|
Brak Iskry na jedym garze, Pomocy?! |
Autor |
Wiadomość |
Hevexus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-03-30, 20:37 Brak Iskry na jedym garze, Pomocy?!
|
|
|
Zanim dostane milion odpowiedzi 'wymień świece' opisze co i jak...
Yamaha XVS 650 A Classic, 2002 rok produkcji, 03 rejestracja. Model z Wielkiej Brytanii, Europejski.
Otóż, Yamaszce pod koniec sezonu 2015 zaczęło ślizgać się sprzęgło. Zazwyczaj wszystkie naprawy, servisy itp. robiłem sam i nigdy mnie nie zawiodła. Niestety nie miałem czasu żeby siąść do yamy samemu, wiec oddałem ją do mechaników. Sprzęgło wymienione, wszystko ładnie pięknie, ale yama nie chce odpalić. Po podłączeniu prostownika, odpalił. Podładowałem akumulator i wszystko miało grać. Yamaha odpalała na dotyk, jak zawsze ale po około 10-15 sekundach gasła i ni cholery nie chciała palić znowu, musiała chwile postać i dopiero odpalała. Dziwne ale cóż. Zdarzyło się tak kilka razy ale potem jeździła i wszystko grało. Zauważyłem też że przy odkręceniu manetki, zamknięci i ponownym odkręceniu, jakby się dławiła przez chwilkę i dopiero dostawała 'kopa'. Od wymiany sprzegła przejechałem sie ze 3-4 razy pod koniec sezonu i poszła do garażu zimować. Jakoś miesiąc temu, była ładana pogoda więc wyciągnąłem ją, podłączyłem akumulator itp. i przepaliłem ją lekko po zimie (zrobiłem z 10 km). Na następny dzień chciałem zrobić dłuższą trasę, lecz Yamaha się obraziła i nie odpala do dziś.
Problemem okazał się kompletny brak iskry. Po sprawdzeniu instalacji, cewek, akumulatora itd. itd. okazało się że iskrownik (pick up) nie działa. Więc wymieniliśmy na drugi, co prawda używany ale działający. Iskra się pojawiła, lecz tylko na jednym garze. Po sprawdzeniu ponownym wszystkich cewek, kabli, świec itd. itd. Doszliśmy do wniosku że musi być to moduł, gdyż po podłączeniu drugiej cewki do działającego gara, iskra się pojawiła, lecz drugiej wciąż brak. Niestety wszyscy mi znajomi posiadacze DragStar 650 1998-2003 posprzedawali maszyny, nie miałem jak sprawdzić czy aby na pewno mój moduł się zepsuł. Kupiłem sprawny używany moduł z amerykańskiego modelu, lecz problem się nie rozwiązał. Iskry na garze dalej brak. Przejrzeliśmy elektrykę po raz enty i nic nie udało się nam znaleźć, a yamaha już miesiąc w śpiączce. I powoli zaczynam się poddawać
Czy ktoś miał kiedyś podobny problem? Lub byłby ktoś skłonny użyczyć moto na 30 min, bym mógł sprawdzić czy moduł jest sprawny czy może mam 2 popsute... Przełożenie modułu to kwestia 5-10 minut. |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2016-04-01, 16:03
|
|
|
Jak zdobędę moduł wpadnę w przyszłym tygodniu do Lublina i zobaczymy co i jak ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|