 |
Lusterko |
Autor |
Wiadomość |
Niedźwiedź

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 208 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-04, 20:36 Lusterko
|
|
|
Zapragnąłem wymienić seryjne lusterka na nieco inne. I wszystko byłoby cudownie, gdyby nie pewna trudność, którą napotkałem podczas wymiany a w zasadzie próby wymiany lusterek. Z lewym poszło bez problemów. Ale z prawym nie było już tak wspaniale. Co tu dużo gadać - poległem. Mocowanie seryjnego lusterka jest tak mocno przykręcone, że nie można tego ruszyć (może słabeusz jestem ).
Próbowałem odkręcać, wspomagałem się WD40, opukałem samą śrubę, nałożyłem klucz i w niego młotkiem. Próbowałem trochę w jedną, trochę w drugą stronę i... śrubka ani drgnie (dla łatwiejszej akcji zdjąłem lusterko, została tylko śruba).
W zasadzie ktoś mógłby powiedzieć, po jakiego grzyba chcesz odkręcić tą śrubę - czy nie lepiej i łatwiej byłoby do tej śruby dokręcić nowe lusterko? Nie, nie da się, ponieważ śruba seryjna jest dość długa a nowe lusterko nie jest w stanie schować w całości śruby. Innymi słowy - dokręcisz, ale gwint będzie cudownie widoczny. I cały misterny plan z nowym lusterkiem w...
Może ktoś miał podobny problem? Może ktoś ma jakiś pomysł, jak tą pieprzoną śrubkę ruszyć z miejsca, nieuszkadzając niczego przy okazji?
Na załączonym zdjęciu dla niewtajemniczonych wskazałem strzałką tą pieprzoną śrubkę.
obraz.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6063 raz(y) 21.77 KB |
|
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-03-04, 20:38
|
|
|
Lewy gwint. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Niedźwiedź

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 208 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-04, 20:41
|
|
|
Ha ha. Aż taki nietechniczny nie jestem |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-03-04, 20:43
|
|
|
Na klej ktoś wkleił ? |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Niedźwiedź

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 208 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-04, 21:06
|
|
|
Ktoś sugerował potraktowanie wyższą temperaturą całego zestawu, mając nadzieję, że różna jest rozszerzalność temperaturowa śruby i tego, w czym siedzi, co w konsekwencji ma spowodować lekki luz i... może po sprawie. Ale przecież tam w okolicach trochę jakiegoś innego materiału, jakby plastik czy cóś. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-04, 21:13
|
|
|
gwint lewy, to fakt, ale dlaczego nie puszcza ?
[ Dodano: 2014-03-04, 21:15 ]
Niedźwiedź, jak odkręcisz, to odsuniesz od tworzyw sztucznych. Na początek, to może nie palnikiem, tylko "opalarką" |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Niedźwiedź

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 208 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-04, 21:16
|
|
|
Może jest tak, jak pisze Pirania_LM, ktoś potraktował to klejem
Tak czy inaczej - za czorta nie da się tego ruszyć. Już zacząłem się zastanawiać, że czeka mnie wymiana całego podzespołu ze zbiorniczkiem płynu. |
|
|
|
 |
robert_p (vel Hipis)


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1854 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2014-03-04, 22:01
|
|
|
Niedźwiedź, a może skrócić śrubę ? Tak żeby się schowała w nowym. To chyba najszybsze rozwiązanie . |
_________________ Hipis
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-04, 22:07
|
|
|
Niedźwiedź napisał/a: | Już zacząłem się zastanawiać, że czeka mnie wymiana całego podzespołu ze zbiorniczkiem płynu. | bez przesady, pod wpływem temperatury klej puści. Tylko pamietaj - odkręcasz w prawo - masz lewy gwint. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Niedźwiedź

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 208 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-05, 20:09
|
|
|
Dzięki, jeszcze się nie poddałem. Jak się uda, to się chyba... upiję
I tak się upiję
[ Dodano: 2014-03-06, 20:07 ]
Udało się.
Dziś montowałem akumulator. Ale nie mogłem nie spróbować odkręcić tej pieprzonej śrubki. Podszedłem do niej bardzo nieufnie. Bez większego przekonania nałożyłem oczko klucza, ruszyłem lekko w jedną stronę, potem w drugą i... Już chciałem się poddać. Ale myślę sobie - pchnij mocniej, może pójdzie. I, kurza stopa, poszło. Bez większego nacisku i poszło.
A po odkręceniu śrubki zobaczyłem dość dużo syfu zgromadzonego na gwincie. Może w sobotę zakropiony dość obficie WD40 przeniknął głęboko i zrobił swoje. Bo nie przypuszczam, bym nabrał tak wielkiej krzepy, by nagle ruszyć śrubkę w zasadzie bez problemu.
Pointa - walnij obficie WD40 i poczekaj kilka dni |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|