gwiazdeczce (qrna nie moja już ci ona ) wykorzystałem mocowanie zakupionego zegarka z termometrem.
Całość pięknie się dopasowała, jak widać na załączonym obrazku:
 |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-04-11, 11:25
|
|
|
fajnie, fajnie się prezentuje |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Maniu_85


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2012-04-11, 13:42
|
|
|
Obrotomierz fajna sprawa polecam ;-) |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-04, 13:52
|
|
|
Pytanie do ewentualnych posiadaczy. Czy ten obrotek nadaje się do XVS 650 Informacja o ilości cylindrów zupełnie niczego nie wnosi. Zapytałem sprzedawcę o wymaganą częstotliwość impulsów przy 1000obr/min, ale dostałem odpowiedź, że nie wiedzą niestety. W ciemno nie kupię. |
|
|
|
 |
|