Otwarty przez: 1janbo 2010-07-30, 19:34 |
Zmiana biegów |
Autor |
Wiadomość |
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-02-01, 18:20
|
|
|
Gdy motocykl jest unieruchomiony zdarza się, że albo biegi "przeskoczą", lub popychacz oprze się o krzywkę i nie załączy kolejnego biegu (w skrzyni są chyba trzy popychacze, a każdy z nich załącza po dwa biegi) - to jedna z możliwości.
Wystarczy wówczas na załączonym biegu popchnąć lekko motocykl, aby wałek z krzywkami "ustawił" się pod popychaczem i wówczas załączenie kolejnego biegu (już ze sprzęgłem!) staje się możliwe. |
|
|
|
|
Xavier
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 831 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
|
Wysłany: 2010-02-02, 09:16
|
|
|
Siejecie!
Tak jak napisał kolega wyżej. W miejscu nie zawsze da się zapiąć wszystkie biegi. Skrzynia motocykla zdecydowanie różni się od samochodowej i gdy motocykl stoi w miejscu czasem niektóre biegi mogą nie wchodzić - najlepsza metoda - lekko pobujać go do przodu/ tyłu tak aby koła się ruszyły i spróbować jeszcze raz z biegiem a może wskoczy. Podobnie może być gdy się zatrzymasz nie hamując biegami tylko samym hamulcem i będziesz miał np 4 zapiętą a motocykl będzie stał w miejscu - możesz mieć problem aby w miejscu zrzucić do 1 i wtedy znów będzie trzeba pobujać motorkiem do przodu/ tyłu - aby zrzucić bieg.
Jeśli mówię herezje to mnie poprawcie. |
_________________ W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)
Stan na koniec 2016: 23 141 m |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-02-12, 17:30
|
|
|
A po co bujać ? Wystarczy klamkę popuścić-delikatnie |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-02-12, 19:02
|
|
|
masz racje dlugi, jest to zdecydowanie prostsze i szybsze niz silowanie sie z maszyna ktora z pasazerem i bagazami moze wazyc pol tony |
|
|
|
|
Zdzich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 452 Skąd: Grodków
|
Wysłany: 2010-02-15, 19:03
|
|
|
Tylko na początku trzeba bardzo ostrożnie, bo nie wiemy który bieg jest zapięty i jak mocno może szarpnąć |
_________________ http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere |
|
|
|
|
EruannO
Rocznik: 1997
Wiek: 35 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-02-20, 23:52
|
|
|
Strasznie spostrzegawczy jesteście, ja zarówno w puszce ciężarówce czy na 2 kółkach wszystko robie na czucie, w życiu nie zamierzam sie przejmować tym co ktoś powie że przy tylu i tylu, maszyna i Ty to jedna całość ^^
5 wbijam jak gwiazda chce:)
[ Dodano: 2010-02-20, 23:57 ]
a apropos biegów na postoju, też popuszczam klamke i to jakoś naturalnie mam, czy 1 czy 5 nigdy nie szarpie.. |
_________________ When a motorcycle is in motion, don't think of it as motorcycle; think of it as a person!!!! |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-02-21, 09:43
|
|
|
z tym wbijaniem to troche nie tak, jesli ktos pyta przy jakich predkosciach wbijac np 5 to nie dlatego ze chce ja wrzucac przy okreslonej predkosci i amen tylko dlatego ze rozne sprzety potrzebuja roznych obrotow. Typowe szlifierki lubia jak sie je kreci wysoko i niskie obroty to dla nich smierc a w przypadku draga jest odwrotnie. |
|
|
|
|
BtS
Rocznik: 1998
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-02-21, 10:01
|
|
|
fazzi napisał/a: | Typowe szlifierki lubia jak sie je kreci wysoko i niskie obroty to dla nich smierc a w przypadku draga jest odwrotnie. |
No nie do końca - przy niskich obrotach skrzynia biegów przyjmuje bardzo silne "uderzenia" z wału - nie jest ta harley czy jednocylindrowiec żeby jeździć na zbyt niskich obrotach.
