YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
OBROTOMIERZ DO DRAGA
Autor Wiadomość
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-01-28, 18:03   

johnypl :uklon3: pełen szacun za wiedzę ,bo ja prosty człowiek jestem.Daj znać jak podłączysz.
pozdrawiam
_________________
Bo droga jest celem
 
 
dziapi 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 44
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-01-29, 14:48   

johnypl napisał/a:
dziapi, trzy post wyżej podałem link do schematu podłączenia obrotki, na każdą cewkę dioda prostownicza 1N4007 i rezystor 100k.

Faktycznie przeoczyłem link do schematu :oops: .

To co ja sprawdzałem wcześniej - opornik jest pomiędzy przewodem impulsowym a + 12V, natomiast na tym schemacie przez opornik impuls idzie na drugą cewkę.
Opornik 100k obniży napięcie z 12 do powiedzmy 11V - nie wiem czy nie wzbudzi impulsu na drugiej cewce.
Rozwiązanie dobre dla silnika rzędowego, ale czy się sprawdzi w naszych V-kach.
Jeśli pierwszy cylinder dostaje zapłon to w drugim już wcześniej rozpoczyna się suw ssania, jeśli wystąpi na drugim zapłon w tym momencie to strzeli w gaźnik.
Ale to moje teoretyczne rozważania.
Jestem ciekaw jak to się sprawdzi i czy taki układ da stabilne wskazania obrotka :idea: .
Johnypl czekam na wyniki twojego testu.
_________________
Piotr
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-01-29, 16:10   

dziapi, Na tej zasadzie podłączam obrotki w autach, które mają dwie cewki na 4 cylindry ( DIS ) pierwsza obsługuje cylinder 1 i 4 a druga 2 i 3. Tam ten układ działa czy zadziała w moto zobaczymy ;/ jak tylko obrotka do mnie dojdzie podłączę na pająka i napiszę jakie efekty ;p

[ Dodano: 2012-02-01, 14:24 ]
No to obrotka podpięta na pająka ustawiona na 4 cylindry, na zimnym silniku po podpięciu do jednej cewki wskazywała obroty około 400 obr/min ( dwie kreski od zera ) po spięciu cewek mostkiem zgodnie ze schematem jaki wkleiłem wcześniej 800 obr/min i ładnie się wkręca, po zagrzaniu silnika spadły do około 600 obr/min. Teraz jeszcze szukam informacji jakie mają być wolne obroty w MS 1300 według producenta bo nie za bardzo mam jak skorygować wskazania obrotki ( przy -12 nie pojadę na diagnostykę żeby się podpiąć do diagnoskopu )
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
dziapi 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 44
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-02-11, 09:55   

johnypl napisał/a:
po zagrzaniu silnika spadły do około 600 obr/min

Chyba coś za niskie te obroty, przecież to nie diesel. Jak na mój gust to zaniżone przez połowę.
Tak w skócie - XVS 650 ma układ zapłonowy z traconą iskrą, jedna zapłonowa a druga przy wydechu. Realizuje to jeden impulsator przy współpracy z dwoma "występami" na rotorze - w sumie występują dwa impulsy na jeden obrót wału, analogicznie jak w silniku samochodowym czterocylindowym i dlatego obrotomierz pokazuje prawidłowo 1200 obr/min na wolnych obrotach :brawo: .

Może w MS 1300 układ impulsowy został zmodyfikowany i daje jeden impuls na jeden obrót wału :nie_wiem: .
Będziesz musiał to sprawdzić.
_________________
Piotr
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-07, 22:43   

