YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
AIR MAX (Re-tuning)
Autor Wiadomość
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-06-16, 01:42   AIR MAX (Re-tuning)

Jako niedoświadczony motcylkista kupiłem swego V stara po pewnych przeróbkach.
Co to oznaczało w moim motocyklu:
- puste, zakończone strumienicami wydechy
- wstawione filtry stożkowe bezpośrednio na gaźniki
- mała nalepka na przednim cylindrze "air Max"

Kominy wyglądały i brzmiały jak na filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=lD9HbcAz6is

co jeszcze moge o nim powiedzieć:
- na niskich obrotach pięknie i basowo gada
- po odkręceniu gazu zaczyna się piekło na ziemi - hałas taki że nie słychać własnych myśli - problem tykania zaworów, skrzypienia zawieszenia poprostu nie istnieje
- moment obrotowy przesunięty w górny zakres obrotów, silnk wkręca się bardzo szybko, a im bardziej się wkręca tym jest mocniejszy. Nie przesadzam ale tak do 100 km/h ani na pół opony nie byłem gorszy od brata który jeździ thundercat`em. Jesli było trzeba spokojnie ponad 180 km/h można było go rozpędzić
- dość niskie spalanie - nie zuważyłem aby kiedykolwiek moto paliło ponad 4,5 l - a zwykle 4


Niestety hałas dyskwalifikował takie rozwiązanie - wiec po roku poszukiwań skompletowałem oryginalne wydechy, kolektory, aibox,
czeka mnie jeszcze regulacja gaźników bo po włożeniu oryginałów silnik nie chce sie wkręcać na wyższe obroty.. za to jest cicho i spokojnie... amerykański zestaw spoczął w kartonach i niech tam sobie odpoczywa
Podsumowójąc
- mam nadzieję że spalenie mi mocno nie wzrośnie
- nigdy więcej hamerykańskich przeróbek :)
_________________
http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg
 
 
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2011-06-16, 08:03   

Kwestia gustu, mi się akurat głośno podoba. Pewnie, że na dłuższe trasy jest to upierdliwe, ale od czego są stopery :)
Będziesz się filtrów pozbywał?
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 55
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 866
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2011-06-16, 22:08   

Możesz mieć w gaźnikach zamontowane dysze DynoJet, jeśli tak to będziesz musiał zamontować fabryczny zestaw, Ale nie powiedziane że one tam są?
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-06-16, 23:06   

Dyno jety w wersji stage 1 - a takie są najczęściej stosowane doskonale współpracują z seryjnymi tłumikami. Co prawda lubią mieć założony filtr K&N - bo więcej powietrza jest wtedy podawane i spalanie jest niskie.
Ale na seryjnym też dadzą radę. Ja bym ich nie wymieniał i pozostawił w gaźniku jeżeli są.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-06-17, 10:43   

Dziękuję za krzepiące słowa ;) - czy da się stwierdzić jakie to dysze siedzą w moim gaźniku, i jak to zrobić?

- zaponiałem dodać iż po wymianie nastąpiła też znaczna redukcja drgań motocykla. Wcześniej powżej 110 km/h stwały się nieprzyjemnie dokuczliwe - tak że nieraz wkładałem język pomiędzy zęby bo kłapałem szczęką jak w febrze. Teraz drgania to tylko przyjemne, delikatne mrowienie i to tylko gdy nogi trzymam na spacerówkach.

ajsek, o pozbyciu się tego zestawu pomyślę gdy doprowadzę moto całkowicie do porządku - chodzi o te gaźniki, sprawdzę też spalanie .. myślę że za 2 tyg sprawa sie rozstrzygnie.

[ Dodano: 2011-07-18, 12:53 ]
Wstawiłem filtr K&N - dysze i tak poszły do wymiany. Za regulację miesznaki, synchro wraz w nowymi dyszami 300 zł. Jestem zadowolony. MOto zdcydowanie gorzej się rozpędza, spalanie (po wstępnych i niedokładnych testach) jakby trochę się zwiększyło. Ale konfort jazdy zdecydowanie się poprawił, prędkość przelotowa 120 -130 w zupełności wystarczy.
_________________
http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group