Dekiel silnika |
Autor |
Wiadomość |
marek-stom

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 218 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2011-02-08, 09:15 Dekiel silnika
|
|
|
witam wszystkich,dekiel silnika z lewej strony /wlew oleju/odkręcałem zeby dac do chromowania ale coś trzyma -wysunał sie okolo 1 cm . Zostawiłem zeby zapytac a nie zepsuć |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-02-08, 09:26 Re: Dekiel silnika
|
|
|
grzech napisał/a: | [Wczoraj 20:58] grzechu: przewód od alternatora trzyma
|
Wczoraj na ShoutBoxie Grzechu Ci napisał, co jest przyczyną. Druga sprawa jest taka, że tu obowiązuje regulamin jak w wojsku Najpierw musisz lecieć do przywitalni i opowiedzieć swój życiorys |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
marek-stom

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 218 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2011-02-08, 14:54
|
|
|
Odwiedzilem przywitalnie - a czekam na jakies blizsze info jak postepowac dalej z tym kablem alternatora , jakie maja byc kolejne kroki i Grzechowi dzieki za szybka podpowiedz. |
_________________ V STAR |
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-02-08, 20:52
|
|
|
marek-stom, poprostu musisz go wypiąć z ukladu elektrycznego chyba kostka jak dobrze pamiętam musi wyjść kawałek przewodu razem z deklem
większym problemem może być odkręcenie samego uzwojenia ze srodka uważaj na śruby większość sie urywa dość długie śruby 6mm na śrubokręt krzyzowy, zostanie tylko rozwiercanie i od nowa gwintowanie
z ciekawości ile za chromowanie ,
wiesz że to aluminium
kiedyś próbowaliśmy cos takiego zrobić to jakies chore pieniądze chcieli |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
marek-stom

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 218 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2011-02-08, 20:57
|
|
|
Dzieki Grzechu jutro bede działał. Pozdrowienia dla wszystkich
[ Dodano: 2011-02-08, 21:00 ]
ZA chromowanie w krakowie 1 powiedział okolo 200 zł ale musi zobaczyć /podałem tylko średnice dekla ale druga osoba ma tylko polernie i 70 zł za ten dekiel.
[ Dodano: 2011-02-08, 21:04 ]
Myslałem ze to stop metalu -to w takim wypodku tylko polerka bo na aluminium nie pochromuje |
_________________ V STAR |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-02-08, 22:25
|
|
|
grzechu, w 650 standardowo nie ma kostki przy lewym deklu - kable od alternatora i impulsatora mają metr długości i kończą się dopiero pod zbiornikiem. A to co trzyma, to może tylko koło magnesowe |
|
|
|
 |
Rumun1983

Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2011-02-09, 06:52
|
|
|
Ja miesiąc temu przerabiałem demontaż dekla i później montaż nowego (używanego). Ale nie miałem problemów ze ściągnięciem, jeżeli masz wszystkie śruby odkręcone to tylko może trzymać Ci silikon na uszczelce, magnes jak kolega wspomniał wyżej. Przewody nie powinny trzymać bo są wkładane w gumową uszczelkę. Albo trzymają Ci simeringi na wałku od zmiany biegów. |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2011-02-09, 13:09
|
|
|
marek-stom Aluminium jak najbardziej można chromować
Często jest jednak problem innego rodzaju - stop z jakiego wykonane są elementy nie zawsze jest aluminium, a częstokroć bywa znal'em (ZnAl stop cynku z aluminium).
Stop taki jest dużo trudniejszy do pochromowania. Wynika to z tego że cynk zawarty w stopie podczas kąpieli w kwasie powodującej usunięcie chromu z materiału rodzimego też się rozpuszcza. I po pierwszym procesie - tzw. odpaleniu chromu otrzymujemy dobrej jakości ser szwajcarski Jest na to metoda praktykowana jednak tylko w firmach zajmujących się typową renowacją. Dziury najzwyczajniej są zalewane cyną następnie szlifowane i polerowane.
Zabiegi takie jednak mogą być wykonywane tylko i wyłącznie na elementach dekoracyjnych. Inne nazwijmy je konstrukcyjne bądź przenoszące siły lub momenty mogą ulec zbytniemu osłabieniu, a w konsekwencji zniszczeniu podczas dalszego użytkowania. Dla takich detali możliwe jest chromowanie w oparciu o miedź cyjankową i kąpiele zasadowe ale na tym się nie znam i ponoć mało kto to robi.
A no i zdarzają się czasem wynalazki łączące metal i tworzywo sztuczne |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
Rumun1983

Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2011-02-09, 13:44
|
|
|
Kolega MARSINUS, zna się na rzeczy, ostatnio właśnie uświadamiał mnie w tych sprawach Wielki szacun dla niego. |
|
|
|
 |
marek-stom

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 218 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2011-02-10, 22:21
|
|
|
Tak , trzymał magnes ,odkręciłem bak dotarłem do przewodów.Natomiast w serwisie powiedzieli mnie że 6 śrub jest zakręconych na kleju i trzeba podgrzać przy odkręcaniu
w innym wypadku może być i wiercenie,Mam razem z przewodami i całym środkiem
zanieść do polerowania ale wcześniej dobrze zabezpieczyć. |
_________________ V STAR |
|
|
|
 |
Rumun1983

Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2011-02-11, 08:38
|
|
|
Ja odkręciłem te wszystkie śruby w środku. Faktycznie były na kleju ale przy pomocy dwóch dodatkowych rąk( taty) i dobrego śrubokręta odkręciłem wszystkie. Do montażu użyłem środka Loctite do zapobiegania odkręcaniu się gwintów (chyba ok.30zł). Jak narazie wszystko jest ok, uszczelke dekla dodatkowo posmarowałem masą uszczelniającą niemiecką (coś podobnego do silikonu). |
|
|
|
 |
|