Kropki na chromie, gładka powierzchnia |
Autor |
Wiadomość |
mziel

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2018-08-24, 13:09 Kropki na chromie, gładka powierzchnia
|
|
|
Cześć.
Mam takie coś na chromach - powierzchnia gładka a pod spodem właśnie takie nieładne coś.
Wygląda jak pyłki z drzew, niby nie rzuca się w oczy i trzeba zrobić słowiański przykuc żeby zobaczyć ale wkurza i straszy.
Co to jest, czy można się pozbyć?
Wiem, że śrubka do wymiany - przymierzam się |
|
|
|
 |
kusy

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2018-08-24, 17:55
|
|
|
Ja w jednym ze Swoich moto miałem coś takiego. Niczym nie dało się tego usunąć. Miałem wrażenie jakby było to pod jakąś ochronną warstwą. Najważniejsze było to,że chrom nie łuszczył się i nie rdzewiał. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
 |
mziel

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2018-08-28, 08:35
|
|
|
No u mnie jest tak samo - jakby pod lakierem na chromie (???).
Co ciekawe - mam to również na plastikowej pokrywie na dole - identycznie jak na metalowych chromach. |
|
|
|
 |
kusy

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2018-08-28, 16:56
|
|
|
Moto ściągnięte ze stanów? |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2018-08-28, 19:32
|
|
|
To się nazywa początek korozji podpowierzchniowej. Jakiekolwiek zabiegi ścierne tylko ją przyspieszą. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
Jacek6

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-08-28, 20:05
|
|
|
MARSINUS napisał/a: | To się nazywa początek korozji podpowierzchniowej. |
Na elementach plastikowych też to występuje ? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-08-29, 01:31
|
|
|
MARSINUS napisał/a: | o się nazywa początek korozji podpowierzchniowej. | a jakie moga być jej przyczyny ? pytam, ponieważ po obejrzeniu niektórych elementów chromowanych przez producenta (Yamahę), w porównaniu do innych elementów chromowanych, np przez Ciebie, widzę spore różnice, na niekorzyść producenta. Nie wspomnę o chromowanych elementach z innych pojazdów, które maja się świetnie mimo iż maja po 30 lat. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
mziel

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2018-08-29, 10:49
|
|
|
witek1965, offtopic - w wątku z 2009 r. (!!!), o śrubkach, zaczepiam Cię i liczę na podpowiedzi
Co do tematu:
kusy, nie, moto kupowane w kraju a pierwotnie europejska wersja kupiona w DE.
MARSINUS, co można zrobić z takimi chromowanymi elementami, zakładając, że kupiłem w marcu i chcę pojeździć kilka lat? I czemu na plastikach też to wychodzi? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-08-29, 15:01
|
|
|
mziel napisał/a: | zaczepiam Cię i liczę na podpowiedzi | odpowiedź jest w temacie i to kilkakrotnie podana, tylko nie chcesz jej przeczytać, czekając aż podana zostanie na tacy. Tak więc podałem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2018-08-30, 15:00
|
|
|
Na fabrycznych elementach nieplastikowych chrom cienki jak wypłata i czesto bez albo prawie bez miedzi. Ksiegowi wyliczyli minimum i tego sie fabryka trzyma. Co do plastiku to plastik też się utlenia. Cieplo lub nawet goraco i zimno na przemian. Plus warunki atmosferyczne robi swoje. Części "metalowe" da się naprawić normalnym chromem ale plastiki nie mamp ojecia chyba tylko natrysk. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-08-30, 16:22
|
|
|
MARSINUS, tylko potwierdziłeś moje przypuszczenia. Yamaha po raz kolejny wytarła dupę szkłem.
Zapewne Adi stwierdzi, że inżynierów Yamahy poprawiać nie trzeba. Ma do tego pełne prawo
Klamki mam z 20-satoletnim stażem, ale to polski bubel jakiś i dlatego nie ma na nich śladów korozji podpowierzchniowej |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Miron


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1994 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2018-08-30, 17:30
|
|
|
witek1965, twój drag ma dwadzieścia lat i jeszcze klamki made in Poland podwójny. |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-08-31, 01:30
|
|
|
Miron,Nie jednemu psu na imię Burek Klamki służą np.do otwierania drzwi, w motocyklu są dźwignie sprzęgła i hamulca, potocznie zwane klamkami.
Informacja, że to polski wyrób, oraz wiedza o roczniku motocykla powinna dać ci wskazówkę, że chodzi o te najzwyklejsze. Na dodatek fabryczne dźwignie są aluminiowe, swoje chromowałem na własny rachunek u MARSINUSA . |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|