Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2009-06-17, 23:13 |
Praca silnika przy max obrotach na biegu |
Autor |
Wiadomość |
Biały


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1619 Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-06-17, 22:18 Praca silnika przy max obrotach na biegu
|
|
|
Witam
Może ktoś z Was testował coś takiego i może odpowie mi na pytanie.
Jadąc np na drugim, lub trzecim biegu odkręcając manetkę do maksymalnych obrotów jak się zachowuje silnik?
Chodzi o to, czy przerywa jakby brakowało paliwa (szarpanie), czy może nie szarpie, ale zachowuje się tak jak samochód przy odcięciu zapłonu. |
_________________ Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield |
|
|
|
 |
krokodyl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-06-17, 22:38
|
|
|
White. Mój ciągnie najpierw mocno, potem słabiej, a potem tylko ryczy w niebogłosy i jakby na koniec miał spadek mocy. Nie czułem nigdy takiej sytuacji jak w samochodzie przy odcięciu zapłonu. Poprostu idzie tempo w maksymalnych obrotach i błaga o litość. |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-06-17, 22:55
|
|
|
U mnie ciągnie ostro aż do momentu, kiedy czuję ża ma odcięty zapłon.
Raz wyprzedzałem bmw, debil zaczął się ścigac więc odkręciłem na czwórce na maksa, gościa łyknąłem ale w pewnym momencie poczułem jakby paliwa zabrakło w gaźniku i musiałem wrzucic 5 bieg. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
bartek_p

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2009-06-17, 23:03
|
|
|
Ktoś gdzieś kiedyś pisał że nasze maszyny mają odcięcie zapłonu.
Ja jakoś nie mam odwagi tego sprawdzić |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2009-06-17, 23:12
|
|
|
W ścigach fajny jest ten głos tydyyytydyyy czy coś takiego
Przyznam się szczerze, że nie sprawdziłem tego na gwiazdce a jestem ciekaw |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
 |
Biały


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1619 Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-06-17, 23:15
|
|
|
shipp napisał/a: | U mnie ciągnie ostro aż do momentu, kiedy czuję ża ma odcięty zapłon.
Raz wyprzedzałem bmw, debil zaczął się ścigac więc odkręciłem na czwórce na maksa, gościa łyknąłem ale w pewnym momencie poczułem jakby paliwa zabrakło w gaźniku i musiałem wrzucic 5 bieg. |
Shipp, szarpnęło trochę tzn praca silnika przeryywana, czy jednostajna ze spadkiem mocy takie buuuuuuuuuuu |
_________________ Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-06-17, 23:17
|
|
|
Kilka razy zdarzylo mi sie wykrecic na max i byl efekt taki jak w samochodzie (przynajmniej moim) zaczelo przerywac jakby cos odcinalo paliwo, co bardzo mnie zdziwilo przy gazniku bo spodziewalem sie ze po prostu bedzie ryczal i dalej nie pojdzie |
|
|
|
 |
krokodyl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-06-17, 23:22
|
|
|
No właśnie dobrze to White ująłeś. Takie buuuuuuu i mało mocy... ale wtedy wpiąłem wyższy bieg. Może rzeczywiście kawałek dalej jest odcięcie? Tyle że moje buuuu, długo twało, a moc zdychała |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-06-17, 23:47
|
|
|
White napisał/a: |
Shipp, szarpnęło trochę tzn praca silnika przeryywana, czy jednostajna ze spadkiem mocy takie buuuuuuuuuuu |
Kurczę, nie pamiętam dokładnie bo byłem zaskoczony, ale chyba zaczął przerywac, jakby się dławic i tracic moc. Nie czekałem co będzie się dalej działo tylko dałem wyższy bieg. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2009-07-11, 22:34
|
|
|
Coś w rodzaju odcinania zapłonu i ja mam.... to norma chyba.
Trzeba by było chociaż na moment (prowizorycznie) podłączyć obrotomierz aby zobaczyc przy jakich obrotach to się dzieje.
A tak swoją drogą to macie obrotomierze jakieś w gwiazdkach? Jeżeli tak to jakie max obroty macie? |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2009-07-11, 23:07
|
|
|
soft napisał/a: | A tak swoją drogą to macie obrotomierze jakieś w gwiazdkach? Jeżeli tak to jakie max obroty macie? |
Sprawdzę to i dam znać |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
 |
pan_wiewiorka


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-07-12, 11:48
|
|
|
Mialem raz taka sytuacje kiedy przeciagnalem drugi bieg. Uczucie jak przy odcieciu zaplonu. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-07-12, 20:21
|
|
|
Drago odcina przy ok. 7 kawałkach na obrotomierzu. Odcięcie ma chronić serducho.
Jest jeszcze coś takiego jak max. moment obrotowy( DS 1100 to coś koło 2200 obr.), i max moc ( myślę, że ok. 3-3,5 tys. obr. jak się mylę niech mnie ktoś poprawi)
Powyżej tych wartości nie warto kręcić moto. Po prostu w tych granicach najlepiej się zbiera. Pewnie, że pociągnie jeszcze do 5,5 może do 6 tys. obr, ale im wyższe obroty tym przyspieszenie mniejsze. Przed max obrotami już w ogóle przestaje jechać (krzywa dwóch wartości gwałtownie leci w dół)
Nie mam niestety wykresu moto, ale poglądowo dam wykresy Omeg- pierwsza to mój diesel 2,5, a druga to 3 litrowa benzyna MV6
 |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
Lokis


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-07-12, 20:26
|
|
|
A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 |
|
|
|
 |
oldnita


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 60 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1812 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2009-07-12, 20:34
|
|
|
Lokis napisał/a: | A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości |
Też tak mi się wydaje |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
 |
Biały


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1619 Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-07-12, 22:26
|
|
|
Mi mówiono w Yamaszce, że to odcięcie zapłonu |
_________________ Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2009-07-12, 23:34
|
|
|
Lokis napisał/a: | A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości |
Niemożliwe
Dziś przetestował max obroty. Odciął przy 7 200 obr/min
Występuje takie samo odcięcie jak w przypadku samochodów.
Na pewno nie brakuje paliwa, ponieważ przy 7tys obr/min można jechać normalnie
Więcej tego nie zrobię bo nie chcę aby silnik wyleciał z ramy |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
 |
Jacek

Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2009-07-13, 21:08
|
|
|
Na 100% ma odcięcie zapłonu. |
|
|
|
 |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-08-19, 23:19
|
|
|
To kawałek z instrukcji obsługi XVS 1100.
strona 3-7
NOTE: @
This motorcycle is not equipped with a
tachometer; however, it has a built-in
speed limiter, which prevents the engine
speed from exceeding approximately
6,800 r/min and the vehicle
speed from exceeding approximately
175 km/h.
Wynika z tego że dragi maja odcięcie zapłonu (tu piszą o limicie) przy ok. 6,8 obr/min i ok. 175 km/h |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
 |
jkurnik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-11-04, 13:47
|
|
|
bartek_p napisał/a: | Ktoś gdzieś kiedyś pisał że nasze maszyny mają odcięcie zapłonu.
Ja jakoś nie mam odwagi tego sprawdzić |
A po cot o w ogole sprawdzac?
Swoja droga gazniki nie moga miec chyba odciecia paliwa - to nie wtrysk - pamietajcie ze w gazniku jest zawsze zapas paliwa w komorzeplywakowej - jelsi podkrecicie na maks to gaznik bedzie mial jeszcze trche paliwa aby przekrecic silnik. Gaznik nie ma zadnej blokady na dyszy paliwowej zeby odciac doplyw paliwa.
Prosze mechanikow o poprawienie mnie jesli sie myle. ale jak mnie uczono tylko wtryski maja odciecie bo to wlasnie mozna sterowac komputerowo. W gaznikach podobno mozna zalozyc ograniczenie otwarcia przepustnicy zeby nei dalo sie na maks rozkrecic. |
_________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400 |
|
|
|
 |
|