Szarpie przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
lukas029

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 8 Skąd: DolnyŚląsk
|
Wysłany: 2017-03-03, 21:12 Szarpie przy hamowaniu
|
|
|
Witam!
Odkąd zakupiłem dragstara to nie mogę się uporać z "szarpaniem" przy hamowaniu przodem.
Podczas hamowania rzuca mocno przodem, ciężko to opisać słowami, ale wygląda tak jakby była np krzywa tarcza. Czuć mocno jak odbija klamka hamulca w ręku.
Wymieniłem już klocki, tarczę dałem do "zeszlifowania" na magnesówce, ale i tak nie wyglądała w ogóle na krzywą. Nie przyniosło to żadnego efektu.
Podobnie mogło by szarpać przy hamowaniu przez łożysko główki ramy, ale od razu to wykluczam bo przy przyspieszaniu jest ok no i to odbijanie klamki hamulca...
Wiem, że ciężko powiedzieć z takiego opisu ale może macie jakieś pomysły? Może coś z pompką hamulcową? Ale co by tam mogło się dziać..
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2017-03-03, 22:00
|
|
|
Wymień tarczę ., skoro pulsuje klamka |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-03-03, 22:09
|
|
|
lukas029 napisał/a: | tarczę dałem do "zeszlifowania" na magnesówce | nie szlifuje sie tarcz hamulcowych w samochodowych, które są o wiele grubsze czasami można delikatną korektę zrobić, ale nie w motocyklowej. Z czego chcesz zbierać ? tarcze to twoje życie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2017-03-03, 22:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukas029

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 8 Skąd: DolnyŚląsk
|
Wysłany: 2017-03-03, 22:10
|
|
|
pyra napisał/a: | Wymień tarczę ., skoro pulsuje klamka |
Jak mówił, że była już prosta, mimimalnie ją złapał na magnesówce. Nowa tarcza nie jest tania i wolę narazie się wstrzymać
[ Dodano: 2017-03-03, 22:11 ]
witek1965 napisał/a: | lukas029 napisał/a: | tarczę dałem do "zeszlifowania" na magnesówce | nie szlifuje sie tarcz hamulcowych w Samochodowych, które są grubsze czasami można delikatną korektę zrobić, ale nie w motocyklowej. Z czego chcesz zbierać ? |
No tam nie było nie wiadomo ile zebrane |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-03-03, 22:12
|
|
|
lukas029 napisał/a: | Nowa tarcza nie jest tania | to na ile wyceniasz swoje życie ?
[ Dodano: 2017-03-03, 22:12 ]
Cytat: | No tam nie było nie wiadomo ile zebrane | a wiesz jaka jest dopuszczalna grubość tarczy ?
przednia 4.5 mm
tył 5.5 mm
zmierz jaka masz teraz. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2017-03-04, 07:24
|
|
|
Obstawiam krzywą tarczę albo ... krzywą felgę. Jeśli felga będzie skrzywiona, to przy małej prędkości tego nie odczujesz ale już przy hamowaniu tak.
Poza tym Lukas, przy takiej dolegliwości nie masz tam 100 elementów albo skomplikowanych mechanizmów. Porozbieraj na spokojnie koło, zacisk, sprawdź wszystko po kolei. |
_________________ To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym. |
|
|
|
 |
andrzejnow666


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 52 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 821 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2017-03-04, 08:34
|
|
|
miałem to samo (prawie jak z ABS) tylko, że w 1100. Wymiana tarczy załatwiła sprawę. Po za tym myślę że takie szarpanie za dobrze nie robi na łożyska itp. . więc nie zastanawiaj się za wiele tylko wymień, jak pisali poprzednicy - szkoda życia, zdrowia i motocykla |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-03-04, 18:44
|
|
|
kapat napisał/a: | Obstawiam krzywą tarczę albo ... krzywą felgę. | a luz na łożyskach ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-04, 19:41
|
|
|
Zacisk stoi i wewnętrzny klocek przyciera. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-03-04, 19:50
|
|
|
remol71, czy ktoś, kto zdemontował tarczę, przeszlifował ja, ponownie założył, następnie musiał osadzić klocki w zacisku, przykręcić zacisk hamulcowy, nie sprawdził zacisku ? czy tłoczki chodzą ? Nie chce mi się wierzyć, ale ............ możesz mieć rację. Szukanie pod lasem co jest pod nosem. No to byłby numer |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-04, 20:44
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ktoś, kto zdemontował tarczę, przeszlifował ja, ponownie założył |
To już daje do myślenia |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-04, 21:12
|
|
|
Ja sprawdził bym luzy w zawieszeniu. (to nic nie kosztuje)
Koło przednie do góry i sprawdzić luzy na główce ramy i lagach.
Może to jest przyczyna? .... ale zapewne koledzy mają rację z tarczami. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
danek25

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2006
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 59 Skąd: zambrów
|
Wysłany: 2017-04-03, 07:51
|
|
|
klamka mu chodzi, więc to nie luzy tylko krzywizna tarczy |
|
|
|
 |
s1roman

Rocznik: 2002
Wiek: 57 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 375 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-04-03, 09:01
|
|
|
Lukas masz możliwość pożyczenia tarcz wymień i zobacz efekt, ja się pi......m przez 6 miesięcy z główką ramy z klockami z ciśnieniem, olej w lagach, wymiana tarcz obu pomogła, jeżeli tarcze były krzywe prostowanie nic nie da będzie wibrować i szarpać, przejedz się do kumpla wymień tarcze spróbować warto a roboty nie za dużo |
_________________ Nawet cień przyjaciela wystarczy, aby uczynić człowieka szczęśliwym.
Jeżeli znajdziesz prawdziwego przyjaciela (co zdarza się naprawdę rzadko!) chroń go bo to drugi Ty |
|
|
|
 |
|