| 
		FILTR STOŻKOWY | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Adam  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 1998 
                  Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 44 Skąd: Płock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-02-04, 21:28   FILTR STOŻKOWY
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak sobie leżałem i myślałem jak by zastosować stożki do draga. Z tego co widziałem drag zaciąga powietrze przez otwór mniej więcj  1cm , a  jak byśmy zastosowali stożek wyjąć komore i centralnie zastosować dwa filtry.  Co o tym myślicie  czy o może zdać egzamin ? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-01-02, 20:41, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Corvius  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 36  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 247 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-02-09, 14:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a powiedzcie mi koledzy gdzie można kupić filtr stozkowy do draga? bo jak na razie widziałem takie zabawki na ebay i kilku amerykańskich sklepach... w polsce nawet w kuryakynie nie było    
 
 
[ Dodano: 2009-02-10, 07:04 ]
 
ostatnio rozmawiałem ze znajomym i twierdził ze samemu można zrobić filtr z filtra samochodowego    ale czy to wyjdzie i jak będzie wyglądało to ja nie wiem    
 
 
[ Dodano: 2009-02-28, 19:08 ]
 
no widze zastój w temacie... jeżeli chodzi o ten stożek to kumpel w stanach wyczaił w jakimś sklepie cały układ stożkowy z filtrem K&N - coś tam koło 220 - 250$ bo sklepikarz nie wiedział które ma na stanie  (?!) 
 
 
zestw jest przystosowany do draga 650 ale mają tez do 1100 | 
             
						
				_________________ Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!
 
 
"Hasta La V-ictoria Siempre!"
 
 
Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dawid0407  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 45  Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-11, 13:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               podczas przygotowań do sezonu całkiem przypadkowo odkryłem się że moje moto (from USA) posiada filtry stożkowe - no chyba że się mylę 
 
... sami oceńcie http://picasaweb.google.c...FiltrPowietrza#
 
 
Oczywiście natychmiast natknąłem się na kolejną zagadkę - od czego lub do czego jest ten luźny koniec przewodu zakończony tą plastikową końcówką? - zaznaczyłem go na jednym ze zdjęć.. w pobliżu brak wężyka w który można by go wetknąć .. a on o to aż sie prosi ..! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arekw711  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2010 
                  Wiek: 55  Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-11, 13:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Złączka jest zaślepiona i wchodzi w air box u ciebie go nie ma | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dawid0407  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 45  Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-12, 01:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a w oryginalnym rozwiazaniu nie jest to raczej odma, która wchodzi to do obudowy filtra i spędza co niektórym sen z oczy jak widzą potem na filtrze plamy oleju ?     | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 soft  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 55  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-12, 15:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co ktoś tą przeróbką chciał osiągnąć ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dawid0407  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 45  Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-13, 19:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów. Ja niestety nie mam porównania jaki efekt przyniosło zastosowanie tych filtrów w moim moto. Nie jeździłem na innym dragu 1100 niż mój. 
 
Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej. 
 
Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 miodzik  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2005 
                  Wiek: 46  Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-15, 20:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dawid0407 napisał/a: | 	 		  | w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów.  | 	  
 
 
Wszystko zalezy od tego jak układ był zestrojony. W układzie dolotowym, podobnie jak w wydechowym zachodzą zjawiska falowe napędzane zaworami ssącymi. Przy określonej prędkości obrotowej w układzie dochodzi do rezonansu i w efekcie do tzw. doładowania dynamicznego (powietrze jest wtłaczane, a nie zasysane). Dobierając długość i średnicę (objętość) przewodów układu dolotowego ustawiamy go tak aby zjawisko to pojawiło się w określonym (niestety wąskim) zakresie obrotów. Filt stożkowy pozwala na przesunięcie tego punktu wysoko w obrotach, zapewniając większy przepływ powietrza. Widziałem różne rozwiązania z filtrem stozkowym, ale zazwyczaj był on stosowany w połączeniu z AIR-boxem. Obawiam się, że u Ciebie może być to założone zupełnie przypadkowo. Ja w każdym razie wybrałbym się na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi mocy i momentu.
 
 
 	  | Dawid0407 napisał/a: | 	 		  
 
Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej. 
 
 | 	  
 
 
Mam w samochodzie założony filtr sportowy K&N. Czyści się go co 20.000km i nasącza olejkiem (papierowy wymienia się co 10.000km). Materiał w tych filtrach jest taki sam jak w stożkowych, więc powinno być odwrotnie niż piszesz. Niestety filtry te są mniej skuteczne od tradycyjnych papierowych. 
 
 
 	  | Dawid0407 napisał/a: | 	 		  
 
Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?) | 	  
 
Opchnież stożki i wyjdziesz jeszcze na swoje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dawid0407  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 45  Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-03-17, 09:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | miodzik napisał/a: | 	 		   	  | Dawid0407 napisał/a: | 	 		  | w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów.  | 	  
 
 
Wszystko zalezy od tego jak układ był zestrojony. W układzie dolotowym, podobnie jak w wydechowym zachodzą zjawiska falowe napędzane zaworami ssącymi. Przy określonej prędkości obrotowej w układzie dochodzi do rezonansu i w efekcie do tzw. doładowania dynamicznego (powietrze jest wtłaczane, a nie zasysane). Dobierając długość i średnicę (objętość) przewodów układu dolotowego ustawiamy go tak aby zjawisko to pojawiło się w określonym (niestety wąskim) zakresie obrotów. Filt stożkowy pozwala na przesunięcie tego punktu wysoko w obrotach, zapewniając większy przepływ powietrza. Widziałem różne rozwiązania z filtrem stozkowym, ale zazwyczaj był on stosowany w połączeniu z AIR-boxem. Obawiam się, że u Ciebie może być to założone zupełnie przypadkowo. Ja w każdym razie wybrałbym się na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi mocy i momentu. | 	  
 
 
Odnośnie hamowni to na taki pomysł wpadłem. Gdy, przyjdzie wiosna, a ptaszęta zaświergocą, mam nadzieję spotkać się z którymś za szanownych, doświadczonych kolegów - posiadaczy 1100. Ktoś taki mógłby autorytatywnie przedstawić wrażenia z jazdy moim motocyklem. Taka ocena w zupełności by mi wystarczyła. 
 
 
 
 
 	  | miodzik napisał/a: | 	 		   	  | Dawid0407 napisał/a: | 	 		  | Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej. | 	  
 
Mam w samochodzie założony filtr sportowy K&N. Czyści się go co 20.000km i nasącza olejkiem (papierowy wymienia się co 10.000km). Materiał w tych filtrach jest taki sam jak w stożkowych, więc powinno być odwrotnie niż piszesz. Niestety filtry te są mniej skuteczne od tradycyjnych papierowych. | 	   
 
 
To w sumie dobra wiadomość - mniej czyszczenia tym lepiej. Ja oczywiście powtórzyłem to co sam usłyszałem od innych.
 
 
 
 	  | miodzik napisał/a: | 	 		   	  | Dawid0407 napisał/a: | 	 		  
 
Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?) | 	  
 
Opchnież stożki i wyjdziesz jeszcze na swoje. | 	  
 
 
Zna ktoś +/- cenę takiego airboxa i gdzie można go dostać? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gilba  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2014 
                  Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafał74  		  
		 
          
  
                  Rocznik: 2000 
                  Wiek: 51  Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Bełchatów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-06, 21:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Koledzy ja zmontowałem filtr K&N w tym sezonie i zuwżyłem ze mtor więcej pali DS 1100 wceśniej spalanie na pziomie 6l +/- 0.3 l po nawt przy ostrrym odkręcaniu manetki DS nie spalił mi więcej niż 7l a teraz przy prędkości na trasie 140/ 160 km/h spalił mi 7.8  a sukcesem jest osiągnięcie 6.5 l chciełbym zauważyć ze zimą robiłem robiłem wszystkie regulacje pierwszy wyjazd na starym filtrze w dwie osoby wynik 5.3 fakt że z pczątkującym kolegą prędkość 100/110km/h a pwymianie filtra ZONG czy macie podobne odczucia bedę wdzięczny za refleksje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-06, 22:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rafał74, Czy to tylko wymiana wkładu, czy też przeróbka całego układu dolotowego i zmiana jego pojemności    | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafał74  		  
		 
          
  
                  Rocznik: 2000 
                  Wiek: 51  Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Bełchatów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-06, 22:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wmieniłem tylko wkład | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piwu  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2009 
                  Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-07, 07:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Powinieneś go jeszcze teraz wyregulować, bo moto dostaje więcej powietrza. | 
             
						
				_________________ www.bkpl8.pl
 
 
Stratoliner S | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 johnypl  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 54  Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 soft  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 55  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-06-27, 21:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jaka radosna cena, za minimalistyczny filterek. 
 
Gdyby to nie było do motocykla tylko do prysznica to cena oscylowała by w granicach 49,99
 
I w zasadzie powinna taka pozostać.
 
 
PS. Fajne na Californie gdzie deszcze to rzadkość. W naszym klimacie będziesz potrzebował zakupić jeszcze zestaw do wypompowywania wody z cylindrów. | 
             
						
				_________________ XV1900 Stratoliner Midnight | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2012-02-26, 15:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pytanko do właścicieli Dragów 1100 z wkładem filtra powietrza K&N
 
Czy wystąpiła roznica w spalaniu motocykla po zamianie papierowego filtra na K&N ? Zakładam, że zrobiona została regulacja składu mieszanki. 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Więcej powietrza dostarczonego do silnika pozwala na dostarczenie większej dawki paliwa co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie momentu obrotowego silnika, polepszenie elastyczności pracy silnika i najważniejsze podniesienie mocy silnika. | 	 
  | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2012-02-26, 16:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli chcecie się bawić w K&N to kupcie taki filtr dla XVS 650 , oraz taki filtr dla XVS 1100 . Nie wywalajcie rezonatorów, bo moment jeśli wogóle wzrośnie to w górnym zakresie, a nie o to raczej chodzi w naszych maszynach. Bez rezonatora dół sflaczeje. | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2012-02-26, 16:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               remol71, zapodałeś typowe wkłady K&N zastępujące oryginalne filtry papierowe. Teraz może rozszerz trochę  	  | remol71 napisał/a: | 	 		  | Nie wywalajcie rezonatorów ... | 	   no i co z tą regulacją składu czy dyszami ? | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |