YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
przednie zawieszenie
Autor Wiadomość
drag-driver 


Rocznik: 1998
Wiek: 55
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 28
Skąd: Zelów
Wysłany: 2009-09-17, 17:19   przednie zawieszenie

mam pytanie,mój przód odbija,czyli tłucze gdy sprężyna odbija do góry,to znaczyłoby,że nie ma tłumienia.Może brak oleju,tylko jak to sprawdzić i jak ewentualnie dolać.
_________________
,,A_KO_OL,,-czasami alkohol jest rozwiązaniem!
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-09-17, 20:30   

Sprawdzasz "organoleptycznie", na oko. Wciskasz hampel i wciskasz teleskopy ile się da. Tylko doświadczenie albo innt sprawny motor do porównania.
Swoją droga przednie zawieszenie w 650 jest kiepskie i zdarza się, że dobija.
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-09-17, 21:21   

Kolega drag-driver pisał chyba że mu odbija a nie dobija ... więc w takim wypadku musisz mieć albo wypracowany olej albo jest go zbyt mało (stawiam na to) i amortyzator nie tłumi wachań sprężyny.

Jak dolać nie wiem bo nigdy nie miałem okazji. ;D
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
Ostatnio zmieniony przez Ziółek 2009-09-17, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-09-17, 22:01   

No ale ja mówię o tym, jak sprawdzić.
Żeby sprawdzić poziom oleju, to tylko rozbiórka
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2009-09-18, 18:49   

a mnie dla urozmaicenia przy predkosci 50-60 km/h przód wpada w dziwne wibracje . Poniewaz zaczeło sie to w czasie kiedy zmieniłem oponę i dolałem oleju do amorków wiec mam dwóch winnych . Moze cos podobnego wam sie zdarzyło
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-09-18, 19:28   

kostass napisał/a:
a mnie dla urozmaicenia przy predkosci 50-60 km/h przód wpada w dziwne wibracje . Poniewaz zaczeło sie to w czasie kiedy zmieniłem oponę i dolałem oleju do amorków wiec mam dwóch winnych . Moze cos podobnego wam sie zdarzyło

Mi się zdarzyło. Wibracje pojawiały się szczególnie przy hamowaniu. Raz to nawet miałem całkiem niezłe shimmy! Po tym jak złapałem tylnego kapcia i wymieniłem oponę, wibracje ustąpiły. Domyślam się, że powodem mogło byc niedostateczne ciśnienie w tylnym laczku.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-09-18, 23:33   

Dziwne że tył ma wpływ na wibracje przodu :nie_wiem:
W/g moich doświadczeń wibracje podczas hamowania mogą wynikać z:
1 - krzywa tarcza hamulcowa.
2 - rozcentrowane koło
3 - walnięta opona
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2009-09-19, 10:45   

Ziółek jak twoj tekst jest do mnie to w gre wchodzi rozcentrowane koło albo walnieta opona . Nawet nowa moze byc walnieta. Na szczescie sezon sie konczy i przez zime usunę wszystkie usterki .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-09-19, 12:05   

Ziółek, widocznie tył również ma wpływ. U mnie opona była już tak przetarta że puszczała powietrze mimo pompowania, aż w końcu zdarła się na amen. Motocykl mi wężykował najbardziej przy hamowaniu przodem. Jak złapałem gumę to efekt był taki że pomyślałem o pękniętym amortyzatorze z tyłu - przód jechał sobie a tył sobie. Dobrze że prędkośc była niewielka.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Simonides 



Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 79
Skąd: 3 miasto
  Wysłany: 2010-06-05, 17:44   Piski z przedniego amortyzatora

Witam
Od paru dni dzięki naszym polskim drogom (tak sądzę) drag zaczął piszczeć na nierównościach nawet tych niedużych. Oczywiście parę razy zdażyło mi się najechać np na studzienkę ale myślę że to akurat każdemu. Motor zaczął też się dziwnie zachowywać - czuje czasami małe shimmy....

Czy jest jakieś lekarstwo na obecny stan rzeczy ?

Ja myślę że może poprzedni właściciel nie wymienił oleju w lagach i gdybym teraz wymienił i to jeszcze na jakiś gęstszy to by było gitez.


Pozdro
_________________
3 MIASTO
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-06-05, 18:55   

ja zaczął bym od tego. Podejrzewam, że również przód jest wyczuwalnie miękki. Wymiana oleju w lagach nie stanowi absolutnie żadnego problemu i jesteś w stanie wykonać ja sam. Temat jest opisany na forum. Jak znajdę czas to dodam swój opis i fotki rozebranych lag, oraz czynności krok po kroku. Ja wlałem 15W
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-05, 20:09   

Najpierw sprawdz banalne rzacz - cisnienie w przednim kole :)
Jesli nie masz wyciekow z uszczelniaczy to raczej nie bedzie wina oleju, bo nie nastapilo by nagle pogorszenie sterownosci. moze sie cos rozkrecilo-poluzowalo. Poszukaj, bo czesto sa to pierdolki:)
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
Simonides 



Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 79
Skąd: 3 miasto
Wysłany: 2010-06-05, 20:43   

Ciśnienie w przednim kole to już w ogóle zagadka - musi być dziurawa oponka bo ulatuje 0,3 bara tak na 2 tygodnie.

A czy 15 W to jest maximum ? Czy można jeszcze gęstszy wlać ? Bo chciałbym troche draga utwardzić evil evil
_________________
3 MIASTO
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-06-05, 20:43   

pandzioch2003, ja nie miałem wycieków z uszczelniaczy, podobnie jak Hydra a nasze telaskopy były mięciutkie straszliwie. Piórnik obijał mi się o błotnik na każdej nierówności, a przy hamowaniu lagi uginały się na maksa. Po wymianie oleju, całkiem inne moto. Olej po prostu starzeje się i traci swoje właściwości. Nie oznacza to oczywiście, że może u Simonidesa, być inna przyczyna, bardzo prozaiczna. Jenak skoro Simonides, twierdzi, że poprzedni właściciel oleju w lagach nie wymieniał, proponuję wymienić tak czy siak.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Simonides 



Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 79
Skąd: 3 miasto
Wysłany: 2010-06-05, 21:55   

Tzn to jest mój domysł i pewnie i tak to zrobię skoro usztywni to przedniego amora.

Pytanie zasadnicze - skąd te piski ? Jak będę w warsztacie u Maćka to go o wszystko dokładnie wypytam :)
_________________
3 MIASTO
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-06-05, 22:28   

normalnie lany jest 10W, 15 utwardzi na pewno. Pewnie że są jeszcze gęściejsze, 20 i 25 widziałe, ale czy nie za twarde wtedy będzie zawieszenie ? Ponoć najlepszy jest Bel-Ray

[ Dodano: 2010-06-05, 22:32 ]
http://www.allegro.pl/ite...ej_bel_ray.html

[ Dodano: 2010-06-05, 22:33 ]
http://www.allegro.pl/ite..._myslenice.html
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Simonides 



Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 79
Skąd: 3 miasto
Wysłany: 2010-06-05, 23:06   

A ile wchodzi tego do lagów ? 1 L ? Kurcze nie wiem czy bym się na 20 W nie skusił :P
_________________
3 MIASTO
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-06-05, 23:27   

nie wiem jak w customie, ale w classicu 507 ccm, co oznacza, że 14 ccm ci zabraknie z 1 litra. Lub inaczej. Na zamkniętym teleskopie 95 mm od krawędzi ma być lustro oleju, przed włożeniem sprężyny. tutaj masz wszystko opisane http://www.yamaha-dragsta...ighlight=lagach
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Simonides 



Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 79
Skąd: 3 miasto
Wysłany: 2010-06-06, 00:20   

http://www.scigacz.pl/Wym...zego,12549.html

Obejrzałem to i mam takie objawy, tak samo Zen pisał że jego przód zrobił się wiotki, ja mam dokładnie to samo. Pytanie czy to możliwe po 11 tys km :P w sumie to ten olej ma juz 10 lat ...
(takie mam domysły wątpię żeby poprzedni właściciel go wymieniał )
_________________
3 MIASTO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group