Śruba banana/fendera DS 650 custom (v. europejska) |
Autor |
Wiadomość |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-02, 21:45 Śruba banana/fendera DS 650 custom (v. europejska)
|
|
|
Po jednej z wycieczek dojechałem do domu bez jednej śruby mocującej fendery (a w konsekwencji wszystko co z tyłu na nich wisi).
Z jednej strony sprawa prosta M10x25 z kolistym łbem na inus. Problem w tym, że nie bardzo wiem jaki to gwint. Kupiłem z allegro ale nie wchodzi. Zanim kupię worek kolejnych, potrzebuję dokładnych parametrów.
W instrukcjach znalazłem wyłacznie nr części. Do Yamahy jeszcze nie dzwoniłem, bo zakładam, że u nich zdążę zawsze przepłacić jak nie znajdę nigdzie indziej.
Pytanie: jaki gwint i gdzie ewentualnie kupić tę śrubę? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-02, 22:08
|
|
|
Mnich napisał/a: | Pytanie: jaki gwint i gdzie ewentualnie kupić tę śrubę? | metryczny, najzwyklejszy na świecie. Gdzie kupisz -wszędzie. O ile pamiętam, jest to ósemka ( M8) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-02, 22:20
|
|
|
witek1965, Mierzyłem suwmiarką i zamówiłem M10 z marszu na allegro. Przyszły piękne nierdzewne, tylko nie wchodzą. Stąd pytanie o gwint. Czyżbym źle zmierzył? wyszło mi 10mm "jak w dym". A w dziurę nie wchodzi
Przykładałem zakupione do tych, oryginalnych i bez "grzebienia", czyli na oko, gwint jakby gęstszy w oryginalnych. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-02, 22:22
|
|
|
tak na marginesie, fender zawsze kojarzył mi się gitara elektryczną. W manual service jest wzkaz śrub i momentów. Trzeba tylko znać angielski - przykro mi, ale w tej kwestii nie pomogę
[ Dodano: 2013-05-02, 22:24 ]
Mnich, może mylę miejsce. Czy chodzi o śruby, które spinają błotnik tylny z bananem ? Z tym kojarzy mi sie banan. W 6502-tce classic były M8 metryczne. Jeżeli o co innego chodzi, to nie wiem. Jeżeli piszesz, że M10, i gwint jest drobniejszy, to albo 10x1,25, albo M10 x 1 w co wątpię. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-02, 22:26
|
|
|
witek1965,
Stanowczo fender to strato lub tele , choć grałem na gibsonowatych zawsze.
W temacie śruby - w manualach jest tylko nr części, sprawdzałem również te anglojęzyczne. Chyba pozostanie serwis. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-02, 22:36
|
|
|
Mnich napisał/a: | Chyba pozostanie serwis. | najzwyklejszy sklep "żelazny"
Mnich napisał/a: | W temacie śruby - w manualach jest tylko nr części | na pewno ? zerknij na załącznik. Jest skopiowane z pliku PDF z namuala XVS 650 i to na dodatek customa
tu masz wszystko co napisano w serwisówce. Zawsze możesz kupić zwykłe, czarne na próbę za kilka złotych, a potem zamówić z nierdzewnej stali.
[ Dodano: 2013-05-02, 22:37 ]
jeżeli jest cos skopane, to : albo przysłano ci złą śrubę, albo ktos przerobił M8 na M10 z drobnym skokiem. Raczej chyba nie.
ruby.doc
|
Pobierz Plik ściągnięto 374 raz(y) 70 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-02, 23:12
|
|
|
Jak pisałem jest to 10-ka. Przymierzałem przysłaną do oryginalnej. Chyba będzie 10x1.25.
W pliku od Ciebie też jest 10-ka.Tu mam już jasność. Nie doprecyzowałem, że chodzi o mocowanie banana do ramy. Pytanie co oznaczają 3 ostatnie kolumnty zamieszczonego przez Ciebie fragmentu manuala.
smthng.jpg na zdjęciu widać te śruby, o których pisałem - mocują banana/fender'a do ramy. |
 |
Plik ściągnięto 121 raz(y) 71.06 KB |
|
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-05-03, 10:01
|
|
|
mozliwe ze w 650 sa inne sruby ale te z 1100 mam przed soba i sa to na 100% sruby M8x 30, oczywiscie z zaleznosci co mamy z tylu dolozone ta dlugosc sie zmienia |
|
|
|
 |
Bakteria77


Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-05-03, 10:05
|
|
|
Fazzi, Ty chyba nie o tych śrubach piszesz. Ja do tyłu dokładałem po kolei różne stelaże, oparcia, a tych śrub nie zmieniałem. |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2013-05-03, 12:17
|
|
|
Mnich, masz rację te śruby mają drobniejszy gwint niż standard. Przerabiałem to w zeszłym roku kiedy rozbierałem 650-tkę.
Wykręciłem te śruby i zamiast nich dałem zwykły pręt gwintowany i nakrętki kołpakowe (oczywiście przegwintowałem otwory przed wkręceniem pręta).
Mogę zerknąć jak chcesz czy mam jeszcze w garażu te oryginalne co wykręciłem.
Jeśli są takie same jak w classicu to mogę Ci wysłać.
Tak wyglądały u mnie gwinty z nakrętką kołpakową |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-05-03, 12:37
|
|
|
masz racje, bo ja pisalem o srubach w clasicu 1100 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-03, 12:45
|
|
|
Tylko nie wkręcaj tam śrub marketowych, bo zrobisz krzywdę pasażerce. Zastosuj śruby odpowiedniej klasy. Tam jest chyba 8.8 tak z pamięci. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-03, 13:21
|
|
|
remol71 napisał/a: | Tylko nie wkręcaj tam śrub marketowych | nie ma czegoś takiego. Zarówno w marketach budowlanych kupisz śruby 5.8 jak i 8.8. W marketach nie kupisz już 10.8, czy 12.8, ale w specjalistycznym sklepie kupisz 5.8 bez problemu. 5.8 nie nadają sie do pojazdów, ale już do skręcania regałów, czy belek drewnianych do łączników, czy samych z sobą jak najbardziej Markety budowlane jak sama nazwa wskazuje maja asortyment budowlany i takie śruby jak najbardziej spełniają swoje zadanie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-05-03, 13:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-03, 13:24
|
|
|
witek1965 napisał/a: | remol71 napisał/a: | Tylko nie wkręcaj tam śrub marketowych | nie ma czegoś takiego...... |
Jest Towar zerowej wartości, z napisami dla zmyłki. Tanio, taniej, z Chin |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-03, 13:33
|
|
|
remol71 napisał/a: |
Jest Towar zerowej wartości, z napisami dla zmyłki. | no chyba, ze tak. O ja naiwny, sądziłem, że to co jest napisane ma jakąś wartość. Rzadko korzystam z zakupów w marketach budowlanych, ale wierze na słowo, że tak jest. Kiedyś kupiłem kilka śrub zamkowych i nic się nie działo, ale jak napisałem poprzednio - do skręcania belek nie było konieczności mocniejszych śrub stosować.
Tak, czy siak -Mnich, zastosuj się do uwagi kolegi i kup śruby minimum 8.8. Uwaga - śruby ze stali nierdzewnej A2 maja inne oznaczenia klasy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2013-05-03, 13:44
|
|
|
Mnich sprawdziłem i mam taką śrubę. M10 - 25mm gwintu skok gwintu 1,25 na imbus 6.
Jeśli takiej szukasz to wrzuć mi na PW swój adres to w poniedziałek Ci wyślę. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-03, 15:04
|
|
|
PSZEMAS dzięki Tobie nie będę musiał
Adres poszedł na priva.
Pozostaję dłużnikiem.
Dzięki. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-03, 17:24
|
|
|
Mnich napisał/a: | Pytanie co oznaczają 3 ostatnie kolumnty zamieszczonego przez Ciebie fragmentu manuala.
| nie mam pojęcia, nie znam angielskiego. Skopiowałem wszystko co miało w opisie rear Fender |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|