chłodzenie xvs 1300 |
Autor |
Wiadomość |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2011-12-30, 21:35 chłodzenie xvs 1300
|
|
|
czy ktoś się orientuje czym zalewają w cieplych STANACH układ chłodzenia w xvs 1300? idzie zima, na język nie sprawdzam - jakiś inny sposób sprawdzenia?
Pozdrawiam |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
Rici


Model: MS1300
Rocznik: 2011
Wiek: 80 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 784 Skąd: Niemcy - Jankes
|
Wysłany: 2011-12-30, 21:56
|
|
|
hmmmmm - nawet w "madrej" ksiazce "Obsluga XVS1300A" nic nie pisza jaki skladnik jesz plynu chlodzacego...
Cytuje- " ... w przypadku ubytku, braku plynu chlodzacego, dolac wody destylowanej, lub miekkiej wody z kranu, przy najblizszej okazji uzupelnic plynem chlodzacym..." koniec cytatu.
Czyli nic na temat co to za plyn chlodzacy- czyli inaczej - servis hahahaha. Chcialem ci pomoc , ale widze ze sam bede musial korzystac z sevicu
[ Dodano: 2011-12-30, 21:58 ]
... moze inni odmiency maja rozwiazanie .... |
_________________ Byla DS 650 Classic jest Midnight Star XVS1300
Jezdze dla duszy i ciala... nie dla kilometrow... |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2011-12-30, 22:12
|
|
|
U mnie sprawdzałem zaraz po zakupie, w układzie chłodzenia jest płyn zielony (zółty ?) sprawdzałem glikomatem temp. zamarzania -28 C. Ten płyn jest nie dla tego że zima tylko po prostu płyny do układów chłodzenia zawierają dodatki antykorozyjne i zapobiegające utlenianiu aluminium więc mają zadanie ochronne. A co do płynu poproś w sklepie motoryzacyjnym płyn zielony lub żółty ( różnie określają kolor ) i możesz nim uzupełnić ewentualne ubytki. Jeszcze jedno wlew do układu chłodzenia masz pod zbiornikiem paliwa po prawej stronie przy główce ramy, zbiornik wyrównawczy za osłoną koło sondy lambda. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
metro

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 405 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 2011-12-31, 12:22
|
|
|
W serwisie Yamahy w Jelenie Górze powiedzieli mi żeby stosować do chłodnicy płyn Castrola. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-12-31, 13:26
|
|
|
Rici napisał/a: | Czyli nic na temat co to za plyn chlodzacy- |
Czy czasem nie macie przesadzacie
Płyn chłodzący to płyn chłodzący. Innego producenta będzie w US innego we Francji. Producent zalewa tym samym co wszystkie swoje motocykle chłodzone cieczą. Kup jakikolwiek na bazie glikolu i wszystko, czyli praktycznie każdy, bo borygo to już przeszłość.
Taki zelono-żółty fluorescencyjny stosują w Peugeocie. Zajebiście wygląda.
taki malinowy to G3 stosowany przez koncern VW, powodzenia w doborze. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-12-31, 14:47
|
|
|
z tego co wiem to jaki kolor masz taki powinienes wlać , ja w swoim mam czerwony taki od zakupu i specjalmoe sie tym nie interesowałem . Syberyjskie mrozy raczej nam nie grożą |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2011-12-31, 14:50
|
|
|
kostass, płyn z wiekiem traci właściwości antykorozyjne więc co 2 do 3 lat należy go wymieniać. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-12-31, 17:11
|
|
|
Johmypl , chyba ci sie płyn chłodzący pomylił z płynem hamulcowym . Nie wydaje mi sie zeby okres wymiany chłodziwa w puszce roznil sie od wymiany w moto . Jak cos piszesz to najpierw sprawdź . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-12-31, 18:14
|
|
|
koledzy, płyn hamulcowy z kolei nie traci właściwości antykorozyjnych, bo im nie ma tylko chłonie wilgoć, ponieważ jest bardzo higroskopijny, co powoduje z kolei utratę ważnego parametru - temperatury wrzenia.
[ Dodano: 2011-12-31, 18:16 ]
Niektórzy producenci puszek w ogóle nie nakazują wymiany płynu chłodzącego ? jak traci właściwości odporności na mróz to odlewa się częśc starego i wlewa koncentratu. Przykład G 12 plus stosowany przez koncern VW. Przy okazji poprawka, za złe oznaczenie w poprzednim poście. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2011-12-31, 18:35
|
|
|
kostass, ja nie sprawdzam co piszę ? no to proszę instrukcja serwisowa XVS1300A strona 94, pod spodem masz wycinek mi się nie wydaje, bo najpierw sprawdzam potem pisze
coolant.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 490 raz(y) 60.82 KB |
|
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2012-01-02, 09:55
|
|
|
Johnpl , o ile sie nie mylę to twoja insturkcja pochodzi z amerykanowa a sprawdź z instrukcją z EU . W wielu przepadkach jest tak , że instukcje obsługi i servisu sie od siebie róznią tz te zza wody sa bardziej restrykcyjne co do servisu . Nie wydaje mi sie zeby płyn chłodzący wymagał wymiany po 2 latach . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-01-02, 19:10
|
|
|
kostass, Instrukcja pobrana ze strony europejskiej Yamahy |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-02, 19:39
|
|
|
Też macie nad czym się spierać. Ile tego wchodzi ? 2-3 litry. litr ekstra-miodzio-super koncentratu to koszt 35 zeta. Można wymieniać co roku. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-01-02, 20:00
|
|
|
witek1965, to kostass, twierdzi że nie trzeba wymieniać, ja mam zasadę wymieniać wszelkie płyny ustrojowe co 2 lata a olej i filtry raz na rok jeśli nie przekroczyłem limitu przebiegu i to nie ważne czy to moto czy blacha |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-01-02, 20:18
|
|
|
może moje pytanie było zbyt skomplikowane , albo ja ze starych czasów jestem, chodziło mi o to czy w CIEPŁYCH STANACH leją 'wodę" do chłodnicy czy płyn , ale widzę że wody to nikt nie dopuszcza.
pozdrawiam |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-01-02, 20:45
|
|
|
pyra, nie ważne skąd moto fabrycznie zawsze płyn |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2012-01-02, 20:55
|
|
|
ok , u mnie tez jest wymiana co 25kkm lub 2 lata. Nie mam co robic prz moto to moze faktycznie wyminie sobie ten plyn. Chociaz wydaje mi sie raczej niepotrzebnr. |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
arek997


Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 119 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 2012-01-02, 21:22
|
|
|
johnypl napisał/a: | witek1965, ja mam zasadę wymieniać wszelkie płyny ustrojowe co 2 lata a olej i filtry raz na rok jeśli nie przekroczyłem limitu przebiegu i to nie ważne czy to moto czy blacha |
Święta racja, ja robię tak samo oprócz moto rzecz jasna bo DZIUNIA powietrzem chłodzona. a co do zawartości układu chłodzenia to od wielu już lat producenci stosują płyny chłodnicze na bazie glikolu ze względu na właściwości antykorozyjne. Więc nie ważne czy moto było na rynek afrykański czy "syberyjski" to fabrycznie było zalane płynem.
pyra ja na twoim miejscu wcale bym się nie zastanawiał co tam jest tylko wymienił to coś bo ta inwestycja to max 50zł a w zimę dusza spokojna.
Można też jeszcze glikometrem sprawdzić temperaturę zamarzania i wrzenia płynu ale jak płyn jest stary to i tak należałoby go wymienić. |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2012-01-03, 15:09
|
|
|
Żeście mnie nakręcili , wydrukowałem z servisówki stosowne strony i w najblizszym czasie bede wymieniał chłodziwo .
MarMar doszła do ciebie servisówka? |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
MarMar


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 1211 Skąd: Waleniowo
|
Wysłany: 2012-01-03, 15:30
|
|
|
Dostałem,dzięki. |
_________________ ...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 |
|
|
|
 |
|