| Przesunięty przez: krotom 2011-04-21, 09:23
 | Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Piotr13   
  
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 01 Kwi 2011
 Posty: 12
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-21, 08:58   Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Zalecane przez Yamahę , obroty biegu jałowego w moim Dragu są dosyć wysokie  i maja wynosić od 1150 do 1250 obrotów na minutę. Nie mam obrotomierza i nie zamierzam go kupowac i instalować . "Na ucho" ustawić obrotów nie można , a ustawianie jak najniższych obrotów jest szkodliwe dla silnika  .W Tarnowie i pobliżu nie ma mechanika , który byłby w stanie " na chwilę" właczych obrotomierz i ustawić obroty biegu jałowego. Jak sobie radzicie z tym problemem ? Prosze o pomoc. Pozdrawiam   |  
				| _________________ Piotr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arcon   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 20 Kwi 2009
 Posty: 446
 Skąd: WuWuzeLe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-21, 09:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie, podłączam się pod pytanie - też się nad tym ostatnio zastanawiałem. Jaki niedrogi przyrząd warsztatowy kupić do takiego pomiaru? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-21, 10:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Świetnie zdaje egzamin taki z allegro, tani i prosty w użyciu: podłączasz zasilanie krokodylkami z akumulatora i owijasz przewód sondujący wokół przewodu wysokiego napięcia. I już odczytujesz obroty. 
 
 
	
		| obrotomierz.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 341 raz(y) 39.56 KB |  
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krotom   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 23 Paź 2009
 Posty: 2821
 Skąd: brać czas i chęci
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-21, 10:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | W większości warsztatów robią to pewnie na słuch - i jak im udowodnisz że masz obroty w granicach normy zalecanej przez producenta ? Zresztą co za różnica, że masz obroty 1300 zamiast 1250
   |  
				| _________________ 
   
 AB Rh+
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apstryk   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 28 Lut 2010
 Posty: 34
 Skąd: WWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-21, 11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ma 4 cyfry, żeby pokazać 1100, 1200 albo 1300 obrotów   Korci mnie, żeby podłączyć prosty multimetr za 20zł z pomiarem częstotliwości, tylko nie bardzo wiem gdzie, żeby go nie spalić wysokim napięciem. Spróbuję najpierw tak jak w tych wyświetlaczach - owinąć "anteną" kabel WN.
 Wtedy 18Hz = 1080 obr/min, 19Hz = 1140 obr/min, 20Hz = 1200 obr/min...
 a być może i ułamki hertza da się zmierzyć, zalecany zakres to byłby ok. 19-21 Hz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piotr13   
  
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 01 Kwi 2011
 Posty: 12
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-21, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obrotomierz pięknie wyglaga na zdjęciu. Przegladnąłem allegro , ale go nie znalazłem  Proszę  o dokładniejsze "namiary" na sprzedajacego . Dzięki z góry     |  
				| _________________ Piotr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-21, 12:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | W dziale motoryzacja wpisz "obrotomierz" i już.   |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piotr13   
  
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 01 Kwi 2011
 Posty: 12
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-05-04, 19:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obrotomierz kupiłem , podłączyłem wszystko wyregulowałem   Wielkie dzięki
   |  
				| _________________ Piotr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adajeto   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2002
 Wiek: 64
 Dołączył: 25 Cze 2011
 Posty: 7
 Skąd: Przysietnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-04, 18:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie do posiadaczy obrotomierzy takich, jak na zdjęciu vaaks'a. Do którego przewodu wn należy podpiąć przewód obrotomierza, żeby mieć prawidłowy odczyt? Czy może to być przewód świec? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-04, 18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | adajeto napisał/a: |  	  | Czy może to być przewód świec? | 
 dokładnie tak, owijasz przewód wys. nap. dochodzący do świec
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARCIN V-STAR   
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2007
 Wiek: 51
 Dołączył: 08 Lis 2009
 Posty: 107
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-06, 19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja kupiłem taki jak na foto za 49 pln ale musze wam powiedzieć że z tym owijaniem na przewód wn to lipa obroty skaczą zmniejszałem ilość zwoi zwiększałem i dupa dopiero jak podłączyłem pod przewód od cewki zasilający (nie ten do świecy) to wszystko jest ok stabilnie obroty nie skaczą podejrzewam że ten o którym piszecie będzie robił to samo co mój 
 