Panowie nie chce zakladac nowego tematu dlatego zapytam dla pewności minus na cewce pierwszego cylindra to kabel biały - motorek DRAG STAR CLASSIC 1998rok. Chce podłączyć obrotomierz, z kablami już doszedłem tak jak pisał LUCEK:
Ja podpiąłem to co można do stacyjki;
zasilania (czerwony)z podświetleniem (niebieski)do brązowego grubego (nie na czerwony gruby,bo tam jest zawsze napięcie),
masę (czarny) do niebieskiego w kostce stacyjki,
zielony do pomarańczowego cewki (cewka drugiego cylindra)
Czytałem w temacie ze lepiej jest się podpiąć pod pierwszy cylinder z obrotami ciekawy jestem pod który cylinder koledzy się podpięli. Lucek pewnie pod tylny mam problem bo nie wiem czy podpiąć pod tylny czy przedni cylinder.
Druga sprawa to podpięcie woltomierza czy lepiej pod stacyjkę czy do aku, czytałem gdzieś ze w przypadku woltomierza nie ma to żadnego znaczenia przy amperomierzu owszem.
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-03-07, 22:57   

Wbrew logice, według serwisówki w DSie pierwszy cylinder to ten przy tylnym kole, a woltomierz podłącz pod plus po stacyjce będzie działał tylko ja włączona, jeśli pod aku to działa cały czas więc zbędny pobór prądu ( śladowy ale zawsze pobór ) .
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-07, 23:10   

No to wszystko jasne czyli jak chce pod pierwszy to przewód pomarańczowy na cewce = minus. Rozjaśniłeś mi kolego umysł przypomina mi się coś gdzieś czytałem o tym ze właśnie I cylinder to ten z tylu w virazkach jest to samo. No tak z woltomierzem nie pomyślałem jak podepnę do aku to cały czas będzie działał - moja bezmyślność. Dzieki za info w takim razie mogę powolutku sobie łączyć przewody. Rozumie ze ta zasada z kolejnością cylindrów również obowiązuje przy ustawianiu luzów zaworowych, takowe będę chciał wykonać.
 
 
dziapi 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 44
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-03-08, 08:52   

Ruffi napisał/a:
...lepiej jest się podpiąć pod pierwszy cylinder...
No tak z woltomierzem nie pomyślałem jak podepnę do aku to cały czas będzie działał ...


Podłączenie obrotomierza pod cewkę I-go, czy II-go cylindra nie ma znaczenia - ilość impulsów na obu jest identyczna, a jedynie przesunięta w stosunku do położenia wału.
W obu przypadkach pokaże takie same obroty.

Podłączenie woltomierza pod stacyjkę powoduje wskazanie napięcia (po włączeniu stacyjki) pod obciążeniem układu zapłonowego (w V-starach jeszcze i oświetlenia) czyli informacja mało istotna, a po zapaleniu motocykla istotne napięcia ładowania.
Ja, jako że mam V-stara, podłączyłem do woltomierza dwa przewody poprzez wyłącznik dwupozycyjny.
Jeden bezpośrednio z akumulatora - test stanu naładowania bez obciążenia odbiornikami (ze szczególnym uwzględnieniem okresu zimowego)- zgodnie z serwisówka poniżej 12,8 V należy doładować.
Drugi przewód pod stacyjkę (podstawowy wariant podłączenia) żeby mieć podgląd napięcia ładowania podczas jazdy.
_________________
Piotr
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-08, 19:33   

Maniu_85 napisał/a:
W seryjnych suzuki Bandit tych nowszych i Fazerach też chyba się wychylaja. W autach jeszcze się nie spotkałem.


trochę nie temat o moto, ale tak to wygląda w replice Sierry Cosworth MK I, którą z synem zbudowaliśmy. ( na filmie auto jeszcze w procesie )

http://www.youtube.com/wa...vAOA30_w2c5B200
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-09, 00:08   

A czy podstawowy wariant podłączenia nie wskaże stanu aku jak jeszcze nie odpalisz maszyny tylko kluczyk przekręcisz w pozycje ON. Napiecie wtedy idzie w układ od aku czyli stan naładowania masz pokazywany inna sprawa po uruchomieniu silnika - dobrze mysle?
 
 
dziapi 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 44
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-03-09, 08:46   

Ruffi napisał/a:
A czy podstawowy wariant podłączenia nie wskaże stanu aku jak jeszcze nie odpalisz maszyny tylko kluczyk przekręcisz w pozycje ON.

W Drag Starze zasilony zostanie jedynie układ zapłonowy, więc spadek napięcia nie jest zbyt duży i można uznać że woltomierz pokaże z dobrym przybliżeniem stan akumulatora.
V star w pozycji ON włącza oświetlenie, więc spadek napięcia jest duży, np. z 13V do 11V, tak więc nie można by było sprawdzić fatycznego stanu naładowania akumulatora.
_________________
Piotr
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-09, 23:05   

Ja posiadam wersje europejska światełka muszę sobie sam załączyć. Ale decyzja podjęta podepnę się do kabli w stacyjce tak aby woltomierz załączał się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Dzieki za informacje, trochę będę miał do podłączenia elektryki zakupilem alarm STIG SPY 2 zobaczymy jak się sprawdzi. Ale alarm będę podłączał z kumplem bo sam się w tych kabelkach nie połapie.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-03-10, 08:52   

johnypl napisał/a:
...Teraz jeszcze szukam informacji jakie mają być wolne obroty w MS 1300 według producenta bo nie za bardzo mam jak skorygować wskazania obrotki ( przy -12 nie pojadę na diagnostykę żeby się podpiąć do diagnoskopu )

Coś się zmieniło w temacie?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-03-10, 14:58   

Na razie temat obrotki stanął, bo zająłem się budową bobbera, ale jest tylko zawieszony ;d
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-12, 23:39   

Mogę się podzielić swoim doświadczeniem po instalacji obrotomierza i woltomierza która zakończyłem właśnie przed chwila. Odnalazłem kable stacyjki w niej podpiolem się tylko pod kabel brązowy (prąd -plus- po przekręceniu kluczyka), czarny do masy podpiolem do cewki tylnej, żeby mieć oświetlenie obrotka po włączeniu świateł w tym celu podpiolem kabel niebieski obrotka do niebieskiego przy kostce która idzie do prędkościomierza. Zielony obrotka podpiolem do pomarańczowego do cewki I cylindra (cewka przed kołem tylnym). Nie uniknolem jednak wpadki skontrolowałem kable ale nie dokładnie, na początku podpiolem tak jak pisał kolega masę do niebieskiego przy kostce której kable dochodzą do stacyjki. Efekt był taki ze masa była ale w momencie włączenia swiatel (du.. :dumny: ) jest zabierany i woltomierz obrotek się wyłączał - po włączeniu świateł. Dlatego decyzja przeniesienia masy do cewki - mocowanie do ramy ma się rozumieć nie do kabla pomarańczowego. Jeszcze go nie sprawdzalem jak wchodzi na obroty bo gaznik wyjety luzy czekaja na sprawdzenie. ALe po wlaczeniu stacyjki wskazowka obrotka obraca sie do 8000 i potem powracana zero - takze dziala :brawo: .
 
 
pawcio81 


Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 30
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-04-10, 11:49   

To ja się pochwalę wskaźnikami, które zamontowałem u siebie w Dragu 650. Inspiracją było rozwiązanie kolegi Senio - dwa wskaźniki Auto Gauge VDO LOOK, do tego kubki chromowane i dwa uchwyty na kerownicę. Trochę pracy ze złozeniem i dopasowaniem było, ale efekt według mnie bardzo dobry, wszystko działa jak należy.

07042012075-2.jpg
Plik ściągnięto 550 raz(y) 322.9 KB

 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-10, 22:46   

Każdy pomysł jest dobry.
W swojej gwiazdeczce (qrna nie moja już ci ona :cry: ) wykorzystałem mocowanie zakupionego zegarka z termometrem.
Całość pięknie się dopasowała, jak widać na załączonym obrazku:



_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-11, 11:25   

fajnie, fajnie się prezentuje 8)
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2012-04-11, 13:42   

Obrotomierz fajna sprawa polecam ;-)
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-04, 13:52   

Pytanie do ewentualnych posiadaczy. Czy ten obrotek nadaje się do XVS 650 ?? Informacja o ilości cylindrów zupełnie niczego nie wnosi. Zapytałem sprzedawcę o wymaganą częstotliwość impulsów przy 1000obr/min, ale dostałem odpowiedź, że nie wiedzą niestety. W ciemno nie kupię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group