YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lusterko
Autor Wiadomość
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-04, 20:36   Lusterko

Zapragnąłem wymienić seryjne lusterka na nieco inne. I wszystko byłoby cudownie, gdyby nie pewna trudność, którą napotkałem podczas wymiany a w zasadzie próby wymiany lusterek. Z lewym poszło bez problemów. Ale z prawym nie było już tak wspaniale. Co tu dużo gadać - poległem. Mocowanie seryjnego lusterka jest tak mocno przykręcone, że nie można tego ruszyć (może słabeusz jestem ;p ).
Próbowałem odkręcać, wspomagałem się WD40, opukałem samą śrubę, nałożyłem klucz i w niego młotkiem. Próbowałem trochę w jedną, trochę w drugą stronę i... śrubka ani drgnie (dla łatwiejszej akcji zdjąłem lusterko, została tylko śruba).
W zasadzie ktoś mógłby powiedzieć, po jakiego grzyba chcesz odkręcić tą śrubę - czy nie lepiej i łatwiej byłoby do tej śruby dokręcić nowe lusterko? Nie, nie da się, ponieważ śruba seryjna jest dość długa a nowe lusterko nie jest w stanie schować w całości śruby. Innymi słowy - dokręcisz, ale gwint będzie cudownie widoczny. I cały misterny plan z nowym lusterkiem w...
Może ktoś miał podobny problem? Może ktoś ma jakiś pomysł, jak tą pieprzoną śrubkę ruszyć z miejsca, nieuszkadzając niczego przy okazji?
Na załączonym zdjęciu dla niewtajemniczonych wskazałem strzałką tą pieprzoną śrubkę.

obraz.jpg
Plik ściągnięto 6067 raz(y) 21.77 KB

 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-04, 20:38   

Lewy gwint. ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-04, 20:41   

Ha ha. Aż taki nietechniczny nie jestem ;D
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-04, 20:43   

Na klej ktoś wkleił ? ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-04, 21:06   

Ktoś sugerował potraktowanie wyższą temperaturą całego zestawu, mając nadzieję, że różna jest rozszerzalność temperaturowa śruby i tego, w czym siedzi, co w konsekwencji ma spowodować lekki luz i... może po sprawie. Ale przecież tam w okolicach trochę jakiegoś innego materiału, jakby plastik czy cóś.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 21:13   

gwint lewy, to fakt, ale dlaczego nie puszcza ? :nie_wiem:

[ Dodano: 2014-03-04, 21:15 ]
Niedźwiedź, jak odkręcisz, to odsuniesz od tworzyw sztucznych. Na początek, to może nie palnikiem, tylko "opalarką"
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-04, 21:16   

Może jest tak, jak pisze Pirania_LM, ktoś potraktował to klejem lol

Tak czy inaczej - za czorta nie da się tego ruszyć. Już zacząłem się zastanawiać, że czeka mnie wymiana całego podzespołu ze zbiorniczkiem płynu.
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1854
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2014-03-04, 22:01   

Niedźwiedź, a może skrócić śrubę ? Tak żeby się schowała w nowym. To chyba najszybsze rozwiązanie .
_________________
Hipis
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 22:07   

Niedźwiedź napisał/a:
Już zacząłem się zastanawiać, że czeka mnie wymiana całego podzespołu ze zbiorniczkiem płynu.
bez przesady, pod wpływem temperatury klej puści. Tylko pamietaj - odkręcasz w prawo - masz lewy gwint.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-05, 20:09   

Dzięki, jeszcze się nie poddałem. Jak się uda, to się chyba... upiję ;D

I tak się upiję ;D

[ Dodano: 2014-03-06, 20:07 ]
Udało się. ;D

Dziś montowałem akumulator. Ale nie mogłem nie spróbować odkręcić tej pieprzonej śrubki. Podszedłem do niej bardzo nieufnie. Bez większego przekonania nałożyłem oczko klucza, ruszyłem lekko w jedną stronę, potem w drugą i... Już chciałem się poddać. Ale myślę sobie - pchnij mocniej, może pójdzie. I, kurza stopa, poszło. Bez większego nacisku i poszło.
A po odkręceniu śrubki zobaczyłem dość dużo syfu zgromadzonego na gwincie. Może w sobotę zakropiony dość obficie WD40 przeniknął głęboko i zrobił swoje. Bo nie przypuszczam, bym nabrał tak wielkiej krzepy, by nagle ruszyć śrubkę w zasadzie bez problemu.

Pointa - walnij obficie WD40 i poczekaj kilka dni ;D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group