YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolny przewód w lampie ?
Autor Wiadomość
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3070
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-04-01, 11:58   Wolny przewód w lampie ?

Rozebrałem lampę aby ... zobaczyć co jest w środku. Zauważyłem tam wolny, do niczego nie podłączony przewód masowy (czarny) wychodzący z kostki żarówki. Wolna końcówka przewodu była zabezpieczona w taki plastikowy kondonik. Obejrzałem wnętrze lampy ale nie dało końcówki tego przewodu do czego podczepić. :nie_wiem:
Czy przy wyciąganiu coś rozłączyłem i nie zauważyłem tego conection ?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-04-01, 13:00   

A masę kierunkowskazów gdzie masz podłączoną?? Bo ja właśnie do takiego czarnego kabla z podwójnym konektorem.
_________________
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-01, 13:10   

Miałem dokładnie to samo, dziwna sprawa, że przed rozebraniem lampy i kierunkowskazów w poprzednim sezonie wszystko działało. Po czyszczeniu i zmontowaniu nie miałem lewego przedniego kierunku, zdjąłem koszulkę termokurczliwą (kondonik wg OldDiver-a), podłączyłem w wolne miejsce podwójnego konektora, jak mówi Petermajster i zadziałało. Sądzę, że wcześniej oprawa żarówki dotykała jakimś sposobem obudowy kierunkowskazów i masa była
_________________
Delta Machine
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3070
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-04-01, 14:19   

:evil: Musiałem przerwać koszenie trawnika aby sprawdzić. ;D
A więc, wszystko działa OK. Kierunki, lightbary są zasilane po jednym przewodzie. Wychodzą z dołu lampy. Więc powrót przez metal.
Z tej kostki przy lampie wychodzą dwa czarne przewody. Ten jeden z kondonikiem i drugi idzie do wiązki.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-04-01, 14:45   

OldDiver napisał/a:
Kierunki, lightbary są zasilane po jednym przewodzie. Wychodzą z dołu lampy. Więc powrót przez metal.

Ja mam oddzielne przewody do masy ( kierunki jak i lightbary ).
Z tego co grzebałem w kabelkach i zauważyłem to w moto nie wykorzystuje się masy jako " na ramie " ale wszędzie jest prowadzona przewodami.

W przypadku kierownice na pewno nie jest wskazane przepływ jakichkolwiek prądów przez łożysko główki, łożyska na to są wrażliwe.

Dobrze mówię czy pi.... głupoty??
_________________
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3070
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-04-01, 15:03   

petermajster, Dlatego aż się prosi aby ten wolny kabelek połączyć z "masą" lampy. Wtedy ten kabelek zbocznikuje łożyska. Musze na to jeszcze raz spojrzeć.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-01, 17:39   

petermajster, pierwsze słyszę, by łożyska były wrażliwe na prąd masowy, na pewno nic im nie będzie 8)
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-04-01, 19:10   

masę prowadzi się kabelkami, a i owszem, a główny przewód masowy do czego jest podłączony ?
A ta kabelki to do czego są podpięte ? Z jednej strony do żarówki rzecz jasna, a z drugiej ? No przecież, że nie do akumulatora.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3070
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-05-24, 10:31   

Cytat ze mnie - "Dlatego aż się prosi aby ten wolny kabelek połączyć z "masą" lampy."
Znowu zaglądałem do lampy. Okazuje się że obudowa lampy nie jest "umasowiona". (!!??)
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-05-24, 19:56   

OldDiver napisał/a:
Znowu zaglądałem do lampy. Okazuje się że obudowa lampy nie jest "umasowiona". (!!??)
poważnie ? A to ci dopiero numer :poddajesie:
Oldiver rozwaliłeś mnie na łopatki. Powinieneś występować w Mam Talent
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3070
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-05-25, 08:45   

Bo jak dla mnie jest to nowum. W niemotorozycyjnej elektryce każda obudowa musi być podłączona do masy-uziemienia, albo mieć wysoką klasę izolacji.
A po co Tu tak ? witek1965, Pewnie wiesz i mi powiesz. Znowu się Tu czegoś nauczę. Z góry dzięki. ;p
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-05-25, 08:53   

OldDiver napisał/a:
... W niemotorozycyjnej elektryce każda obudowa musi być podłączona do masy-uziemienia, albo mieć wysoką klasę izolacji. ...

Owszem, ale tylko dla napięć od 24V DC lub 60V AC.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 12:35   

W lampie tylnej nie ma masy jako takiej. Minus akumulatora idzie normalnie kabelkiem.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3070
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-05-25, 13:27   

OK.
Wygląda na to że w moto są, mogą być jakieś metalowe obudowy urządzeń elektrycznych nie podłączone do niczego - nie mające jednoznacznego potencjału.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2014-05-25, 21:25   

Wszelkie podłączenia odbiorników prądu wymagają masy (minusa). Moto to nie puszka,że karoseria ma masę i można na niej bazować. Silnik - zawieszony na silent blockach = osobna masa. Lampy - tak jak i w puszkach do każdej żarówki leci masa. Również kierunki. Po co więc masować obudowy? :nie_wiem:
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 21:28   

HELLOWEEN,

Daj spokój, ja Cię proszę.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2014-05-25, 21:31   

Remol już nie będę! To przedostatni raz ;D
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group