| 
		dziura w gazie | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 blady00  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2013 
                  Wiek: 53  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 10:53   dziura w gazie
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Mam taki problem w moto : Podczas zmiany biegów w górę przy dodawaniu gazu mam coś jakby przerwę w gazie. Przekręcając manetką następuje szarpnięcie i potem jedzie już normalnie.Dzieje sie tak przy każdej zmianie biegów :ujmuję gaz,wrzucam bieg,dodaję gaz ,chwilka jakby nic się nie działo,szarpnięcie i już reaguje normalnie.Brakuje płynności przejścia. Jako nowicjusz myślałem ,że to moja wina .Jedank po sprawdzeniu przez fachowca -stwierdził ,że trzeba rozebrać gażniki i szukac przyczyny.Może ktoś mial coś pdobnego i doradzi co zrobić? | 
             
						
				_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, 
 
nie obleka tego faktu w słowa | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dawid Z.  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 46  Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 12:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dla mnie wygląda na regulację gaźnika. | 
             
						
				_________________ Dawid Z. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blady00  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2013 
                  Wiek: 53  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 12:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | gażniki były regulowane  i nic to nie zmieniło | 
             
						
				_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, 
 
nie obleka tego faktu w słowa | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokis  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 1997 
                  Wiek: 56  Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 12:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czas na porządna regulację     | 
             
						
				_________________ 
 
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas 
 
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Lokis 2010-06-07, 12:59, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dawid Z.  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 46  Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 12:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana. | 
             
						
				_________________ Dawid Z. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fazzi  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 57  Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 15:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dawid Z. napisał/a: | 	 		  | To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana. | 	  
 
no co ty, ten wal musial by byc chyba urwany i po chwili cudownie sie zespawac    luz moze sprawic stuki a nie chwilowy zanik ciagu bo w tym czasie wal obraca sie setki razy.
 
Mi to wyglada na gaznik, moze jakas dysza jest przytkana | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 16:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | blady00 napisał/a: | 	 		  | Dzieje sie tak przy każdej zmianie biegów :ujmuję gaz,wrzucam bieg,dodaję gaz ,chwilka jakby nic się nie działo,szarpnięcie i już reaguje normalnie.  | 	  
 
 
A jak reaguje nabiegu jałowym sprawdzałeś. Odkręć manetkę i zobacz czy wkręca się na obroty bez dławienia, czy nie, potem zamknij i jeszcze raz na maksa.  Jeśli na biegu jałowym silnik będzie wkręcał się na obroty bezproblemowo, jak i schodził z nich gaźniki trzeba będzie odpuścić i szukać przyczyny gdzie indziej. Tak, czy siak chyba bez warsztatu się nie obejdzie.
 
 
I jeszcze jedno pytanko. czy ta przerwa w gazie jak ją nazwałeś jest przerwą faktycznie w obrotach silnika, czy moto nie chce jechać i po chwili szarpnie i jedzie normalnie ? Bo jeżeli obroty są a szrpnie i dopiero jedzie to chyba trzeba zajrzeć do sprzęgła. Ślizga się aż do momentu jak złapie i wtedy jedzie już normalnie. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dragbiker  		  
		 
          
  
                  Rocznik: 2006 
                  Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 18:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miałem podobny problem okazało się, że był syf w gaźnikach. 
 
Po ich wyczyszczeniu maszyna śmiga bezproblemowo | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ziółek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 125 
                  Rocznik: 1997 
                  Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-07, 18:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               blady00, To chyba tzw turbodziura    
 
 
Gaźnik do czyszczenia i synchronizacji. Nic więcej tam nie ma co mogło by dawać taki objaw.
 
 
Chyba że linki gazu masz gumowe     | 
             
						
				_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Demolka  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 78  Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-08, 08:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dawid Z. napisał/a: | 	 		  | To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana. | 	  
 
 ?  ?  ?  shock
 
 
- - - - - - - -
 
A ja bym upatrywał przyczyny w sprzęgle - w ścisłym związku z olejem.
 
Ślizgające się początkowo sprzęgło (wskutek zużycia tarcz, lub - o zgrozo - silnik zalany "doskonałym" olejem z polepszaczami silikonowymi) po chwili wskutek tarcia mocno się rozgrzewa (tarczki puchną lub silikon przypala) i sprzęgło zaczyna ciągnąć. 
 
To są procesy w interwałach sekundowych     | 
             
						
				_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blady00  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2013 
                  Wiek: 53  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-08, 11:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzisiaj sprawdzę jak jest na jałowym.Sprzęgło bym raczej wykluczył ,zalany faktycznie jest pełnym syntetykiem ,ale objaw pojawia się po dodaniu gazu tzn. sprzęgło ,zmiana w górę ,puszczam sprzęgło bez dodania gazu i jest ok. .Dodaję gaz i tu jest moment kiedy następuje szarpnięcie.Tak czy inaczej warsztat ,tylko ta pogoda przesunęla prace i dopiero chyba w poniedziałek go odstawię.Przynajmniej poruszę temat z mechanikiem na temat tego oleju. Jak się skończy to opiszę co było
 
Sprzęgło mogło się zużyc po 16k km? Taki jest przebieg | 
             
						
				_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, 
 
nie obleka tego faktu w słowa | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Demolka  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 78  Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-08, 13:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zależy od "zdolności" - można spalić na jednej wycieczce.
 
