YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: 1janbo
2010-07-30, 19:34
Zmiana biegów
Autor Wiadomość
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-01, 18:20   

Gdy motocykl jest unieruchomiony zdarza się, że albo biegi "przeskoczą", lub popychacz oprze się o krzywkę i nie załączy kolejnego biegu (w skrzyni są chyba trzy popychacze, a każdy z nich załącza po dwa biegi) - to jedna z możliwości.
Wystarczy wówczas na załączonym biegu popchnąć lekko motocykl, aby wałek z krzywkami "ustawił" się pod popychaczem i wówczas załączenie kolejnego biegu (już ze sprzęgłem!) staje się możliwe.
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-02-02, 09:16   

Siejecie!

Tak jak napisał kolega wyżej. W miejscu nie zawsze da się zapiąć wszystkie biegi. Skrzynia motocykla zdecydowanie różni się od samochodowej i gdy motocykl stoi w miejscu czasem niektóre biegi mogą nie wchodzić - najlepsza metoda - lekko pobujać go do przodu/ tyłu tak aby koła się ruszyły i spróbować jeszcze raz z biegiem a może wskoczy. Podobnie może być gdy się zatrzymasz nie hamując biegami tylko samym hamulcem i będziesz miał np 4 zapiętą a motocykl będzie stał w miejscu - możesz mieć problem aby w miejscu zrzucić do 1 i wtedy znów będzie trzeba pobujać motorkiem do przodu/ tyłu - aby zrzucić bieg.

Jeśli mówię herezje to mnie poprawcie.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 61
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2010-02-12, 17:30   

A po co bujać ? Wystarczy klamkę popuścić-delikatnie
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-02-12, 19:02   

masz racje dlugi, jest to zdecydowanie prostsze i szybsze niz silowanie sie z maszyna ktora z pasazerem i bagazami moze wazyc pol tony :hahaha:
 
 
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2010-02-15, 19:03   

Tylko na początku trzeba bardzo ostrożnie, bo nie wiemy który bieg jest zapięty i jak mocno może szarpnąć :nie_wiem:
_________________
http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere
 
 
EruannO 



Rocznik: 1997
Wiek: 35
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-20, 23:52   

Strasznie spostrzegawczy jesteście, ja zarówno w puszce ciężarówce czy na 2 kółkach wszystko robie na czucie, w życiu nie zamierzam sie przejmować tym co ktoś powie że przy tylu i tylu, maszyna i Ty to jedna całość ^^

5 wbijam jak gwiazda chce:)

[ Dodano: 2010-02-20, 23:57 ]
a apropos biegów na postoju, też popuszczam klamke i to jakoś naturalnie mam, czy 1 czy 5 nigdy nie szarpie..
_________________
When a motorcycle is in motion, don't think of it as motorcycle; think of it as a person!!!!
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-02-21, 09:43   

z tym wbijaniem to troche nie tak, jesli ktos pyta przy jakich predkosciach wbijac np 5 to nie dlatego ze chce ja wrzucac przy okreslonej predkosci i amen tylko dlatego ze rozne sprzety potrzebuja roznych obrotow. Typowe szlifierki lubia jak sie je kreci wysoko i niskie obroty to dla nich smierc a w przypadku draga jest odwrotnie.
 
 
BtS 



Rocznik: 1998
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-02-21, 10:01   

fazzi napisał/a:
Typowe szlifierki lubia jak sie je kreci wysoko i niskie obroty to dla nich smierc a w przypadku draga jest odwrotnie.


No nie do końca - przy niskich obrotach skrzynia biegów przyjmuje bardzo silne "uderzenia" z wału - nie jest ta harley czy jednocylindrowiec żeby jeździć na zbyt niskich obrotach.

Wszystko z wyczuciem - jak szarpie to nie jest to tylko dyskomfort da Motonity - maszyna równiez dostaje wtedy po d*pie.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-02-21, 10:49   

ty piszesz o za niskich obrotach a ja o tych jakie lubia motocykle ;d
 
 
blady00 


Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 51
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: T-ów
Wysłany: 2010-02-21, 12:22   

A jak to jest przy redukcji na 1 .Czy można jak w puszce redukować do 1 przy prędkości np5-10km/h? Czy 1 tylko do ruszania?
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2010-02-23, 14:42   

blady00 napisał/a:
A jak to jest przy redukcji na 1 .Czy można jak w puszce redukować do 1 przy prędkości np5-10km/h? Czy 1 tylko do ruszania?


ja redukuję jadąc do 1.
z 2 jak się toczę powoli to sprzęgło - troszkę gazu z wyczuciem i jedyneczka wchodzi pięknie.
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
marcin1969 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 482
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-03-29, 19:27   

A jak skręcacie 90 stopni, np. na skrzyżowaniu to redukujecie do 1 czy na 2gim?
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-03-29, 19:42   

marcin1969, to wszystko zależy od prędkości z jaką jedziesz?
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
marcin1969 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 482
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-03-29, 20:07   

Horszczar, przy tego rodzaju skręcie to raczej poniżej 20stki. Moj moto przy tej prędkości strasznie tłucze w skrzyni jeśli jadę 2jką więc redukuję do 1nki a chciało by się jechać 2jka bo to jakoś mniej szarpie przy podkręceniu manetki.
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-03-29, 20:20   

marcin1969, to wszystko kwestia wprawy i wyczucia i pamiętaj, że trening czyni mistrza, nie ma jednej uniwersalnej recepty. Musisz z nami częściej latać tzn. zacząć latać :)
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-03-29, 21:05   

Sprawa jest prosta - jesli już calkiem chcesz wolno jechać to wrzuć dwójkę i jedź na wolnych obrotach (bez gazu) ale ja wchodzę na dwójce tylko że robię większy łuk i pochylam moto oczywiście :D

Jak dodasz gwałtownie gazu na 1 to jasne że ci szarpnie ale staraj się to zrobić delikatnie i z wyczuciem - to tak jak szeptanie kobiecie do ucha czułych słów - jak masz blisko usta jej ucha nei będziesz przecież krzyczał tylko delikatnie wypuszczał powietrze formując je w słowa :D
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
adam1968 



Rocznik: 2004
Wiek: 55
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: puławy
Wysłany: 2010-04-05, 20:13   Odgłos zmiany biegów

jak już jesteśmy przy biegach , to pozwólcie iż zapytam czy w Waszych gwiazdkach "słychać" wrzucanie biegów ? mam DS od miesiąca i nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy poprostu tak ma być , pozdrawiam
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-04-05, 20:27   

Tak ma być, aczkolwiek od 3 w górę nie powinno być to bardzo odczuwalne.
 
 
2k 



Model: BĘDZIE
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-04-06, 21:20   

A co powiecie na takie zjawisko.
Moto stoi całą nockę (czyli ostygło itp.). Rano zsanko i odpalam. Moto pochodzi troszkę, łapie temp. zdejmuję zsanie, siadam na moto, sprzęgło, jedynka i sarpnięcie...
Podobno to normalne, ale może ktoś wie z kąd to się bierze. Mam Gwiazdę od niedawna i jeszcze nie wszystko kumam. Przy kolejnym wrzucaniu jedynki już tego nie ma.
_________________
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, a miło wspominać :-)
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2010-04-06, 21:44   

IMO, choć nie jestem mistrzem świata w mechanice. W motocyklowych skrzyniach biegow nie ma synchronizacji. Jak stoisz i wrzucasz bieg, a trybiki się jeszcze nie obracają, to jak stoją na sztorc do siebie, a Ty kopiesz 1 bieg to się tam musi wszystko poukładać. Norma, pełny luz... Wiele motorów tak ma.
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group