komory plywakowe w moim dragu |
Autor |
Wiadomość |
xwiewiurx1983
Rocznik: 2002
Wiek: 40 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Starogard Gd./UK
|
Wysłany: 2010-03-28, 12:37 komory plywakowe w moim dragu
|
|
|
witam
z pewnego madrego artykulu( http://serwisy.gazeta.pl/...minalskich.html ) wyczytalem ze na zime (lub zaraz po niej) trzeba spuscic paliwo z komor plywakowych gaznikow no i moje pytanie brzmi czy to jest to co jest na zdjeciu?? te dwie srubki?? to wlasnie te mam odkrecic??i na co mam sie przygotowac i zabrac za to?? sorki za moze proste pytanie ale ostatnio grzebalem sam w moto i troche namieszalem wiec teraz wole zapytac... z gory dzieki za odpowiedz.
drag star 650 007.jpg
|
|
Plik ściągnięto 292 raz(y) 1.36 MB |
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-03-28, 13:06
|
|
|
Przestań kombinować, odpalaj maszynę i tyle. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-03-28, 14:26
|
|
|
ja nawet nie zamykam kranika paliwa , na wiosnę odpalam i jest git |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-03-28, 19:11
|
|
|
Mój też stał na odkręconym kraniku.....
Odpalił bez problemu ... :-)
W artykułach czasami piszą bzdury ... |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-03-28, 20:16
|
|
|
Moto stoi 3-4 miesiące to się może stać z paliwem ?
Odpalaj i śmigaj |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-03-28, 23:35
|
|
|
Myślę iż spuszczanie benzyny może być szkodliwe gdyż paliwo odizolowuje części metalowe od działania tlenu i tym samym zabezpiecza przed utlenianiem aluminium i rdzewieniem stali.
Podkreślam iż to tylko moja prywatna opinia i tu raczej chemicy lub metaloznawcy powinni się wypowiedzieć. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-29, 00:06
|
|
|
xwiewiurx1983, jeśli już to powinno się na zimę spuścić paliwo, a nie tuz po niej, a najprościej jest je po prostu wypalić, czyli odpalić na zamkniętym kraniku i tak pozbywasz się zalegającego paliwa z gaźnika. Myślę, że autor tego artykułu dmucha na zimne. paliwo aż tak nie odparuje, żeby nie odpalił silnik ( to co miałoby się wydarzyć ? substancje palne wyparują a pozostanie woda? ), którego pozostałe układy są sprawne. Za to bezpiecznie jest wypalić, czy w inny sposób usunąć z gaźników paliwo przed zimą w przypadku kiedy motocykl zimuje w ujemnych temperaturach. ewentualna woda w paliwie po prostu zamarzłaby, a skutki mogły by być różne.
Zrób jak koledzy napisali powyżej. Ospali i jak odpali bez kłopotu, a odpali na pewno to jedyneczka i do przodu. Szerokości |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
xwiewiurx1983
Rocznik: 2002
Wiek: 40 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Starogard Gd./UK
|
Wysłany: 2010-03-29, 23:10
|
|
|
no moj kranik tez byl otwarty dlatego chcialem tymabrdziej to zrobic jak pisano w artykule. ale fakt moto odpalil od razu pompka dala nowe paliwo i az mi sie morda smiala ze tak latwo mi poszlo... dzieki za pomoc chlopaki!! |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-03-30, 19:20
|
|
|
Paliwo lepiej spuścić niż wypalić. Nie chodzi o to , żeby gaźnik był pusty, chodzi o to, żeby z gaźnika wypierdzielić syf, który dostał się do komory z paliwem, w tym również i woda |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-30, 19:49
|
|
|
Ja mam cicha nadzieje, że filtry paliwa skutecznie blokują drogę syfu do gaźnika. Wodę mozna związać denaturatem, a samo paliwo uszlachetnić stabilizatorem do paliwa-pisał o tym Vaaks. W zasadzie dzięki tobie Długi63, muszę wymienic profilaktycznie ten filtr, zapomniałem o nim. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|