| przednie zawieszenie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | drag-driver   
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 56
 Dołączył: 17 Wrz 2009
 Posty: 28
 Skąd: Zelów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 16:19   przednie zawieszenie |   
 |  
               | 
 |  
               | mam pytanie,mój przód odbija,czyli tłucze gdy sprężyna odbija do góry,to znaczyłoby,że nie ma tłumienia.Może brak oleju,tylko jak to sprawdzić i jak ewentualnie dolać. |  
				| _________________ ,,A_KO_OL,,-czasami alkohol jest rozwiązaniem!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zen   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 47
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 900
 Skąd: Wielkopolanie/PNT
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzasz "organoleptycznie", na oko. Wciskasz hampel i wciskasz teleskopy ile się da. Tylko doświadczenie albo innt sprawny motor do porównania. Swoją droga przednie zawieszenie w 650 jest kiepskie i zdarza się, że dobija.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolega  drag-driver pisał chyba że mu odbija a nie dobija ... więc w takim wypadku musisz mieć albo wypracowany olej albo jest go zbyt mało (stawiam na to) i amortyzator nie tłumi wachań sprężyny. 
 Jak dolać nie wiem bo nigdy nie miałem okazji.
   |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Ziółek 2009-09-17, 21:04, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zen   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 47
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 900
 Skąd: Wielkopolanie/PNT
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 21:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ale ja mówię o tym, jak sprawdzić. Żeby sprawdzić poziom oleju, to tylko rozbiórka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-18, 17:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | a mnie dla urozmaicenia przy predkosci 50-60 km/h przód wpada w dziwne wibracje . Poniewaz zaczeło sie to w czasie kiedy zmieniłem oponę i dolałem oleju  do amorków wiec mam dwóch winnych . Moze cos podobnego wam sie zdarzyło |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-18, 18:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kostass napisał/a: |  	  | a mnie dla urozmaicenia przy predkosci 50-60 km/h przód wpada w dziwne wibracje . Poniewaz zaczeło sie to w czasie kiedy zmieniłem oponę i dolałem oleju  do amorków wiec mam dwóch winnych . Moze cos podobnego wam sie zdarzyło | 
 Mi się zdarzyło. Wibracje pojawiały się szczególnie przy hamowaniu. Raz to nawet miałem całkiem niezłe shimmy! Po tym jak złapałem tylnego kapcia i wymieniłem oponę, wibracje ustąpiły. Domyślam się, że powodem mogło byc niedostateczne ciśnienie w tylnym laczku.
 |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-18, 22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziwne że tył ma wpływ na wibracje przodu   W/g moich doświadczeń wibracje podczas hamowania mogą wynikać z:
 1 - krzywa tarcza hamulcowa.
 2 - rozcentrowane koło
 3 - walnięta opona
 |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-19, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ziółek jak twoj tekst jest do mnie to w gre wchodzi rozcentrowane koło albo walnieta opona . Nawet nowa moze byc walnieta. Na szczescie sezon sie konczy  i przez zime usunę wszystkie usterki . |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-19, 11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ziółek, widocznie tył również ma wpływ. U mnie opona była już tak przetarta że puszczała powietrze mimo pompowania, aż w końcu zdarła się na amen. Motocykl mi wężykował najbardziej przy hamowaniu przodem. Jak złapałem gumę to efekt był taki że pomyślałem o pękniętym amortyzatorze z tyłu - przód jechał sobie a tył sobie. Dobrze że prędkośc była niewielka. |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simonides   
  
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 26 Sty 2010
 Posty: 79
 Skąd: 3 miasto
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2010-06-05, 16:44   Piski z przedniego amortyzatora |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Od paru dni dzięki naszym polskim drogom (tak sądzę) drag zaczął piszczeć na nierównościach nawet tych niedużych. Oczywiście parę razy zdażyło mi się najechać np na studzienkę ale myślę że to akurat każdemu. Motor zaczął też się dziwnie zachowywać - czuje czasami małe shimmy....
 
