| Przesunięty przez: vaaks 2010-05-14, 08:21
 | DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-04, 15:07   DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli zachodzi taka konieczność to demontujemy sakwy, uchwyty sakw. 
 
 1. Luzujemy nakrętkę tylnej osi, używając klucza nasadowego, a  w przypadku zapieczenia udarowym kluczem pneumatycznym.
 2. Podnosimy tył motocykla, używając specjalnego podnośnika lub dwóch podnośników
 hydraulicznych typu żaba
 3. Odkręcamy tłumik /lepszy dostęp do zacisku tylnego hamulca/, w 650 wystarczy odkręcić tylny wspornik i unieść do góry.
 4. Odkręcamy tylny zacisk, lub linkę hamulcową w wersji 650 i śrubę trzymającą płytę ma której zamocowane są szczęki hamulcowe od belki spinającej zacisk z wahaczem
 4. Odkręcamy śrubę wspornika zacisku, (1100)
 5. Okręcamy śruby zabezpieczające oś koła /po stronie tarczy hamulcowej/,(1100)
 7. Wyciągamy oś koła /Uwaga!!! Na wypadający wspornik zacisku hamulca/,(1100)
 8. Odkręcamy 4 śruby mocujące dyfer, w 650 konieczność
 9. Wyciągamy koło wraz z dyfrem, Wał sam wychodzi bez problemowo ze skrzyni biegów
 10. Zdejmujemy koło z zabieraka dyfra.
 11. Korzystając z okazji czyścimy bęben hamulcowy (650)
 12. Mając na wierzchu zdemontowany dyferencjał możemy dokonać jego przeglądu wg. opisu Nabodego
 
 Montaż koła dokonujemy wykonując czynności w odwrotnej kolejności
 
 Nakrętkę powinno wymienić się na nową, jeżeli takiej nie posiadamy (nakrętka samokntrująca) dobrze jest zastosować podkładkę sprężynową lub klej do gwintów, np. Loctite 241 lub inny.
 
 Jeżeli demontaż koła miał na celu wymianę opony, oddajemy koło do warsztatu, gdzie zdejmą nam koło przy pomocy maszyny do demontażu opon używając plastikowej łyżki, (stalowa może zniszczyć nam chrom na rancie felgi) oraz wyważą.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-04-09, 18:33, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-06, 18:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozwinięcie postu Witka zaczerpnięte z http://forum.motocyklisto...hp?t110862.html Moondek sorry  ops 
 
 
	
		| 1..jpg musimy zaopatrzyc sie w niezbędne narzędzia bez których może to byc nie możliwe
 bez obaw, są w Polsce ogólnie dostępne
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 858 raz(y) 184.14 KB |  
 
	
		| 2..jpg nie będę już pisał, że trzeba zdjąc wydechy i błotnik jak jest to clasic
 więc podnosimy motocykl (tył) w górę
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1250 raz(y) 102.35 KB |  
 
	
		| 3..jpg odkręcamy tylny zacisk
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1442 raz(y) 89.43 KB |  
 
	
		| 4..jpg odkręcamy wspornik zacisku
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1284 raz(y) 92.99 KB |  
 
	
		| 5..jpg odkręcamy nakrętkę tylnej osi
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1252 raz(y) 94.35 KB |  
 
	
		| 6..jpg to samo z drugiej strony, są tam dwie śruby zabezpieczające tylną oś
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1171 raz(y) 99.94 KB |  
 
	
		| 7..jpg wyciągamy oś z koła uważając przy tym żeby nie spadło nam mocowanie zacisku hamulca
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1251 raz(y) 77.64 KB |  
 
	
		| 8..jpg z drugiej stront odkręcamy 4 śruby trzymające dyfer
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1116 raz(y) 81.98 KB |  
 
	
		| 9..jpg wyciągamy koło razem z dyfrem
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1299 raz(y) 122.52 KB |  
 
	
		| 10..jpg prawo, lewo, góra, dół i oddzielamy od koła
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1373 raz(y) 101.49 KB |  
 
	
		| 11..jpg teraz robimy co chcemy czyli kleimy kapcia lub go wymieniamy
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 1655 raz(y) 195.85 KB |  
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-07, 01:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie trzeba zdejmować błotnika do zdjęcia tylnego koła. Widziałem to w warsztacie Yamahy. 
 wycięto niepotrzebną treść. Meritum pozostało bez zmian. Witek
 |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-01-04, 01:12, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-07, 07:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ziółek ma rację nie trzeba zdejmować błotnika, ale jak ktoś chce to niema sprawy na pewno będzie łatwiej z kołem tylko roboty więcej. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Długi63   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 62
 Dołączył: 27 Wrz 2008
 Posty: 192
 Skąd: poznański łazarz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-07, 15:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj wywalałem koło. Baz zdejmowania błotnika. Podnośnik w górę, podnośnik w dół i gitarka, koło samo wylazło. Robiłem to pierwszy raz w/g Waszych opisów. Koło się zdejmuje jak w samochodzie, tylko więcej śrub do odkręcenia. Zabawa   Dziękuję wszystkim za rady
 Następnym razem spróbuję zdjąć koło  bez dyfra. Podobno się nie da. No nie wiem, nie wiem...
 |  
				| _________________ serwisy to zło!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw711   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 55
 Dołączył: 31 Sty 2009
 Posty: 2173
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-07, 16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | co to znaczy że się nie da myślę że powinno bez dyfra nawet w dnieprze i uralu bez dyfra schodziło   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-07, 16:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Da radę bez demontażu nawet tłumika. Ja (tzn. warsztat od gum) wyciągałem tylne koło z 1100 classic i musieliśmy zdemontować tylko sakwy bo zakrywały wał, a zdrugiej strony zacisk. Poszło bez żadnych komplikacji. Wszystko na podnośniku płytowym   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Clinton   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 58
 Dołączył: 06 Sie 2010
 Posty: 345
 Skąd: Dragoni-Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-20, 16:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj w 1100 custom zdjąłem bez demontażu tłumików i błotnika. Poszło bez problemu. Ciekawe czy uda mi się założyć   |  
				| _________________ Pozdrawiam Clinton
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwu   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 25 Cze 2010
 Posty: 396
 Skąd: Siemianowice Śl.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-20, 20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ściągałem w dwóch 1100 Custom i Classic tylne koło. Nie ściągałem sakw, wydechów czy błotników. Poluzowałem sakwy, tak żeby dało się nimi ruszać delikatnie. Ostatnio gadałem z kumplem mechanikiem i da się ściągnąć nawet bez ruszania dyfra. Wystarczy wyciągnąć "kopyto" na którym jest zacisk hamulca. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | atsoz   
  
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 09 Wrz 2010
 Posty: 26
 Skąd: no
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 17:31   Pomocy! Nie mogę zdjąć tylnego koła. |   
 |  
               | 
 |  
               | Zdejmuję koła wedle książki. Przednie poszło gładko, ale tylne uparcie się trzyma. Zdjąłem błotnik, odkręciłem kardan i nakrętkę osi z lewej strony, ale koło jest trzymane przez oś z prawej strony. Jeśli się nie mylę, po zdjęciu nakrętki oś powinna się luźno przesuwać czyli z prawej strony też powinno puścić. Oś się obraca, ale nie przesuwa. Próbowałem młotkiem stuknąć z lewej strony, ale oś ani drgnie. Nie chcę stukać mocniej, bo może czegoś nie wiem i boję się popsuć. Co radzicie?
 |  
				| _________________ ------------------
 http://59nord.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Opcja szukaj tam jest wszystko napisane.       |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | atsoz   
  
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 09 Wrz 2010
 Posty: 26
 Skąd: no
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki. Napisane: odkręcić nakrętkę i zdjąć koło ciągnąc do tyłu.  Tyle, że nie idzie   |  
				| _________________ ------------------
 http://59nord.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 17:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co wiem to chyba zacisk hamulca trzeba odkręcić. |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | atsoz   
  
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 09 Wrz 2010
 Posty: 26
 Skąd: no
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacisk hamulca? Zdjąłem oczywiście cięgło hamulca jeśli to masz na myśli. Wszystko jest luźne i trzyma tylko oś z prawej strony. Czy wolno oś młotkiem potraktować? |  
				| _________________ ------------------
 http://59nord.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 18:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | atsoz napisał/a: |  	  | Czy wolno oś młotkiem potraktować? | 
 Lepiej spsikaj jakimś środkiem typu COCA COLA. i może puści następnie lekko przez deskę ,albo gumowym młotkiem, żeby nie uszkodzić ośki.
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 18:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | atsoz,  nie tylko cięgno jest przykręcone do hamulca, ale również bęben do wahacza. Jeżeli wszystko na pewno jest odkręcone to możesz oczywiści potraktować młotkiem oś, ale przez kawałek drewna, nie sądzę, żeby była taka potrzeba. I po czorta zdejmowałeś błotnik   
 Temat przenoszę tam gdzie jego miejsce. Następnym razem uzyj opcji szukaj. temat demontażu kół jest nad belką.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | atsoz   
  
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 09 Wrz 2010
 Posty: 26
 Skąd: no
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Błotnik zdejmowałem, bo mam nisko podniesione moto a podstawka prowizoryczna. To nie kłopot. Te wszystkie zaciski i cięgna poodkręcałem.
 
 Teraz ogłaszam sukces. Zdjąłem jeszcze tłumik i kręcąc ośką ciągnąc jednocześnie koło do tyłu po maluchu wyciągnąłem dziada.
 Cóż. Sukcesu to niestety połowa, bo coś musi być z ośką skoro tak ciasno siedzi. Jak wyciągnąć ośkę nie psując niczego po drodze?
 |  
				| _________________ ------------------
 http://59nord.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 18:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | po prostu wybij ją delikatnie i wszystko, a potem przesmaruj np. olejem. 
 [ Dodano: 2011-04-09, 19:44 ]
 możesz jednocześnie stuknąć i kręcić kluczem. Wyjdzie. Zapsikaj jakimś penetratorem.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | atsoz   
  
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 09 Wrz 2010
 Posty: 26
 Skąd: no
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, spróbuję. 
 [ Dodano: 2011-04-09, 19:45 ]
 WD40 się nada?
 
 [ Dodano: 2011-04-09, 20:41 ]
 Jeśli dobrze rozumiem od strony dyferencjału na ośce jest dystans, który powinien luźno z ośki schodzić. Wygląda na to, że jest on solidnie z ośką zapieczony, bo nijak nie mogę go ruszyć. Popsikałem WD40 i czekam, ale może macie inne pomysły?
 |  
				| _________________ ------------------
 http://59nord.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-09, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | atsoz napisał/a: |  	  | Jeśli dobrze rozumiem od strony dyferencjału na ośce jest dystans | 
 
 
  ? na pewno od strony dyferencjału ? ja mam dystans od strony prawej, czyli od bębna hamulcowego. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |