| Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 09:27
 | Wymiana płynu hamulcowego. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | peter358   
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2000
 Wiek: 41
 Dołączył: 23 Kwi 2009
 Posty: 24
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-11-21, 13:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zakładając, że przed zmianą pokrywki nic nie kapało (bo rozumiem, że nie), to chyba na pewno powinieneś teraz zmienić także uszczelkę. Dopóki jej nie ruszyłeś, wszystko mogło działać ok, bez żadnych przecieków. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rumun1983   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 51
 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 18:47   brak |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie oświećcie mnie.Zdemontowałem zbiorniczek płynu hamulcowego żeby go pomalować. Złożyłem wszystko do kupy wlałem nowy płyn do zbiorniczka, no i oczywiście zaczynam procedure odpowietrzania.Naciskam kilka razy na hamulec (pompuje), przytrzymuje i tak kilka razy a płynu nic nie ubywa. Co robie źle?Dekielek musi być zakręcony?W środku zbiorniczka jest blaszka z otworem jak ona ma być ułożona? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek_p   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Wiek: 44
 Dołączył: 18 Maj 2009
 Posty: 693
 Skąd: Dębogóra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 18:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | A odpowietrznik przy zacisku odkręciłeś?? |  
				| _________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
 Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rumun1983   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 51
 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak odkręcony.Kurde nie wiem, miałem kiedyś żuka:) i bez problemu takie rzeczy się robiło a przy motorze nie dam rade? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 19:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja swój z półgodziny albo lepiej odpowietrzałem bardzo opornie to szło kilkadziesiąt razy pompowałem i odkręcałem odpowietrznik. Sam Niewinem, czemu to tak długo trwało widocznie mój tak miał.   |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rumun1983   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 51
 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 19:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaro a ta blacha w środku zbiorniczka co jest z takim małym otworkiem na środku to ona ma byc włożona ugięta (w kształcie banana)? A do odpowietrzania dekiel zbiorniczka z uszczelką ma być rozumie zakręcony? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 19:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Rumun1983 napisał/a: |  	  | dekiel zbiorniczka z uszczelką ma być rozumie zakręcony? | 
 Rumun1983, Blaszka tak jak piszesz, pokrywka zbiorniczka nie musi być zakręcona nawet lepiej jak będzie odkręcona, bo wtedy możesz dolać płynu jak zajdzie taka potrzeba.
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafcon   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2007
 Wiek: 51
 Dołączył: 08 Maj 2010
 Posty: 131
 Skąd: Siemianowice Śl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | postukaj czymś w zbiorniczek od spodu delikatnie, jak zlałeś cały płyn i potem zalałeś to w pompie zrobił się bombel z powietrza i blokuje |  
				| _________________ DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MIKI   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 55
 Dołączył: 16 Lis 2009
 Posty: 867
 Skąd: Czarnków/Wlkp.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pokrywka nawet powinna być odkręcona!, W momencie gdy dużo płynu wypompujesz przy odpowietrzaniu w zbiorniczku wytwarza się duże podciśnienie zasysając gumę uszczelniającą do środka i niepotrzebnie ją rozciągając   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rumun1983   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 51
 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Koledzy, jutro spróbuje ponownie się za to zabrać , mam nadzieje że mi się uda odpowietrzyć układ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | oldnita   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2000
 Wiek: 60
 Dołączył: 25 Kwi 2009
 Posty: 1812
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-08, 21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | bRumun1983, nie możesz pompować na odkręconym odpowietrzniku - naciskasz parę razy klamkę
 -trzymasz wciśniętą jednocześnie odkręcasz odpowietrznik robi pssyt zakręcasz i dopiero pusczasz klamkę
 -znowu pompujesz
 i tak do skutku, aż przestaną bańki powietrza lecieć z odpowietrznika
 |  
				| _________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pandzioch2003   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Mar 2009
 Posty: 198
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-09, 14:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja zaproponuje sposob odwrotny, tzn. kiedys zakupilem duza strzykawke, zalozylem do niej 10-15cm wezyka. Naciagam pelna strzykawke plynu, zakladam wezyk na odpowietrznik w zacisku, odkrecam odpowietrznik i powoli wtlaczam plyn. Jak plyn w strzykawce sie konczy zakrecam odpowietrznik, zdejmuje strzykawke, dopelniam plynu, pozbywam sie powietrza ze strzykawki, zakladam na odpowietrznik, odkrecam i wtlaczam.Zwykle dwie strzykawki wystarczaja, zeby plym pojawil sie w zbiorniczku. W ten sposob problem z "wyganianiem" powietrza z ukladu jest rozwiazany, a bala oeparcja trwa duzo krocej. Po calej wymianie trzeba umyc strzykawke, zeby posluzyla jeszcze kilka razy:) |  
				| _________________ Współtowarzysze
 ISRA 31256
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rumun1983   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 51
 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-09, 21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i udało mi się dość szybko odpowietrzyć układ w następujący sposób: zalałem zbiorniczek, odkręciłem wężyk gumowy od zacisku ham., napełniłem sobie strzykawkę płynem hamulcowym i dociskałęm do otworka co jest w zbiorniczku (ten co w nim widać jak porusza się pompka hamulca) i wstrzykiwałem tak płyn, po dosłownie 3 razach takiej próby z wężyka przy zacisku popłyną płyn, zakręciłem wężyk do zacisku, i już postępowałem jak wspomnieli koledzy powyżej czyli pompowanie i wypuszaczanie powietrza przez odpowietrznik. 10 min i po bólu:)Dzieki wszystkim za porady. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-09, 21:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | pandzioch2003,  twój pomysł jest ekstra, zastosuję go niebawem. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rufio   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 45
 Dołączył: 10 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: Września
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-04, 09:05   Witam szukam uszczelniaczy zacisków przednich |   
 |  
               | 
 |  
               | Próbowałem ze strzykawką i nie bardzo to szło natmiast tradycyjny sposób pompowania pedałem czy klamką, poszedł jak z płatka. Mam natomiast inny problem z hamulcami. Okazało się ze musze wymienić uszczelniacze zacisków przednich. w serwisie komplet kosztuje 34EUR i zani kupię chciałem się zapytać czy ktoś nie zna jakiegoś tańszego źródła?
 Z tymi gumkami to jest zawsze problem:-)
 |  
				| _________________ Born to be wild
  !! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw711   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 55
 Dołączył: 31 Sty 2009
 Posty: 2173
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-04, 09:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | czy ktoś nie zna jakiegoś tańszego źródła? Z tymi gumkami to jest zawsze problem:-)
 | 
 
