 |
Przesunięty przez: vaaks 2011-06-14, 18:52 |
Lużna klamka sprzęgła. |
Autor |
Wiadomość |
Piotr13

Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2011-04-04, 13:57 Lużna klamka sprzęgła.
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich Jestem pierwszy raz na Forum i cieszę się , że trafiłem do tak zacnego grona .Problem jest następujący : przy właściwym luzie na klamce sprzęgła ( ok. 10-15 mm), sprzegło łapie ładnie i równo , motocykl rusza , ale klamka nie wraca w swoje położenie - wisi żałośnie jak gacie na płocie. Sprawdzałem sprężynę przy korpusie silnika , nie jest złamana , lecz bardzo słabo "ciagnie" w tym końcowym etapie pracy. Sprężynę przesmarowałem , linkę też , niestety efektu nie ma.
proponuję zapoznać się z regulaminem i przywitać we własciwym dziale vaaks |
_________________ Piotr |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-04-04, 14:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-04, 14:13
|
|
|
Przy klamce jest regulacyjna nakrętka. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
|
|
|
 |
Piotr13

Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2011-04-04, 15:05
|
|
|
Dziękuję za link. Niestety nie podaje sposobu likwidacji lużnej klamki sprzęgła.
P.S. Nakrętka przy manetce likwiduje luz , lecz zupełnia zmienia moment "łapania" sprzegła. Wtedy sprzęgło łapie na samym końcu. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-04, 15:32
|
|
|
To może wymień sprężynkę skoro nie spełnia swojego zadania. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-04, 20:36
|
|
|
Z opisu wynika, że luz minimalny masz, sprzęgło "bierze" dobrze, więc odpuść sobie regulacje. Zanim się weźmiesz za poważne roboty (może będziesz musiał) najpierw odłącz linkę i sprawdź czy przesuwa się płynnie w pancerzu. Wystarczy jeden przetarty drucik byś miał takie objawy jak opisujesz. Linka wtedy do wymiany. Gdy będziesz miał odłączoną linkę sprawdź stan łożyskowania klamki i ew. nasmaruj. Jeśli to nie będzie to, dopiero wtedy szukaj dalej |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Piotr13

Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2011-04-04, 20:47
|
|
|
Dziękuję za informację. Tak zrobię i zobaczę jaki będzie efekt
[ Dodano: 2011-04-12, 20:44 ]
Przejechałem ok.100 km i problem luźnej klamki zaczyna znikać Chyba pomogło smarowanie sprężyny i linki Dzięki wielkie |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
robert_p (vel Hipis)


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1854 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2013-07-30, 14:19
|
|
|
Kotlet ale... Mam tak samo , zadziałam smarowidłami i sprawdzę czy coś to pomoże. Oby... |
_________________ Hipis
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|