 
	
		| o4.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 22161 raz(y) 31.39 KB |  
 |  
				| _________________ XVS 1300
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-06, 20:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja reguluję na słuch, obniżam dopóki uznaję, że silnikowi  jeszcze "miło" się kręci   i jak ktoś wcześniej zauważył - jaka różnica 950 czy 1000 ?  - ma równiutko i oszczędnie pracować
   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-07, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Posiada ktoś w Wawie taki obrotek  Gaźniki czyściłem, muszę ustawić obroty i zsynchronizować. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arcon   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 20 Kwi 2009
 Posty: 446
 Skąd: WuWuzeLe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-07, 10:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam - w Ząbkach koło Warszawy. Zasilanie zrobiłem na wtyk do gniazda zapalniczki, więc musiałbyś mieć takowe. Jakbyś chciał podjechać, to PW   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzycho_r   
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 11 Maj 2011
 Posty: 50
 Skąd: Kolno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-15, 11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Panowie a do ilu tysi kręci Jadźka ?
 
 Jestem na etapie zbierania róznych duperelkuuff - mam zamiar przez zimę wystrugać sobie kilka zabafkuf .
 |  
				| _________________ Junaczysko znów furcy aż miło:)
 Pozdrawiam Krzycho_R
 http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miodzik   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 46
 Dołączył: 17 Sie 2009
 Posty: 719
 Skąd: ST
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-15, 12:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lekko powyżej 6000 odcina, oczywiście 1100. |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 Ulica to nie tor.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzycho_r   
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 11 Maj 2011
 Posty: 50
 Skąd: Kolno
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-26, 08:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapodaję pewien pomysł, który podpowiedział mi mój elektryk samochodowy z pracy. Polecił mi dość proste rozwiązanie, które stosują jego koledzy - też motocykliści. Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy. Każdy taki serwis zaopatrzony jest w miernik impulsów z cewki (na zasadzie przyłożenia do cewki, a nie podłączenia), dzięki którym regulują prawidłowe obroty w kosiarkach (dla zainteresowanych to 2000 obr./min.  ). Umiejscowienie cewek w 1100 powoduje, że nawet nie trzeba by było ściągać baku do tejoperacji. Za przysłowiowe "na piwo" można co jakiś czas wyregulować sobie obroty   |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzycho_r   
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 11 Maj 2011
 Posty: 50
 Skąd: Kolno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-30, 16:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | moondek napisał/a: |  	  | Zapodaję pewien pomysł, który podpowiedział mi mój elektryk samochodowy z pracy. Polecił mi dość proste rozwiązanie, które stosują jego koledzy - też motocykliści. Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy. Każdy taki serwis zaopatrzony jest w miernik impulsów z cewki (na zasadzie przyłożenia do cewki, a nie podłączenia), dzięki którym regulują prawidłowe obroty w kosiarkach (dla zainteresowanych to 2000 obr./min.  ). Umiejscowienie cewek w 1100 powoduje, że nawet nie trzeba by było ściągać baku do tejoperacji. Za przysłowiowe "na piwo" można co jakiś czas wyregulować sobie obroty   | 
 
 
 Nie chciałbym Ciebie martwić , ale zdecydowanie nie polecam.
 Nasz prezes prowadzi serwis pił i kosiarek i korzystałem z tego cudownego ustrojstwa. Okropnie oszukuje ( w porównaniu z "normalny mobrotomierzem podpiętym na sztywno").
 Silniki w piłach są dwusuwowe a w naszych motocyklach czterosuwowe- idzie to jeszcze podzielić , ale zapłon jest zupełnie inny . zbliżanie sprzętu pomiarowego w różnych miejscach silnika przy tych samych obrotach pokazywało rózne wartości , które "zmieniały" się również wprost proporcjonalnie do ilości zwojów nakręconych na przewód WN .
 
 Jedynym słusznym i dokładnym urządzeniem jest te , które zapodał vaaks - podpięte pod cewkę .
 
 P.S.
 A 2 tysie , to nie za mało ?
 przynajmniej 2200
   |  
				| _________________ Junaczysko znów furcy aż miło:)
 Pozdrawiam Krzycho_R
 http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-30, 17:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | krzycho_r,  nie żebym bronił teorii Monndka jak Częstochowy przed potopem szwedzkim, ale 
 
 a te są już czterosuwowe, przynajmniej te porządne zaopatrzone w silniki Hondy, czy BS. 	  | moondek napisał/a: |  	  | Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |