Demontaż przedniego koła |
Autor |
Wiadomość |
Zaker


Model: BĘDZIE
Wiek: 64 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1961 Skąd: SGE Galicja
|
Wysłany: 2010-09-25, 10:37 Demontaż przedniego koła
|
|
|
Potrzebuję instrukcji/podpowiedzi: jak prawidłowo zdemontować i zamontować przednie koło, na co zwrócić uwagę aby nic nie spieprzyć - pomoże ktoś ? |
_________________ ... Ride now , work later ...
Drag, Road, Rock'n'roll
 |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-09-25, 11:05
|
|
|
Zaker z przodem nie ma problemu musisz unieśc go do góry żeby później wyciągnąc koło , odkręcic śrubę zabezpieczającą na ladze w dolnej części , następnie ośkę koła i już jest twoje |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2010-09-25, 16:47
|
|
|
A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-09-25, 18:55
|
|
|
jak ma orginalne przewody to guma sie do 2 metrow naciaga, gorzej ze stalowymi |
|
|
|
 |
Zaker


Model: BĘDZIE
Wiek: 64 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1961 Skąd: SGE Galicja
|
Wysłany: 2010-09-25, 21:53
|
|
|
Arcon napisał/a: | A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy |
teraz mi to piszesz ?! było to tak: najpierw z pomocą dwóch kumpli ( podnośnik ) postawiłem moto na siporeksie ... ufff, później zrobiłem to co Arek podpowiedział ... ale koło nie chciało wypaść, więc kilka razy zdzieliłem je i wypadło ... łącznie z klockami hamulcowymi ... shock ; po załataniu dziury zaczęła się zabawa. Koło na miejsce wejść nie chciało, dopiero po przeanalizowaniu co zostało pominięte i rozkręceniu prowadnic tłoczków (czy bloczków hamulcowych), wprowadzeniu na miejsce czterech klocków i blaszki mosiężnej - bo też wypadła, udało mi się założyć kółeczko ... . Tak się przy tym spociłem , że wsiadłem na Yaćkę i przez trzy godziny wietrzyłem się jeżdżąc wokół komina ... Potrzeba matką wynalazku, ale po tej przygodzie to sobie sam będę klocki potrafił zmienić ... tylko podnośnik do moto kupię. kupię. |
_________________ ... Ride now , work later ...
Drag, Road, Rock'n'roll
 |
|
|
|
 |
peter358

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 41 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 24 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-02-22, 19:18 Demontaż przedniego koła
|
|
|
Hej! Mój Drag ma kapcia Przednie koło. O ile utrzymanie stabilnej pozycji motocykla przy wykręcaniu tylnego koła nie jest większym problemem (już to przerabiałem) to moje pytanie do Was brzmi następująco - czy macie jakiś sprawdzony sposób na postawienie Draga 1100 w pozycji umożliwiającej odkręcenie przedniego koła przy pewności, że motor nie pierdyknie na żaden bok ani nie zjedzie do tyłu? Przy demontażu tylnego koła do podniesienia Gwiazdeczki użyłem kołka i siły własnych mięśni. Z przodem pójdzie nieco trudniej i na pewno zaopatrzę się w podnośnik. |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-02-22, 19:29
|
|
|
Dwie osoby i dwie opony, już to ćwiczyłem podnosicie za gmola opony pod silnik i gotowe. I najlepiej coś pod tylnie koło położyć, klin, cegła, coś. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
Pawlo


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 108 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 401 Skąd: Józefów k.Otwocka
|
Wysłany: 2011-02-22, 23:27
|
|
|
Arcon napisał/a: | A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy |
Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek? |
|
|
|
 |
A.R.T.


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 50 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 231 Skąd: Morscity
|
Wysłany: 2011-02-23, 00:18
|
|
|
Pawlo napisał/a: | Arcon napisał/a: | A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy |
Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek? |
w 1100 sa dwa zaciski hamulcowe prawy i lewy , opona nie chce sie zmieścić miedzy nimi dlatego warto odkręcić jeden zacisk aby sie nie meczyc. W 650 zacisk jest jeden wiec tego problemu nie ma |
_________________ Morsy
F800GS |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-23, 02:21
|
|
|
no tak, sami spece. Klocki, zaciski, tarcze, a linka prędkościomierza to ?...... , a w zasadzie po co komu linka. Chyba trzeba do HP przenieść, albo jesień zrobić.
Pawlo, po prostu jest łatwiej i jest okazja przejrzeć zacisk, stan klocków takie tam niepotrzebne rzeczy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-02-23, 07:14
|
|
|
witek1965, w czym ? 1100 ? |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-23, 13:23
|
|
|
jaro, wypowiadali się właściciele obu modeli. Czy nie mozna zrobic pełnego opisu, z dopiskiem : różnice pomiedzy 1100 a 650 to................ . Ktoś kiedyś przeczyta, odkręci jak mu polecili ( zreszto właściciel 650) Pawlo napisał/a: | Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek? |
i padnie pytanie -gdzie mogę kupić ową... I po raz dziewiąty podasz adres www.moto...pl |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Bakteria77


Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-03-08, 19:13
|
|
|
Mam pytanie, czy nie mieliście problemu z odkręceniem ośki, bo ja za hu.. hu.. nie mogę odkręcić. |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-08, 20:00
|
|
|
Bo nie wykręciłeś zabezpieczenia (mała śrubka na imbus blokująca ośkę). |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
Bakteria77


Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-03-08, 20:31
|
|
|
Jeżeli mowa o tej z boku lagi to wykręciłem, a oś ani drgnie |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-08, 21:02
|
|
|
W takim razie pozostaje jakaś chemia po stronie gwintu. Może WD40. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
Bakteria77


Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-03-08, 22:26
|
|
|
Ma ktoś jeszcze jakieś dobre rady, żeby bez uszkodzenia odkręcić oś |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-09, 08:47
|
|
|
Popsikaj jeszcze po drugiej stronie. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-03-09, 08:57
|
|
|
Cytat: | czy nie mieliście problemu z odkręceniem ośki, bo ja za hu.. hu.. nie mogę odkręcić. |
Widocznie dawno nie była odkręcana lagi to stop jakiś chyba alupodobny , ośka jest stalowa zaśniedziało najwidoczniej , spróbuj tak jak koledzy radzą może jakiś odrdzewiacz lub coś podobnego , niech to trochą postoi zapuszczone tym preparatem , może wtedy puści |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-09, 14:51
|
|
|
Bakteria77 napisał/a: | Ma ktoś jeszcze jakieś dobre rady, żeby bez uszkodzenia odkręcić oś |
warsztat jakikolwiek, nawet wulkanizatorzy mają-pneumatyczny klucz udarowy i temat załatwiony w kilka sekund. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|