Wszystko z wyczuciem - jak szarpie to nie jest to tylko dyskomfort da Motonity - maszyna równiez dostaje wtedy po d*pie. |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-02-21, 10:49
|
|
|
ty piszesz o za niskich obrotach a ja o tych jakie lubia motocykle |
|
|
|
|
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 51 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2010-02-21, 12:22
|
|
|
A jak to jest przy redukcji na 1 .Czy można jak w puszce redukować do 1 przy prędkości np5-10km/h? Czy 1 tylko do ruszania? |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
empiq
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2010-02-23, 14:42
|
|
|
blady00 napisał/a: | A jak to jest przy redukcji na 1 .Czy można jak w puszce redukować do 1 przy prędkości np5-10km/h? Czy 1 tylko do ruszania? |
ja redukuję jadąc do 1.
z 2 jak się toczę powoli to sprzęgło - troszkę gazu z wyczuciem i jedyneczka wchodzi pięknie. |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
|
|
|
|
marcin1969
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 482 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-03-29, 19:27
|
|
|
A jak skręcacie 90 stopni, np. na skrzyżowaniu to redukujecie do 1 czy na 2gim? |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2010-03-29, 19:42
|
|
|
marcin1969, to wszystko zależy od prędkości z jaką jedziesz? |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
marcin1969
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 482 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-03-29, 20:07
|
|
|
Horszczar, przy tego rodzaju skręcie to raczej poniżej 20stki. Moj moto przy tej prędkości strasznie tłucze w skrzyni jeśli jadę 2jką więc redukuję do 1nki a chciało by się jechać 2jka bo to jakoś mniej szarpie przy podkręceniu manetki. |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2010-03-29, 20:20
|
|
|
marcin1969, to wszystko kwestia wprawy i wyczucia i pamiętaj, że trening czyni mistrza, nie ma jednej uniwersalnej recepty. Musisz z nami częściej latać tzn. zacząć latać |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
Xavier
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 831 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
|
Wysłany: 2010-03-29, 21:05
|
|
|
Sprawa jest prosta - jesli już calkiem chcesz wolno jechać to wrzuć dwójkę i jedź na wolnych obrotach (bez gazu) ale ja wchodzę na dwójce tylko że robię większy łuk i pochylam moto oczywiście
Jak dodasz gwałtownie gazu na 1 to jasne że ci szarpnie ale staraj się to zrobić delikatnie i z wyczuciem - to tak jak szeptanie kobiecie do ucha czułych słów - jak masz blisko usta jej ucha nei będziesz przecież krzyczał tylko delikatnie wypuszczał powietrze formując je w słowa |
_________________ W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)
Stan na koniec 2016: 23 141 m |
|
|
|
|
adam1968
Rocznik: 2004
Wiek: 55 Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 79 Skąd: puławy
|
Wysłany: 2010-04-05, 20:13 Odgłos zmiany biegów
|
|
|
jak już jesteśmy przy biegach , to pozwólcie iż zapytam czy w Waszych gwiazdkach "słychać" wrzucanie biegów ? mam DS od miesiąca i nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy poprostu tak ma być , pozdrawiam |
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-04-05, 20:27
|
|
|
Tak ma być, aczkolwiek od 3 w górę nie powinno być to bardzo odczuwalne. |
|
|
|
|
2k
Model: BĘDZIE
Wiek: 43 Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 18 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2010-04-06, 21:20
|
|
|
A co powiecie na takie zjawisko.
Moto stoi całą nockę (czyli ostygło itp.). Rano zsanko i odpalam. Moto pochodzi troszkę, łapie temp. zdejmuję zsanie, siadam na moto, sprzęgło, jedynka i sarpnięcie...
Podobno to normalne, ale może ktoś wie z kąd to się bierze. Mam Gwiazdę od niedawna i jeszcze nie wszystko kumam. Przy kolejnym wrzucaniu jedynki już tego nie ma. |
_________________ Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, a miło wspominać :-) |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2010-04-06, 21:44
|
|
|
IMO, choć nie jestem mistrzem świata w mechanice. W motocyklowych skrzyniach biegow nie ma synchronizacji. Jak stoisz i wrzucasz bieg, a trybiki się jeszcze nie obracają, to jak stoją na sztorc do siebie, a Ty kopiesz 1 bieg to się tam musi wszystko poukładać. Norma, pełny luz... Wiele motorów tak ma. |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
|