Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:06 |
..:: Olej przekładniowy ::.. |
Autor |
Wiadomość |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
 |
wojo


Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 77 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-04-07, 21:53
|
|
|
Kurde faktycznie link padł, ale czemu tego nie wiem. Napisane tam było że, 75w-90 to klasa lepkości dl terenów zajeb... zimnych a 80w do klimatów umiarkowanych, z tego wynika że, 75w poprostu jest rzadszy nic więcej i krzepnie on w dużo niższych temp niż 80w ale oba spełniają wszelkie normy i są zamienne jako najbliższe klasowo. A tak na marginesie dzis wymieniłem olej i proszę o przypomnienie - lejemy 200ml - tak? nie pod korek, tylko spuszczamy i lejemy dokładnie 200ml? Dzieki i pozdrówka. |
_________________ Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać. |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2010-04-07, 22:42
|
|
|
witek1965, szkoda że nie figuruje w grupie produktów dla motocykli...
Żeby to był ten, to bym odkupił połowę, a tak to sorki za zawracanie gitary...
Wojo... patrz fota...
Generalnie to 0,19 litra, ale do gwinta...
FinalGear.jpg Final Gear |
 |
Plik ściągnięto 274 raz(y) 161.07 KB |
|
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
 |
|
|
|
 |
wojo


Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 77 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-04-08, 11:07
|
|
|
No to teraz juz mam namieszane maks, 0.19l ale do gwinta, nalałem 200ml i raczej nie widac lustra tak wiec domniemam ze by tam jeszcze jakis kawałek wszedł. Dobra piszą 0.19 ja nalałem 0,20 tak wiec chyba bedzie git. Pozdrófka |
_________________ Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać. |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad
|
|
|
|
 |
wojo


Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 77 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-04-08, 14:00
|
|
|
Ttom - popatrz na moje zdjecie, czy ja wyglądam na blondynkę tu dzież blondyna |
_________________ Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-08, 14:20
|
|
|
Wg. mnie to trochę dziwne. ja odkręciłem korki, zostawiłem na noc (robiłem w zimie, więc co miałem się spieszyć) coby sobie wyciekło wszyściutko i z 200 ml jakie miałem nie wlałem wszystkiego. zaczęło wypływać wlewem. A u Wojo weszło 200 ml i jeszcze jest miejsce ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2010-04-08, 15:25
|
|
|
wojo, ops
A może Ci tam w środku jakiejś zębatki brakuje...
Ja jak sam rozbieram jakieś urządzenie, to potem składam... prawie dwa podobne... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-08, 16:24
|
|
|
100% pewności nie mam, ale w 1100 może przekładnia jest większa od 650 ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad
|
|
|
|
 |
wojo


Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 77 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-04-08, 21:00
|
|
|
Taaa jak miałem 12 lat rozebrałem wsk i potem ja poskładałem i mi reklamówka (po śląsku - epa) tajli została, nie wiedzieć skąd i nie wiedzieć jak, a wsk jezdziła. Tak wiec znając moje predyspozycje manualne jak bym rozebrał przekładnie to na bank wlał bym tam później nie 200 a spokojnie z 500ml i nic by nie wyciekło. Jutro będe rozbierał przekładnie w celu nasmarowania wieloklinów i ogólnego obadania tematu, tak wiec zrobie dok techniczna oraz zdjęciową i dam znac co i jak. Pozdro |
_________________ Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać. |
|
|
|
 |
senio


Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 97 Skąd: Koło.wlkp
|
Wysłany: 2010-04-21, 19:17
|
|
|
Wczoraj wymieniałem olej w kardanie mojej gwiazdy 1100. Zalałem dokładnie 200 gram Elf Tranself EP 80W90, na stojącym moto pionowo, i przelało się wlewem. Olej spuszczałem rozgrzany po przejechaniu około 100km. Przed ponownym zalaniem zlatywał sobie z pół godzinki, i nic już nie kapało po tym czasie. Kolejna wymiana za 30,000km. Jeszcze dla ciekawostki lejek zrobiłem z buteleczki plastikowej po wodzie utlenionej. ładnie wchodzi w gwint i wygodnie powoli można nalać. |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2010-08-08, 22:31
|
|
|
Zamierzam wlać polski Lotos Titanis 80W90, ma parametry drogich olejów a kosztuje tylko 11 zł litr. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-08-08, 22:54
|
|
|
Ja wlałem jakiegoś Hipola i wczoraj podczas wymiany opon zobaczyłem, jaki syf się zrobił przez dosłownie 3 miesiące. Wlałem teraz coś lepszego, i jestem ciekaw efektów po sezonie |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2010-08-08, 23:44
|
|
|
Zen a przepłukałeś przekładnię hipolem przed wymianą? |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-08-08, 23:56
|
|
|
Tak, wypłukełm ją dosyć dokładnie, bo miałem wszystko wywalone na wierzchu. |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2010-08-09, 17:59
|
|
|
Faktycznie dziwne, bo Hipol to dobry olej ale jest go kilkanaście rodzajów do różnego przeznaczenia. Pamiętasz jaki wlałeś?
Piszą, że HIPOL GL - 4 80W/90 jest go pracy w trudnych warunkach u do przekładni hipoidalnych. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-08-09, 19:58
|
|
|
Zdaje się, że dokładnie ten wlałem. Zresztą nie jestem pewien, czy syf był wynikiem złego oleju, czy zużycia uszczelek. Uszczelki czekają na wymianę |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-08-10, 01:19
|
|
|
Merlin napisał/a: | jest go pracy w trudnych warunkach |
praktycznie przy każdym oleju tak piszą, żeby podnieść jego "wartość", zgodnie z zasada, co dobrze się sprawdza w ciężkich i trudnych warunkach, w lekkich bedzie pracować na luzie. Pytanie co to sa trudne warunki dla przekładni ?
[ Dodano: 2010-08-10, 01:24 ]
A czym jest nasza przekładnia wtórna jak nie przekładnią hipoidalną ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|