YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
chłodzenie xvs 1300
Autor Wiadomość
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2011-12-30, 21:35   chłodzenie xvs 1300

czy ktoś się orientuje czym zalewają w cieplych STANACH układ chłodzenia w xvs 1300? idzie zima, na język nie sprawdzam - jakiś inny sposób sprawdzenia?
Pozdrawiam
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Rici 



Model: MS1300
Rocznik: 2011
Wiek: 80
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 784
Skąd: Niemcy - Jankes
Wysłany: 2011-12-30, 21:56   

hmmmmm - nawet w "madrej" ksiazce "Obsluga XVS1300A" nic nie pisza jaki skladnik jesz plynu chlodzacego...
Cytuje- " ... w przypadku ubytku, braku plynu chlodzacego, dolac wody destylowanej, lub miekkiej wody z kranu, przy najblizszej okazji uzupelnic plynem chlodzacym..." koniec cytatu.
Czyli nic na temat co to za plyn chlodzacy- czyli inaczej - servis hahahaha. Chcialem ci pomoc , ale widze ze sam bede musial korzystac z sevicu :hahahahaa:

[ Dodano: 2011-12-30, 21:58 ]
... moze inni odmiency maja rozwiazanie ....
_________________
Byla DS 650 Classic jest Midnight Star XVS1300
Jezdze dla duszy i ciala... nie dla kilometrow...
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-12-30, 22:12   

U mnie sprawdzałem zaraz po zakupie, w układzie chłodzenia jest płyn zielony (zółty ?) sprawdzałem glikomatem temp. zamarzania -28 C. Ten płyn jest nie dla tego że zima tylko po prostu płyny do układów chłodzenia zawierają dodatki antykorozyjne i zapobiegające utlenianiu aluminium więc mają zadanie ochronne. A co do płynu poproś w sklepie motoryzacyjnym płyn zielony lub żółty ( różnie określają kolor ;/ ) i możesz nim uzupełnić ewentualne ubytki. Jeszcze jedno wlew do układu chłodzenia masz pod zbiornikiem paliwa po prawej stronie przy główce ramy, zbiornik wyrównawczy za osłoną koło sondy lambda.
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
metro 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 405
Skąd: Halinów
Wysłany: 2011-12-31, 12:22   

W serwisie Yamahy w Jelenie Górze powiedzieli mi żeby stosować do chłodnicy płyn Castrola.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-12-31, 13:26   

Rici napisał/a:
Czyli nic na temat co to za plyn chlodzacy-


Czy czasem nie macie przesadzacie
Płyn chłodzący to płyn chłodzący. Innego producenta będzie w US innego we Francji. Producent zalewa tym samym co wszystkie swoje motocykle chłodzone cieczą. Kup jakikolwiek na bazie glikolu i wszystko, czyli praktycznie każdy, bo borygo to już przeszłość.
Taki zelono-żółty fluorescencyjny stosują w Peugeocie. Zajebiście wygląda.
taki malinowy to G3 stosowany przez koncern VW, powodzenia w doborze.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2011-12-31, 14:47   

z tego co wiem to jaki kolor masz taki powinienes wlać , ja w swoim mam czerwony taki od zakupu i specjalmoe sie tym nie interesowałem . Syberyjskie mrozy raczej nam nie grożą
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-12-31, 14:50   

kostass, płyn z wiekiem traci właściwości antykorozyjne więc co 2 do 3 lat należy go wymieniać.
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2011-12-31, 17:11   

Johmypl , chyba ci sie płyn chłodzący pomylił z płynem hamulcowym . Nie wydaje mi sie zeby okres wymiany chłodziwa w puszce roznil sie od wymiany w moto . Jak cos piszesz to najpierw sprawdź .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-12-31, 18:14   

koledzy, płyn hamulcowy z kolei nie traci właściwości antykorozyjnych, bo im nie ma tylko chłonie wilgoć, ponieważ jest bardzo higroskopijny, co powoduje z kolei utratę ważnego parametru - temperatury wrzenia.