"Zatrybianie" sprzęgła przy zwiększeniu obrotów było by logiczne w moich podejrzeniach - duże obroty po stronie silnika dużo mniejsze po stronie skrzyni więc duży agresywny poślizg - ja bym jednak tutaj na początek dokładnie sprawdził.
 
Ale jest też tak, że nie można postawić trafnej diagnozy zaocznie     | 
             
						
				_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pandzioch2003  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2002 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-08, 15:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Po zmianie biegu otwierasz przepustnice gwaltownie na 100% ? Jak jest gdybys przyspieszal powoli? Tez nie ciagnie na poczatku? Moze faktycznie syf w gaznikach? | 
             
						
				_________________ Współtowarzysze 
 
ISRA 31256
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blady00  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2013 
                  Wiek: 53  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-08, 20:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przepustnicę otwieram spokojnie ,z racji stażu na moto jeżdżę spokojnie.Myślałem ,że żle puszczam sprzęgło .Dzisiaj spawdziłem na jałowym ,jak dodawałem szybciej gazu to sie momencik zastanawiał co robić i następnie wchodził na obroty.Czyli pewnie gażniki do czyszczenia i ponownej regulacji | 
             
						
				_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, 
 
nie obleka tego faktu w słowa | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pandzioch2003  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2002 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-08, 21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na to wyglada.Wyjac, rozkrecic, przedmuchac,sprawdzic membrany,  zlozyc, zsynchronizowac i sie cieszyc jazda:) | 
             
						
				_________________ Współtowarzysze 
 
ISRA 31256
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 monkton  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 52  Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-09, 10:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak jak wiekszosc przychylam sie do opini ze to wina gaznika, najprawdopodobniej moze byc zabrudzony moze tez byc tak ze ktos bawil sie dyszami i probowal zwiekszyc moc, kumpel tak ma w fazerze dyszki porozwiercane moto generalnie szybciej jezdzi ale ma dziure w obrotach, raczej watpie zeby ktos chcial rozwiercac dysze w drag starze , ale moze cos kombinowal np. z polozeniem plywaka i teraz cos sie tam dzieje. Moga byc tez spraciale membrany . Jak zdejmiesz zbiornik i te plastiki pod nim (to sie chyba nazywa kolektor) to bedziesz je mial jak na dloni. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 shipp  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2005 
                  Wiek: 58  Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-09, 12:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               "Dziura" po nagłym i mocniejszym odkręceniu manetki najczęściej pojawia się z 2 powodów:
 
1. syfek w dyszy - mocniejsze odkręcenie powoduje większe ciśnienie i "zasysanie" syfu, który na wolnych obrotach po prostu nie jest zaciągany w dysze;
 
2. zła regulacja gaźnika - nagły "zastrzyk" zbyt dużej ilości paliwa chwilowo może "przytłumiać" iskrę i po prostu nie być normalnie spalona, co powoduje chwilowe "przygaśnięcie" silnika a za moment nagły wzrost obrotów.
 
To są najczęściej spotykane przypadki, co nie znaczy że w tym konkretnym nie może być jeszcze coś innego. | 
             
						
				_________________ I tak zawsze... no zawsze... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blady00  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2013 
                  Wiek: 53  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-26, 12:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no i moto wróciło ,efekt jest ok ale ile było szukania przyczyny.W każdym razie wszystko zostało przeczyszczone wyregulowane ,luzy ,świece wsio.A przyczyna była w gumie na kolektorze dolotowym powietrza. Ma swoje lata i na razie został podokręcana. Jeśli efekt powróci co jest prawdopodobne to trzeba będzie zainwestować w część  ponoć 380zł.
 
Taka info od mechanika ,może mnie ktoś uświadomić co to za guma ? | 
             
						
				_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, 
 
nie obleka tego faktu w słowa | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vaaks  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2017 
                  Wiek: 76  Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-27, 08:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poczytaj temat o króćcach gaźnikowych, masz tam wszystko na ten temat włącznie z linkami do sklepow z tymi elementami. Opcja " SZUKAJ " nie gryzie     | 
             
						
				_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 
Był:
 
 DS 650
 
 DS 1100
 
 Honda Varadero 1000
 
Jest: Suzuki DL 650 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blady00  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2013 
                  Wiek: 53  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-06-27, 09:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Szukałem tylko nie znałem nazwy króćce ,więc niewiele znalazłem.Dzięki za podpowiedź | 
             
						
				_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, 
 
nie obleka tego faktu w słowa | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |