YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
dziura w gazie
Autor Wiadomość
blady00 


Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: T-ów
Wysłany: 2010-06-07, 11:53   dziura w gazie

Witam
Mam taki problem w moto : Podczas zmiany biegów w górę przy dodawaniu gazu mam coś jakby przerwę w gazie. Przekręcając manetką następuje szarpnięcie i potem jedzie już normalnie.Dzieje sie tak przy każdej zmianie biegów :ujmuję gaz,wrzucam bieg,dodaję gaz ,chwilka jakby nic się nie działo,szarpnięcie i już reaguje normalnie.Brakuje płynności przejścia. Jako nowicjusz myślałem ,że to moja wina .Jedank po sprawdzeniu przez fachowca -stwierdził ,że trzeba rozebrać gażniki i szukac przyczyny.Może ktoś mial coś pdobnego i doradzi co zrobić?
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-06-07, 13:14   

Dla mnie wygląda na regulację gaźnika.
_________________
Dawid Z.
 
 
blady00 


Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: T-ów
Wysłany: 2010-06-07, 13:33   

gażniki były regulowane i nic to nie zmieniło
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-06-07, 13:56   

czas na porządna regulację ;D
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
Ostatnio zmieniony przez Lokis 2010-06-07, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-06-07, 13:57   

To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana.
_________________
Dawid Z.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-06-07, 16:07   

Dawid Z. napisał/a:
To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana.

no co ty, ten wal musial by byc chyba urwany i po chwili cudownie sie zespawac ;D luz moze sprawic stuki a nie chwilowy zanik ciagu bo w tym czasie wal obraca sie setki razy.
Mi to wyglada na gaznik, moze jakas dysza jest przytkana
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-06-07, 17:08   

blady00 napisał/a:
Dzieje sie tak przy każdej zmianie biegów :ujmuję gaz,wrzucam bieg,dodaję gaz ,chwilka jakby nic się nie działo,szarpnięcie i już reaguje normalnie.


A jak reaguje nabiegu jałowym sprawdzałeś. Odkręć manetkę i zobacz czy wkręca się na obroty bez dławienia, czy nie, potem zamknij i jeszcze raz na maksa. Jeśli na biegu jałowym silnik będzie wkręcał się na obroty bezproblemowo, jak i schodził z nich gaźniki trzeba będzie odpuścić i szukać przyczyny gdzie indziej. Tak, czy siak chyba bez warsztatu się nie obejdzie.

I jeszcze jedno pytanko. czy ta przerwa w gazie jak ją nazwałeś jest przerwą faktycznie w obrotach silnika, czy moto nie chce jechać i po chwili szarpnie i jedzie normalnie ? Bo jeżeli obroty są a szrpnie i dopiero jedzie to chyba trzeba zajrzeć do sprzęgła. Ślizga się aż do momentu jak złapie i wtedy jedzie już normalnie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
dragbiker 


Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 22
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-06-07, 19:00   

Miałem podobny problem okazało się, że był syf w gaźnikach.
Po ich wyczyszczeniu maszyna śmiga bezproblemowo
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2010-06-07, 19:47   

blady00, To chyba tzw turbodziura lol

Gaźnik do czyszczenia i synchronizacji. Nic więcej tam nie ma co mogło by dawać taki objaw.

Chyba że linki gazu masz gumowe :hahaha:
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-06-08, 09:33   

Dawid Z. napisał/a:
To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana.

? ? ? shock

- - - - - - - -
A ja bym upatrywał przyczyny w sprzęgle - w ścisłym związku z olejem.
Ślizgające się początkowo sprzęgło (wskutek zużycia tarcz, lub - o zgrozo - silnik zalany "doskonałym" olejem z polepszaczami silikonowymi) po chwili wskutek tarcia mocno się rozgrzewa (tarczki puchną lub silikon przypala) i sprzęgło zaczyna ciągnąć.
To są procesy w interwałach sekundowych 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
blady00 


Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: T-ów
Wysłany: 2010-06-08, 12:53   

Dzisiaj sprawdzę jak jest na jałowym.Sprzęgło bym raczej wykluczył ,zalany faktycznie jest pełnym syntetykiem ,ale objaw pojawia się po dodaniu gazu tzn. sprzęgło ,zmiana w górę ,puszczam sprzęgło bez dodania gazu i jest ok. .Dodaję gaz i tu jest moment kiedy następuje szarpnięcie.Tak czy inaczej warsztat ,tylko ta pogoda przesunęla prace i dopiero chyba w poniedziałek go odstawię.Przynajmniej poruszę temat z mechanikiem na temat tego oleju. Jak się skończy to opiszę co było
Sprzęgło mogło się zużyc po 16k km? Taki jest przebieg
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-06-08, 14:01   

Zależy od "zdolności" - można spalić na jednej wycieczce.
"Zatrybianie" sprzęgła przy zwiększeniu obrotów było by logiczne w moich podejrzeniach - duże obroty po stronie silnika dużo mniejsze po stronie skrzyni więc duży agresywny poślizg - ja bym jednak tutaj na początek dokładnie sprawdził.
Ale jest też tak, że nie można postawić trafnej diagnozy zaocznie :nie_wiem:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-08, 16:19   

Po zmianie biegu otwierasz przepustnice gwaltownie na 100% ? Jak jest gdybys przyspieszal powoli? Tez nie ciagnie na poczatku? Moze faktycznie syf w gaznikach?
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
blady00 


Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: T-ów
Wysłany: 2010-06-08, 21:13   

Przepustnicę otwieram spokojnie ,z racji stażu na moto jeżdżę spokojnie.Myślałem ,że żle puszczam sprzęgło .Dzisiaj spawdziłem na jałowym ,jak dodawałem szybciej gazu to sie momencik zastanawiał co robić i następnie wchodził na obroty.Czyli pewnie gażniki do czyszczenia i ponownej regulacji
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-08, 22:36   

Na to wyglada.Wyjac, rozkrecic, przedmuchac,sprawdzic membrany, zlozyc, zsynchronizowac i sie cieszyc jazda:)
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2010-06-09, 11:29   

Tak jak wiekszosc przychylam sie do opini ze to wina gaznika, najprawdopodobniej moze byc zabrudzony moze tez byc tak ze ktos bawil sie dyszami i probowal zwiekszyc moc, kumpel tak ma w fazerze dyszki porozwiercane moto generalnie szybciej jezdzi ale ma dziure w obrotach, raczej watpie zeby ktos chcial rozwiercac dysze w drag starze , ale moze cos kombinowal np. z polozeniem plywaka i teraz cos sie tam dzieje. Moga byc tez spraciale membrany . Jak zdejmiesz zbiornik i te plastiki pod nim (to sie chyba nazywa kolektor) to bedziesz je mial jak na dloni.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2010-06-09, 13:25   

"Dziura" po nagłym i mocniejszym odkręceniu manetki najczęściej pojawia się z 2 powodów:
1. syfek w dyszy - mocniejsze odkręcenie powoduje większe ciśnienie i "zasysanie" syfu, który na wolnych obrotach po prostu nie jest zaciągany w dysze;
2. zła regulacja gaźnika - nagły "zastrzyk" zbyt dużej ilości paliwa chwilowo może "przytłumiać" iskrę i po prostu nie być normalnie spalona, co powoduje chwilowe "przygaśnięcie" silnika a za moment nagły wzrost obrotów.
To są najczęściej spotykane przypadki, co nie znaczy że w tym konkretnym nie może być jeszcze coś innego.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
blady00 


Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: T-ów
Wysłany: 2010-06-26, 13:52   

no i moto wróciło ,efekt jest ok ale ile było szukania przyczyny.W każdym razie wszystko zostało przeczyszczone wyregulowane ,luzy ,świece wsio.A przyczyna była w gumie na kolektorze dolotowym powietrza. Ma swoje lata i na razie został podokręcana. Jeśli efekt powróci co jest prawdopodobne to trzeba będzie zainwestować w część ponoć 380zł.
Taka info od mechanika ,może mnie ktoś uświadomić co to za guma ?
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-06-27, 09:24   

Poczytaj temat o króćcach gaźnikowych, masz tam wszystko na ten temat włącznie z linkami do sklepow z tymi elementami. Opcja " SZUKAJ " nie gryzie ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
blady00 


Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: T-ów
Wysłany: 2010-06-27, 10:17   

Szukałem tylko nie znałem nazwy króćce ,więc niewiele znalazłem.Dzięki za podpowiedź
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group