YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:06
..:: Olej przekładniowy ::..
Autor Wiadomość
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-04-07, 15:24   

Właściwy link...

Witek, jeśli to Castrol EPX 80W-90 to biorę pół litra z chęcią... ;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-07, 16:42   

shell spirax AXLE OIL GL-5 http://www.transplant.co.za/html/body_spirax.html
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wojo 



Rocznik: 2003
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-04-07, 21:53   

Kurde faktycznie link padł, ale czemu tego nie wiem. Napisane tam było że, 75w-90 to klasa lepkości dl terenów zajeb... zimnych a 80w do klimatów umiarkowanych, z tego wynika że, 75w poprostu jest rzadszy nic więcej i krzepnie on w dużo niższych temp niż 80w ale oba spełniają wszelkie normy i są zamienne jako najbliższe klasowo. A tak na marginesie dzis wymieniłem olej i proszę o przypomnienie - lejemy 200ml - tak? nie pod korek, tylko spuszczamy i lejemy dokładnie 200ml? Dzieki i pozdrówka.
_________________
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-04-07, 22:42   

witek1965, szkoda że nie figuruje w grupie produktów dla motocykli... :(
Żeby to był ten, to bym odkupił połowę, a tak to sorki za zawracanie gitary...

Wojo... patrz fota...
Generalnie to 0,19 litra, ale do gwinta... ;)

FinalGear.jpg
Final Gear
Plik ściągnięto 274 raz(y) 161.07 KB

_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
wojo 



Rocznik: 2003
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-04-08, 11:07   

No to teraz juz mam namieszane maks, 0.19l ale do gwinta, nalałem 200ml i raczej nie widac lustra tak wiec domniemam ze by tam jeszcze jakis kawałek wszedł. Dobra piszą 0.19 ja nalałem 0,20 tak wiec chyba bedzie git. Pozdrófka
_________________
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-04-08, 11:38   

Motocykl musi stać prosto !
Nie sprawdzałeś przypadkiem jak maszyna się opierała na stopce ?
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
wojo 



Rocznik: 2003
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-04-08, 14:00   

Ttom - popatrz na moje zdjecie, czy ja wyglądam na blondynkę tu dzież blondyna ;D
_________________
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-08, 14:20   

Wg. mnie to trochę dziwne. ja odkręciłem korki, zostawiłem na noc (robiłem w zimie, więc co miałem się spieszyć) coby sobie wyciekło wszyściutko i z 200 ml jakie miałem nie wlałem wszystkiego. zaczęło wypływać wlewem. A u Wojo weszło 200 ml i jeszcze jest miejsce ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-04-08, 15:25   

wojo, ops
A może Ci tam w środku jakiejś zębatki brakuje... ;)
Ja jak sam rozbieram jakieś urządzenie, to potem składam... prawie dwa podobne... ;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-08, 16:24   

100% pewności nie mam, ale w 1100 może przekładnia jest większa od 650 ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-04-08, 20:28   

Dżisas... nie zwróciłem uwagi, że to 1100... ops
Tu na stronie 6-13 napisali że 0,2 litra...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
wojo 



Rocznik: 2003
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-04-08, 21:00   

Taaa jak miałem 12 lat rozebrałem wsk i potem ja poskładałem i mi reklamówka (po śląsku - epa) tajli została, nie wiedzieć skąd i nie wiedzieć jak, a wsk jezdziła. Tak wiec znając moje predyspozycje manualne jak bym rozebrał przekładnie to na bank wlał bym tam później nie 200 a spokojnie z 500ml i nic by nie wyciekło. Jutro będe rozbierał przekładnie w celu nasmarowania wieloklinów i ogólnego obadania tematu, tak wiec zrobie dok techniczna oraz zdjęciową i dam znac co i jak. Pozdro
_________________
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać.
 
 
senio 



Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Koło.wlkp
Wysłany: 2010-04-21, 19:17   

Wczoraj wymieniałem olej w kardanie mojej gwiazdy 1100. Zalałem dokładnie 200 gram Elf Tranself EP 80W90, na stojącym moto pionowo, i przelało się wlewem. Olej spuszczałem rozgrzany po przejechaniu około 100km. Przed ponownym zalaniem zlatywał sobie z pół godzinki, i nic już nie kapało po tym czasie. Kolejna wymiana za 30,000km. Jeszcze dla ciekawostki lejek zrobiłem z buteleczki plastikowej po wodzie utlenionej. ładnie wchodzi w gwint i wygodnie powoli można nalać.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-08-08, 22:31   

Zamierzam wlać polski Lotos Titanis 80W90, ma parametry drogich olejów a kosztuje tylko 11 zł litr.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-08-08, 22:54   

Ja wlałem jakiegoś Hipola i wczoraj podczas wymiany opon zobaczyłem, jaki syf się zrobił przez dosłownie 3 miesiące. Wlałem teraz coś lepszego, i jestem ciekaw efektów po sezonie
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-08-08, 23:44   

Zen a przepłukałeś przekładnię hipolem przed wymianą?
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-08-08, 23:56   

Tak, wypłukełm ją dosyć dokładnie, bo miałem wszystko wywalone na wierzchu.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-08-09, 17:59   

Faktycznie dziwne, bo Hipol to dobry olej ale jest go kilkanaście rodzajów do różnego przeznaczenia. Pamiętasz jaki wlałeś?
Piszą, że HIPOL GL - 4 80W/90 jest go pracy w trudnych warunkach u do przekładni hipoidalnych.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-08-09, 19:58   

Zdaje się, że dokładnie ten wlałem. Zresztą nie jestem pewien, czy syf był wynikiem złego oleju, czy zużycia uszczelek. Uszczelki czekają na wymianę
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-08-10, 01:19   

Merlin napisał/a:
jest go pracy w trudnych warunkach


praktycznie przy każdym oleju tak piszą, żeby podnieść jego "wartość", zgodnie z zasada, co dobrze się sprawdza w ciężkich i trudnych warunkach, w lekkich bedzie pracować na luzie. Pytanie co to sa trudne warunki dla przekładni ?

[ Dodano: 2010-08-10, 01:24 ]
A czym jest nasza przekładnia wtórna jak nie przekładnią hipoidalną ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group