| GRZANIE SIĘ LINKI SSANIA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 14:21   GRZANIE SIĘ LINKI SSANIA |   
 |  
               | 
 |  
               | Po felernych żarówkach w kierunkowskazach powodujących dyskotekę na konsoli problemów z elektryką ciąg dalszy... 
 Po odpaleniu grzeje mi linkę ssania, nie pali mi żadnego bezpiecznika, puki nie odpalę jest wszystko OK, rozebrałem dziś moto do samej ramy i silnika, nic nie mogę znaleźć. Martwi mnie to nie ma jazdy, a dziś juz 4 razy odpalałem draga na zimno dosłownie na chwilę...
 Miał ktoś podobne przygody?
 
 
 doprecyzowanie tytułu
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-11-07, 22:22, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robrob   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2013
 Dołączył: 30 Sty 2011
 Posty: 1731
 Skąd: Dziki Wschód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdz przełączniki nad linką ssania, może gdzieś jest lekko przetarty przewód plusowy i po zetknięciu z linką może ją grzać |  
				| _________________ Do byka nie podchodż z przodu,
 do konia z tyłu,
 a do IDIOTY - w ogóle!
 
 
 XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 15:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robrob napisał/a: |  	  | Sprawdz przełączniki nad linką ssania, może gdzieś jest lekko przetarty przewód plusowy i po zetknięciu z linką może ją grzać | 
 nie sądzę, gdyby tak było strzelałby bezpiecznik. A problem rzeczywiście ciekawy i nie mam pomysłu na niego. Może więcej szczegółów? Czy są włączone jakieś odbiorniki itp.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 15:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | co masz na myśli pytając o odbiorniki? 
 po odpaleniu silnik chodzi normalnie, przy jednej z prób błysnęła kontrolka silnika, po czym zgasła... czuć delikatnie spaleniznę, linke mam do wymiany bo nadtopiło obwolutę...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 15:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wypnij bezpieczniki od świateł - głównych i sygnalizacyjnych i sprawdź czy problem występuje nadal. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 15:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | już to robiłem, bez rezultatu pozytywnego... chodziaż zaraz sprawdze jak będzie odłączając bezpiecznik od podgrzewania gaźników...
 
 NIENAWIDZĘ tyle razy odpalać draga na zimno eh...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 15:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odepnij linkę przy kierownicy i wstaw amperomierz m. końcówkę linki, a masę, aby sprawdzić czy i ew. jaki prąd przez nią płynie. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | problem zdiagnozowany, odłączyłem podgrzewanie gaźników i moto chodził jakieś 15 min i wszystko ok, byćmoże jedna z grzałek sie przepaliła i dotyka do ścianek gaźnika, nie wiem. dobrze że nie doszło do jakiegoś zwarcia i zapłonu wachy w gaźniku...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 16:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to pozostaje zdiagnozowanie grzałek i ew. wymiana uszkodzonej. Czyli grzanie się linki nie było spowodowane przepływem przez nią prądu, a nagrzewaniem się jej od gaźnika. Dobrze, że został problem zlokalizowany.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 16:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ciekawy przypadek, jak będziesz pewien co to było, napisz. |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 16:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | wg mnie to właśnie przepływ prądu przez tą linkę ją tak nagrzał - linka stała się grzałką? nie podlączyłem amperomierza ale nie ma mowy wg mnie żeby ok 60cm linki nagrzało się od styku z nagrzewającą się scianką gaźnika...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 16:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Linka to dość gruby przewód i aby się nagrzała do nadtopienia otuliny pancerza musiałby przez nią płynąć duży prąd, a to spowodowałoby wywalenie bezpiecznika. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 16:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmmm... nadtopienie nastąpiło wewnątrz, t.j. skleiło mi linkę z otuliną, musiałem się naszarpać żeby ją rozruszać, tak czy siak czeka mnie zakup nowej linki... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 18:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno się nagrzała od gaźnika, a nie od prądu przez nią płynącego - byłoby zwarcie. A metal jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła... |  
				| _________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 18:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Na pewno się nagrzała od gaźnika | 
 
 ale aż tak, że doszło do stopienia otuliny i czuć było swąd spalenizny ?
  dla mnie   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzechu   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 62
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 949
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 19:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź masę gażników miałem taki przypadek  poprostu grzałki masowały przez linke jak nie ssania to gazu |  
				| _________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzycho_r   
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 11 Maj 2011
 Posty: 50
 Skąd: Kolno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-11, 23:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | grzechu napisał/a: |  	  | sprawdź masę gażników miałem taki przypadek  poprostu grzałki masowały przez linke jak nie ssania to gazu | 
 I tu popieram kolegę w całej rozciągłości.Należy sprawdzić.
 
 
 Kiedyś przed laty diagnozowałem Junaki , któremu po włączeniu świateł  linka od  licznika grzała się , a światła świeciły na "czerwono". Prądnica dawała ksążkowo , ale po włączeniu świateł działy się dziwne rzeczy.
 Gość robiący instalację podpioł plus kontrolek licznika jako masę . Wszystko działało jak należy , ale po włączeniu świateł : masa + PLUS = Ciepło .
 Bezpiecznika nie paliło.
 |  
				| _________________ Junaczysko znów furcy aż miło:)
 Pozdrawiam Krzycho_R
 http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-14, 19:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za pomoc!! 
 Mam pytanie: czy ktokolwiek wie czy to podgrzewanie działa również w czasie jazdy? Ostatnio jeździłem z wiadomych powodów bez podgrzewania i doszedłem do pewnych ciekawych wniosków na temat zasadności podgrzewaczy w gaźnikach...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2011-10-14, 20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok, rozumiem że chodzi o temp powietrza   
 biorąc pod uwagę to że, tak jak napisano, żrą troche prądu i bez nich moto wydaje mi się żwawsze, rozważam myśl żeby jeździć bez bezpiecznika odpowiadającego za te "dziadostwo"
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |