Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 10:10 |
Tarcze hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-08-18, 19:51
|
|
|
Cytat: | Swoja drogą to czytając posty na temat rozrusznika , sprzegła i kardana , i Cen za częsci > zastanawiam sie czy aby dobrze zrobiłem kupując gwiazdke |
A może zastanowić się by było warto rozebrać na części i sprzedać po kolei. Chyba przekroczyłyby wartość całego motocykla i to mocno.
Wał z przekładnią, rozrusznik, silnik i koła ze szprychami lube bez, itd.
Przepraszam za OT |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
lukpiotr

Rocznik: 1999
Wiek: 47 Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 9 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 2010-08-20, 16:53
|
|
|
Wygląda na to że wszyscy tu wiedzą jak wymienić taką tarczę - a ja nie wiem
A wymienić trzeba bo trzepie ze ojezu!
Czy możecie po krótce opisać procedurę wymiany tarczy hamulcowej w 650-ce?
Wdzięczny będę bardzo bo nie chcę się na czymś zaciąć jak już się zabiorę. |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-08-20, 17:04
|
|
|
Odkręcasz wszystkie śruby, które trzymają tarczę i zdejmujesz ją. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2010-08-20, 18:28
|
|
|
....ale wczesniej musisz odkrecic zacisk i zsunac go z tarczy . Najlepeij wsadz cos od razu miedzt kolocki zeby nie wypadly . A i jeszcze jedno , bardzo wazne . Musisz zdjac kolo a reszta to pikus |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-08-20, 22:24
|
|
|
kostass napisał/a: | Musisz zdjac kolo a reszta to pikus | raczej trudno zdjąć tarczę bez zdjęcia koła myślałem, ze to oczywiste. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
zajcow


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 90 Skąd: Żarki
|
Wysłany: 2010-08-21, 09:15
|
|
|
dobrzy jesteście
samo zdjęcie tarczy jest proste , gorzej ze zdjęciem koła bo trzeba moto jakoś do góry podnieś , ja sie pół dnia do tego zabieralem aż w końcu sie udało , teraz gwiazdka stoi
(a raczej wisi ) sobie i czeka na tarcze hamulcową dzisiaj bede składał z powrotem +wymiana klocków przy okazji a potem to juz tylko test (czy ustało szarpanie kierą )
i
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-08-21, 09:57
|
|
|
vaaks napisał/a: | myślałem, ze to oczywiste. |
tak jak ja o całym tym temacie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
lukpiotr

Rocznik: 1999
Wiek: 47 Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 9 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 2010-08-23, 09:34
|
|
|
Dzięki panowie. Po pierwszym razie pewnie tez uznam za oczywiste ale miałem wątplisości jak to będzie z podniesieniem gwiazdki. Nie mam podnośnika a cegieł tylko 6 - nie wiem na ile koło sie wysunie z widełek.
Po drugie nie byłem pewny czy trzeba wcześniej zacisk sdjąc - teraz już wiem
Mam nadzieje ze tarcza dzisiaj dotrze i jutro (jeśli przestanie lać) zabiorę się za nią. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-08-23, 10:43
|
|
|
Nie stawiaj na cegłach (chyba, że dobry klinkier).
Grozi śmiercią lub kalectwem evil
Widziałem już różne przypadki z lewarkami i cegłami shock |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2010-08-23, 12:42
|
|
|
racja Demolka ..... jak masz zamiar na dłuzszy "romans" z motorami to zainwestuj w solidny podnoscnik . Zawsze sie przyda a i zimowanie na nim jest zbawienen dla opon . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
Miszel


Rocznik: 2002
Wiek: 54 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 134 Skąd: Kostomłoty
|
Wysłany: 2011-04-10, 21:53
|
|
|
Mam pytanie czy warto zmieniać tarcze na pływające? w rocznikach od 2004 montowane są właśnie takie (opinia kolegi) mam jedną lekko zdeformowaną (mechanik mówi: w granicy błędu się mieści) ja odczuwam lekki efekt ABS. Czy słyszał ktoś o tarczach firmy KAZUMAGI ? |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-10, 22:32
|
|
|
Nie przejmuj sie też mam lekko nierówną i mechanicy z Yamahy powiedzieli ,że nie przeszkadza to w niczym . Jedyne co to czuć i słychać jak powoli jedziesz i hamujesz. Ja nie ruszam tego najwyżej klocki szybciej wytrze, a klocki to nie ten sam koszt co nowe tarcze. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
Miszel


Rocznik: 2002
Wiek: 54 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 134 Skąd: Kostomłoty
|
Wysłany: 2011-04-10, 22:52
|
|
|
Dzięki za opinię, mechanik przestrzega o możliwości szybkiego uszkodzenia gniazda łożyska i z tym związanymi kosztami. |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-14, 11:51
|
|
|
Miszel napisał/a: | mechanik przestrzega o możliwości szybkiego uszkodzenia gniazda łożyska | że co ? przyjrzyj się jak jest zamocowana tarcza hamulcowa, a gdzie jest łożysko i jego gniazdo. Co do jednego się zgodzę, tarczę trzeba wyprostować lub wymienić. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-04-14, 12:20
|
|
|
Kozak_Barabasz napisał/a: | Zawsze możesz dać do zakładu gdzie prostują i za chyba 50zł będziesz miał prościutką. |
że jak, młotkiem. Dawaj jakieś namiary na takiego prostowacza. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-14, 16:17
|
|
|
miodzik, poczytałem na ten temat w sieci. Generalnie tarcz hamulcowych prostować się nie powinno. Tarcza hamulcowa jeżeli nie wykrzywiła się od uderzenia to jest falowanie spowodowało jej przegrzanie i prostowanie jest nic nie da. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Miszel


Rocznik: 2002
Wiek: 54 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 134 Skąd: Kostomłoty
|
Wysłany: 2011-04-14, 21:00
|
|
|
Ja dla bezpieczeństwa zamówiłem nowe, jedną ze starych (orginalnych) będę miał do sprzedania (przebieg 13000) Teraz kupiłem pływające opiszę po montażu jak się sprawują. Pozdrawiam. |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
Galder


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-14, 14:39
|
|
|
Mi ostatnio coś się mocno nagrzewają tarcze i nie wiem czy dopiero na to zwróciłem uwagę i tak jest normalnie, czy może coś się sypie. W każdym hamulce wciąż działają bez zarzutu. |
_________________ Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku. |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-06-14, 14:51
|
|
|
jakie przebiegi robi sie na tarczach?
wiem ze to zalezy od stylu jazdu ale chce wiedziec orientacyjnie |
|
|
|
 |
|