[ Dodano: 2011-12-31, 18:16 ]
Niektórzy producenci puszek w ogóle nie nakazują wymiany płynu chłodzącego ? jak traci właściwości odporności na mróz to odlewa się częśc starego i wlewa koncentratu. Przykład G 12 plus stosowany przez koncern VW. Przy okazji poprawka, za złe oznaczenie w poprzednim poście.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-12-31, 18:35   

kostass, ja nie sprawdzam co piszę ? no to proszę instrukcja serwisowa XVS1300A strona 94, pod spodem masz wycinek ;p mi się nie wydaje, bo najpierw sprawdzam potem pisze ;D

coolant.JPG
Plik ściągnięto 490 raz(y) 60.82 KB

_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2012-01-02, 09:55   

Johnpl , o ile sie nie mylę to twoja insturkcja pochodzi z amerykanowa a sprawdź z instrukcją z EU . W wielu przepadkach jest tak , że instukcje obsługi i servisu sie od siebie róznią tz te zza wody sa bardziej restrykcyjne co do servisu . Nie wydaje mi sie zeby płyn chłodzący wymagał wymiany po 2 latach .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-01-02, 19:10   

kostass, Instrukcja pobrana ze strony europejskiej Yamahy ;p
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-02, 19:39   

Też macie nad czym się spierać. Ile tego wchodzi ? 2-3 litry. litr ekstra-miodzio-super koncentratu to koszt 35 zeta. Można wymieniać co roku.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-01-02, 20:00   

witek1965, to kostass, twierdzi że nie trzeba wymieniać, ja mam zasadę wymieniać wszelkie płyny ustrojowe co 2 lata a olej i filtry raz na rok jeśli nie przekroczyłem limitu przebiegu i to nie ważne czy to moto czy blacha ;p
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-01-02, 20:18   

może moje pytanie było zbyt skomplikowane , albo ja ze starych czasów jestem, chodziło mi o to czy w CIEPŁYCH STANACH leją 'wodę" do chłodnicy czy płyn , ale widzę że wody to nikt nie dopuszcza.
pozdrawiam
_________________
Bo droga jest celem
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-01-02, 20:45   

pyra, nie ważne skąd moto fabrycznie zawsze płyn ;d
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2012-01-02, 20:55   

ok , u mnie tez jest wymiana co 25kkm lub 2 lata. Nie mam co robic prz moto to moze faktycznie wyminie sobie ten plyn. Chociaz wydaje mi sie raczej niepotrzebnr.
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
arek997 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 119
Skąd: Rawicz
Wysłany: 2012-01-02, 21:22   

johnypl napisał/a:
witek1965, ja mam zasadę wymieniać wszelkie płyny ustrojowe co 2 lata a olej i filtry raz na rok jeśli nie przekroczyłem limitu przebiegu i to nie ważne czy to moto czy blacha ;p


Święta racja, ja robię tak samo oprócz moto rzecz jasna bo DZIUNIA powietrzem chłodzona. a co do zawartości układu chłodzenia to od wielu już lat producenci stosują płyny chłodnicze na bazie glikolu ze względu na właściwości antykorozyjne. Więc nie ważne czy moto było na rynek afrykański czy "syberyjski" to fabrycznie było zalane płynem.

pyra ja na twoim miejscu wcale bym się nie zastanawiał co tam jest tylko wymienił to coś bo ta inwestycja to max 50zł a w zimę dusza spokojna.

Można też jeszcze glikometrem sprawdzić temperaturę zamarzania i wrzenia płynu ale jak płyn jest stary to i tak należałoby go wymienić.
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2012-01-03, 15:09   

Żeście mnie nakręcili , wydrukowałem z servisówki stosowne strony i w najblizszym czasie bede wymieniał chłodziwo .
MarMar doszła do ciebie servisówka?
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1211
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2012-01-03, 15:30   

Dostałem,dzięki.
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group