 Jeżeli masz już wyciągnięte spróbuj w motoryzacyjnym może dobiorą z jakiegoś samochodu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-05, 00:39 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pandzioch2003 napisał/a: |  	  | A ja zaproponuje sposob odwrotny, tzn. kiedys zakupilem duza strzykawke, zalozylem do niej 10-15cm wezyka. Naciagam pelna strzykawke plynu, zakladam wezyk na odpowietrznik w zacisku, odkrecam odpowietrznik i powoli wtlaczam plyn. Jak plyn w strzykawce sie konczy zakrecam odpowietrznik, zdejmuje strzykawke, dopelniam plynu, pozbywam sie powietrza ze strzykawki, zakladam na odpowietrznik, odkrecam i wtlaczam.Zwykle dwie strzykawki wystarczaja, zeby plym pojawil sie w zbiorniczku. W ten sposob problem z "wyganianiem" powietrza z ukladu jest rozwiazany, a bala oeparcja trwa duzo krocej. Po calej wymianie trzeba umyc strzykawke, zeby posluzyla jeszcze kilka razy:) | 
 
 A jak po takim zabiegu zachowuje się klamka hamulca, no i pedał hamulca???
 Czy nie trzeba dodatkowo odpowietrzać.???????
 
 Poprawiłem błąd witek
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-08, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rufio   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 45
 Dołączył: 10 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: Września
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-08, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | No odpowietrzasz stopniowo przy napuszczeaniu płynu. Najlepiej nałożyć sobie z 30cm wężyka żeby się nie pochlapać płynem i przy okazji lepiej widać jak pęcherzyki powietrza uchodzą.
 Wciskasz klamkę i przy wciśniętej klamce (lub pedale) odkręcasz odpowietrznik.
 na odkręconym odpowietrzniku puszczasz klamkę i jak klamka wróci do pozycji wyjściowej zakręcasz odpowietrznik i tak wkółko aż wężyku ukaże siępłyn no i nie będą wydobywały się pęcherzyki powietrza. Bułka z masłem.
 A co do uszczelniaczy to juz zamówiłem w salonie za jedyne 34EUR za komplet
   Ale stwierdziłem że to wkońcu hamulce i nie będę stawiał na zamienniki i modlił się przy każdym hamowaniu, a w maju Włochy jupi jaj jej.
 |  
				| _________________ Born to be wild
  !! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gshort   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 48
 Dołączył: 21 Sie 2009
 Posty: 595
 Skąd: Bielawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rufio napisał/a: |  	  | .....tradycyjny sposób pompowania pedałem czy klamką, poszedł jak z płatka..... | 
 
 potwierdzam,
 dzisiaj wymieniałem płyn, czyszczenie, smarowanie itp.
 
 15 minut roboty.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zdzich   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2015
 Wiek: 65
 Dołączył: 12 Sty 2009
 Posty: 452
 Skąd: Grodków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-18, 12:23   Zapowietrzony hamulec przedni |   
 |  
               | 
 |  
               | Oczywiście zdążyłem już rozpocząć sezon. Ale niestety po zimowaniu motocykla w ogrzewanym garażu, klamka przedniego hamulca "załapuje" strasznie głęboko. Dopiero przy docisnięciu klamki do kierownicy jest odpowiednia siła hamowania. Muszę dodać że pod koniec poprzedniego sezonu zmieniałem w zaprzyjaźnionym warsztacie klocki hamulcowe. Oczywiści pojechałem tam od razu. Powiedzieli mi że hamulce się zapowietrzyły ale w tej chwili nie ma fachowca od motorów i żeby przyjechać później.
 A moje pytanie jest: dlaczego w poprzednich latach sie nie zapowietrzały a teraz się zapowietrzyły. Pewnie przy wymianie klocków, coś nie tak dokręcili, że dochodzi powietrze.
 Zrezygnować z ich usług? Ale ten jeden sprytny chłopak, w tym warsztacie, jest jedyny w mojej miejscowości który orientuje się coś w motorach.
 |  
				| _________________ http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
 Yamaha Super Tenere
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |