Olej w filtrze powietrza |
Autor |
Wiadomość |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-02-28, 16:00 Olej w filtrze powietrza
|
|
|
Co jest grane ? Znalazłem tego badziewia z 18 gramów , niby nie dużo, ale czy nie powinno być sucho we filtrze? |
Ostatnio zmieniony przez pan_wiewiorka 2009-10-20, 13:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Biały


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1619 Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-02-28, 17:20
|
|
|
Za dużo nie powinno być, ale trochę to zawsze będzie. Tak powiedzieli mi w serwisie Yamahy jak sprawdzałem przed kupnem |
_________________ Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield |
|
|
|
 |
Grzegorz Anis


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 1069 Skąd: Chelm
|
Wysłany: 2009-02-28, 18:40
|
|
|
White napisał/a: | ale trochę to zawsze będzie |
Jak to zawsze będzie? Cholera to może ja mam coś nie tak, bo u mnie nigdy nie było!
Całkiem zgłupiałem nie_wiem |
_________________ Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 |
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-02-28, 20:08
|
|
|
to raczej nie jest normalne skoro odmą daje do filtra bo skąd tam może być olej musi być że silnik ma już troche przelatane albo przegrzany mógł być
jestem zdania -jak chodzi to jeżdzić i obserwować jak się coś poważnego dzieje reagować |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
jusza

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-02-28, 20:10
|
|
|
Z obudowy filtra powietrza wyprowadzony jest gumowy wężyk zakończony korkiem. Po zdjęciu z korka sprężynującego zabezpieczenia i wyjęciu korka, można tym wężykiem odprowadzić zgromadzony w filtrze olej. Najczęściej jest to kilka kropel. |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-03-03, 17:25
|
|
|
Wychodzi na to ,że to normalne
Podziękował |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
Zdzich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 64 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 452 Skąd: Grodków
|
Wysłany: 2009-03-13, 15:30
|
|
|
Niektóre (tuningowe) filtry powietrza mają niewymienialne wkłady. Nasącza się je specjalnym olejem. |
|
|
|
 |
MarcinBig


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 2211 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2009-10-20, 07:29
|
|
|
Ja już dwa razy rozbierałem układ dolotu powietrza (filtr i te wszystkie duperelowate węże) i
zawsze tam jest olej. gdzieś po drodze jest odma z silnika i nadmiar oleju jest tam wypluwany. Czyli mamy otwarty układ smarowania. Producent nie wiedząc co z tym zrobić znalazł salomonowe wyjście i wyprowadził wąż do spuszczania oleju. Kiedyś takie rozwiązanie było w żużlówkach. Potem tego zakazano bo ochrona środowiska i te bajery.
Więc olej w filtrze to norma.
Amen |
_________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą" |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-10-20, 13:13
|
|
|
Oleju w filtrze powietrza nie powinno być. Jeśli w serwisie powiedzieli, że troszkę może być to pewnie dodali "przy tym przebiegu". Skrzynia korbowa jest odpowietrzana z powrotem do skrzyni, a zużyty silnik ma duże przedmuchy na tłokach z którymi już sobie odpowietrzenie nie radzi. Tyle z teorii, ale jak to dokładnie w Dragu rozwiązane nie wiem.
Liczę, że pomoże nam Piotr bo w tym jest na pewno mocny.
Piotr, podpowiedz coś, choć u mnie filtr suchy |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2009-10-21, 20:35
|
|
|
W filtrze nie powinno być oleju, olej powinien znajdować się w "puszce" do wyrównywania ciśnienia. Pucha ta znajduje się pod zbiornikiem, jest czarna i skręcana na jakieś 6 lub 8 wkrętów. Ilość oleju nie powinna przerażająco duża - ale powinno go tam troszkę być.
Im więcej oleju tym bardziej zużyty silnik - większe przedmuchy na pierscieniach lub za duży stan oleju w silniku (dużo oleju może być też w czasie docierania silnika).
Olej pochodzi z odmy silnika - ale to jest rozwązanie występujace we wszystkich silnikach. Bez odmy się ne da. Silnik by szlag trafił - kwestja tylko gdzie odma jest skierowana.
Bezkompromisowe rozwiązanie było w motocyklach Junak - pod silnik.
(między innymi dlatego nazywano je smarowozami i olejakami.) |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2009-10-22, 17:08
|
|
|
Czy w tej puszcze musi być olej bo w tamtym roku w zimie ściągałem zbiornik (aerograf) i z ciekawości zajrzałem do tej puchy i było tam sucho musi być czy może być ? |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-10-22, 21:33
|
|
|
arekw711 napisał/a: | Czy w tej puszcze musi być olej bo w tamtym roku w zimie ściągałem zbiornik (aerograf) i z ciekawości zajrzałem do tej puchy i było tam sucho musi być czy może być ? |
Nie musi, ale powinno być go "czuć" powinno być lekko przypocone żeby wiedzięć, że odma jest drożna, ja bym sprawdził |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2009-10-23, 15:45
|
|
|
OK sprawdzimy w tym roku nie ma problemu a wtedy mogło go jeszcze nie być motocykl miał przejechane tylko 801 mil |
|
|
|
 |
max1978


Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-02, 09:48
|
|
|
Dziś odkręciłem obudowę filtra powietrza a tu na dnie olej,troszkę pociekło jak zdejmowałem obudowę.Sam filtr był nawet w miarę suchy,ale na dnie było ok 10-20 ml oleju.I tu moje pytanko,czy mogło go troszkę wylecieć z silnika bądz z tego zbiorniczka wyrównującego podczas szlifu??? na jesieni miałem małe tarcie na przejściu dla pieszych i leżał jakies 30sekund na włączonym silniku własnie na tej stronie
Wszystko wytarłem do sucha i skręciłem ,zobaczymy za jakis czas ,dodam ,że draginka chodzi jak szwajcarski zegarek |
_________________ moja zabaweczka i dwa skarby
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-03-02, 10:00
|
|
|
Po prawej stronie moto poniżej filtra powietrza, za pierwszym cylindrem przy korpusie silnika wisi gumowy wężyk fi. ok 1 cm z koreczkiem. Co jakieś 1000 km trzeba ten koreczek wyjąć i spuścić olej z odmy. Jeśli tego nie robisz to masz go w filtrze. Im bardziej silnik zużyty tym częściej trzeba to robić, choć robota żadna, parę sekund |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
max1978


Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-02, 10:24
|
|
|
I wszystko jasne u mnie koreczek nie był ruszany nawet przez poprzedniego własciciela, a jezdził rok i nasmigał 4000 tysie mil a ja od września tylko 600 ale w sumie 4600mil więc troszkę miało się prawo zebrac tego oleju |
_________________ moja zabaweczka i dwa skarby
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-03-02, 11:22
|
|
|
Wnioskuję, że koreczek znalazłeś . Cieszę się, że mogłem pomóc. Nie jestem pewien czy bardzo stare Dragi to mają, bo te sprzed zastosowania dopalacza spalin (przepisy ochr. środowiska) mogły mieć odmę połączoną z kanałem ssącym. Stosowane kiedyś w wielu silnikach |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
fajrant


Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 2010-11-09, 00:16
|
|
|
Mam małe pytanko skoro rozmowa jest na temat odmy. Powyższy element zlokalizowałem u siebie i wszystko jest ok. Zastanawia mnie obecność jednego wężyka, który znajduje się za filtrem powietrza i dosłownie "zwisa" w kierunku silnika. Wężyk na końcu nie jest zakończony korkiem (z początku myślałem, że to odma bez korka). Sprawdzałem, czy przypadkiem ów wężyk (przewód) nie wysunął się z czegoś, ale zauważyłem świecąc latarką, że jest tam taka druciana opaska która go podtrzymuje, więc prawdopodobnie tak musi być. Idąc do góry po tym przewodzie widoczna jest charakterystyczna beczułka pomiędzy bakiem, a filtrem powietrza. Czy ktoś może wie co to za wężyk (przewód), za co odpowiada i czy jego koniec powinien być pusty, zamknięty, a może gdzieś wetknięty ? Moto jest z USA (podaję na wszelki wypadek ). |
_________________ Fajrant
Nie ma Boga... Jest "MOTÓR"...
 |
Ostatnio zmieniony przez fajrant 2010-11-09, 00:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2010-11-09, 00:20
|
|
|
fajrant, To jest własnie wężyk do spuszczania nadmiaru oleju. Powinien być zakończony korkiem z drucianą opaską. Jak nie ma korka to go sobie z czegoś zrób |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
 |
fajrant


Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 2010-11-09, 00:30
|
|
|
To nie jest to . Odma jest znacznie niżej przy korpusie silnika.
Jak pisałem powyżej znalazłem ją. Ten wężyk, o który pytam jest za obudową filtra powietrza. Nie widać go kiedy patrzy się na motor. |
_________________ Fajrant
Nie ma Boga... Jest "MOTÓR"...
 |
|
|
|
 |
|