 Czy jest jakieś lekarstwo na obecny stan rzeczy ?
 
 Ja myślę że może poprzedni właściciel nie wymienił oleju w lagach i gdybym teraz wymienił i to jeszcze na jakiś gęstszy to by było gitez.
 
 
 Pozdro
 |  
				| _________________ 3 MIASTO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-05, 17:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja zaczął bym od tego. Podejrzewam, że również przód jest wyczuwalnie miękki. Wymiana oleju w lagach nie stanowi absolutnie żadnego problemu i jesteś w stanie wykonać ja sam. Temat jest opisany na forum. Jak znajdę czas to dodam swój opis i fotki rozebranych lag, oraz czynności krok po kroku. Ja wlałem 15W |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pandzioch2003   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Mar 2009
 Posty: 198
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-05, 19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najpierw sprawdz banalne rzacz - cisnienie w przednim kole   Jesli nie masz wyciekow z uszczelniaczy to raczej nie bedzie wina oleju, bo nie nastapilo by nagle pogorszenie sterownosci. moze sie cos rozkrecilo-poluzowalo. Poszukaj, bo czesto sa to pierdolki:)
 |  
				| _________________ Współtowarzysze
 ISRA 31256
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simonides   
  
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 26 Sty 2010
 Posty: 79
 Skąd: 3 miasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-05, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ciśnienie w przednim kole to już w ogóle zagadka - musi być dziurawa oponka bo ulatuje 0,3 bara tak na 2 tygodnie. 
 A czy 15 W to jest maximum ? Czy można jeszcze gęstszy wlać ? Bo chciałbym troche draga utwardzić  evil  evil
 |  
				| _________________ 3 MIASTO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-05, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | pandzioch2003, ja nie miałem wycieków z uszczelniaczy, podobnie jak Hydra a nasze telaskopy były mięciutkie straszliwie. Piórnik obijał mi się o błotnik na każdej nierówności, a przy hamowaniu lagi uginały się na maksa. Po wymianie oleju, całkiem inne moto. Olej po prostu starzeje się i traci swoje właściwości. Nie oznacza to oczywiście, że może u Simonidesa, być inna przyczyna, bardzo prozaiczna. Jenak skoro Simonides, twierdzi, że poprzedni właściciel oleju w lagach nie wymieniał, proponuję wymienić tak czy siak. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simonides   
  
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 26 Sty 2010
 Posty: 79
 Skąd: 3 miasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-05, 20:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tzn to jest mój domysł i pewnie i tak to zrobię skoro usztywni to przedniego amora. 
 Pytanie zasadnicze - skąd te piski ? Jak będę w warsztacie u Maćka to go o wszystko dokładnie wypytam
   |  
				| _________________ 3 MIASTO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simonides   
  
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 26 Sty 2010
 Posty: 79
 Skąd: 3 miasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-05, 22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ile wchodzi tego do lagów ? 1 L ? Kurcze nie wiem czy bym się na 20 W nie skusił   |  
				| _________________ 3 MIASTO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-05, 22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem jak w customie, ale w classicu 507 ccm, co oznacza, że 14 ccm ci zabraknie z 1 litra. Lub inaczej. Na zamkniętym teleskopie 95 mm od krawędzi ma być lustro oleju, przed włożeniem sprężyny. tutaj masz wszystko opisane http://www.yamaha-dragsta...ighlight=lagach |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simonides   
  
  
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 26 Sty 2010
 Posty: 79
 Skąd: 3 miasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-05, 23:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://www.scigacz.pl/Wym...zego,12549.html 
 Obejrzałem to i mam takie objawy, tak samo Zen pisał że jego przód zrobił się wiotki, ja mam dokładnie to samo. Pytanie czy to możliwe po 11 tys km
  w sumie to ten olej ma juz 10 lat ... (takie mam domysły wątpię żeby poprzedni właściciel go wymieniał )
 |  
				| _________________ 3 MIASTO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |