Wkręcanie na obroty. |
Autor |
Wiadomość |
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-23, 17:41 Wkręcanie na obroty.
|
|
|
Co może być przyczyną wolnego wkręcania się silnika na obroty w dolnym zakresie pracy? W okolicach 2tys obrotów zaczyna się bardzo czuła reakcja na ruch manetką gazu. Przy małych obrotach odnoszę wrażenie, że mocniejsze dodania gazu mogłoby nawet zdławić silnik. |
|
|
|
|
TAJ
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 580 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-23, 18:45
|
|
|
ile masz paliwa ? |
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-23, 19:05
|
|
|
Pełen bak, gaźniki zsynchronizowane, czyste, filtr paliwa i powietrza też, rozrząd regulowany, benzyna 98 - rzadko jeżdżę na innej. Więc? |
|
|
|
|
Pancernik
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-23, 19:20
|
|
|
Tak z ciekawości, po co 98? Więcej benzyny w benzynie jest w 95. |
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-23, 19:33
|
|
|
Czystsza. A teraz do zadania. Przypominam: co może być przyczyną wolnego wkręcania się silnika na obroty w dolnym zakresie pracy? |
|
|
|
|
mivhal
Rocznik: 2008
Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 15 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2011-04-23, 19:39
|
|
|
a może masz za małe obroty biegu jałowego |
_________________ "Boga nie ma jest MOTÓR" |
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-23, 19:44
|
|
|
Obroty biegu jałowego ustawiłem przy synchronizacji gaźników, silnik pracuje równo, nie ma wrażenia "pływania" obrotów.
Przy okazji tematu: czy ktoś z Krakowa z DS1100 mógłby się ze mną spotkać? - sprawdziłbym jak tam silnik reaguje na gaz. |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 717 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-04-23, 21:42
|
|
|
AIS masz odpięty?
Z tego co pamiętam, to pracuje właśnie w dolnym zakresie obrotów / przy odpuszczeniu gazu. Może coś tam nie halo.
W jakim stanie są świece? Może warto podregulować skład mieszanki.
A tak z innej beczki to przy 2000 zaczyna się duży moment obrotowy, musi być lepiej. Zacznij od porównania z inną maszyną. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-04-24, 10:46
|
|
|
To może byc spowodowane złym składem mieszanki , czy to występuje na zimnym i rozgrzanym silniku? |
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-24, 17:03
|
|
|
AIS mam, nie jest odcięty. Czuję to i na zimnym i na ciepłym silniku.
Czy jest taka możliwość, że - choć gaźniki są zsynchronizowane - membrany/membrana jest zużyta i jest to wynik nieprawidłowej pracy gaźnika? |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-04-25, 10:12
|
|
|
A nie zauwazyles tego po wymianie tlumikow? Nic nie pisales o wymianie ale czesto czyta sie opinie ze zmiana na puste wydechy pogarsza prace silnika w zakresie dolnych obrotow. |
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-25, 11:50
|
|
|
Hmmm... Tłumiki wymieniłem 2 - 3 lata temu. Wymieniłem na SilverTail'e - dedykowane do DS-ów. I ta uwaga każe mi się nad tym zastanowić, bo rzeczywiście już wówczas odczuwałem/wydawało mi się, że odczuwam niby jakąś niechęć motocykla do przyspieszania. Wtedy uznałem, że rosną moje wymagania. Ale i wtedy te objawy nie były tak nasilone, jak teraz. No, chyba, że dziś moje wymagania szukają sportowych osiągów... Hmmm... |
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-04-25, 22:19
|
|
|
Też mam silvertaile i nie mam takich objawów... Chyba, że wyciągniesz wkłady i zostawisz pusty, wtedy robi się zawirowanie w końcowej części wydechu i faktycznie moto traci na mocy... |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-25, 22:36
|
|
|
Kombinujecie jak koń pod górkę - było OK i nagle już nie jest OK. Coś się stało, ze nie wkręca się na obroty. Myślę, że trzeba sprawdzić czy nie łapie fałszywego powietrza - gumowe łączniki - dmuchnąć dymem z fajeczki i obserwować czy nie zostaje gdzieś zasysany do gaźnika, a jezeli tu jest OK, to dobrać się do gaźników i tam poszukać przyczyny w zaburzeniu składu mieszanki. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-04-26, 16:25
|
|
|
miałem coś podobnego, po wymianie filtra powietrza pokrywa została sławbo dociśnięta i łapał lewe powietrze, |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-26, 17:50
|
|
|
Ponieważ apel do posiadaczy DS1100 którzy mieszkają w Krakowie nie przyniósł odzewu (jak mogłoby być inaczej..., Kraków... to mówi za siebie), apeluję tym razem do posiadaczy DS1100, którzy nie mieszkają w Krakowie - proszę pozwolić mi wsiąść na Wasz motocykl i sprawdzić jak silnik ciągnie z dołu. Wybiorę ofertę terytorialnie najbliższą. |
|
|
|
|
wiarus12
Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 08 Sty 2010 Posty: 95 Skąd: Proszowice k.krk
|
Wysłany: 2011-04-26, 18:37
|
|
|
Dawaj do mnie Jusza |
_________________ Nie pozwólcie, aby ktokolwiek wmówił wam, że trzeba być zadowolonym z tego, co się ma. Zawsze jest więcej do zdobycia i nie ma powodu, abyście nie mogli tego mieć!!!
|
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-04-26, 18:38
|
|
|
Przyjedz to sprawdzisz nie ma problemu |
|
|
|
|
Zaker
Model: BĘDZIE
Wiek: 63 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1961 Skąd: SGE Galicja
|
Wysłany: 2011-04-26, 19:03
|
|
|
DS 1100 Classic w Rzeszowie też czeka ... |
_________________ ... Ride now , work later ...
Drag, Road, Rock'n'roll
|
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-26, 19:44
|
|
|
Ostrożnie, ostrożnie. Panowie! Nie poniewierajcie tak krakowskimi "deesiarzami".
A z drugiej strony, to może wreszcie kiedyś wpadnę na jakiś spęd DS-ów i tam dokonam porównań. Kiedy i gdzie najbliższy? Tylko, że... hmmm... słyszałem, że... hmmm... garujecie ostro. Po pół litrze to i ja nie wkręcam się na obroty, więc jak tu porównać. |
|
|
|
|
|