Opony Royal Star- czas na wymianę |
Autor |
Wiadomość |
Tynio

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 22 Skąd: Kraśnik-XVZ1300
|
Wysłany: 2017-03-11, 20:12 Opony Royal Star- czas na wymianę
|
|
|
Witam. Przyszedł czas na wymianę opon w Royal Star Tour de luxe . Jakie opony polecacie ? Kolega poleca Michelin Commander II i jaką szerokość bo tył podają 150 i 160. Na motocyklu obecnie są Dunlop D404. |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła! |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1878 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-11, 20:16
|
|
|
I pozostań przy Dunlop D404. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Dariow

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-03-11, 21:03
|
|
|
Ja też jestem za Dunlop D404 przód to 150/80 16 a tył 150/90 B 15 bezdętkowe właśnie zakupiłem |
_________________ SREU #0898 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1878 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-11, 21:33
|
|
|
Aby nie być gołosłownym, to mam z tyłu D404, która się kończy i następna będzie D404 |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Jacek6

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2017-03-11, 21:41
|
|
|
A co powiecie o Metzeler ME880 Marathon ? |
|
|
|
 |
Tynio

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 22 Skąd: Kraśnik-XVZ1300
|
Wysłany: 2017-03-12, 16:08
|
|
|
Tył lepiej założyć 150 czy 160?
[ Dodano: 2017-03-12, 16:09 ]
Polecacie jakiś sklep internetowy by zamówić?? |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła! |
|
|
|
 |
mobil30

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 48 Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2017-03-12, 16:51
|
|
|
Metzeler ME880 Marathon ma opinie opony dobrej ale na suchym ale jest problem jak cię deszcz zastanie nie trzymie się drogi wcale |
|
|
|
 |
Jacek6

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2017-03-12, 17:02
|
|
|
Czyli zostaje stare dobre D. |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-12, 17:49
|
|
|
Nie wiem jak w Waszych maszynach - ale w moim xv1900 super sprawuje się Bridgestone Exedra Max,
a kupuje na oponeo. W tamtym tygodniu przyszła nówka sztuka. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2017-03-12, 17:59
|
|
|
Ja miałem Michelin Commander 2 |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
Jacek6

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2017-03-12, 18:01
|
|
|
Ja jak Ci z nimi było ? |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2017-03-12, 18:18
|
|
|
Byłem bardzo zadowolony, super się kleiły do asfaltu.
Ale z tego co pamiętam był problem z dostaniem przodu.
Wcześniej miałem D404 - z takimi kupiłem i tylną w dwa sezony zajechałem - odpadały takie mikro
skrawki gumy i lepiły się do tłumików.
Gówno jakich mało jak dla mnie. Ktoś tam twierdził, że prawdopodobnie nie miały indeksu G czy coś tam
dla ciężkich motocykli ale nie kumam jak oplot może mieć znaczenie dla ścieralności opony. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-12, 18:51
|
|
|
Indeks prędkości jest związany ze ścieralnością.
Im wyższy indeks prędkości tym lepsza przyczepność i większa ścieralność (czyli szybciej się zużywa) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
Jacek6

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2017-03-12, 18:59
|
|
|
A to jest ciekawa teoria. Jeszcze jej nie słyszałem ... |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-12, 19:01
|
|
|
Mi tak powiedział gość od opon. Myślę, że to prawda.
Teraz szukam na internetach tego tematu .... i niektórzy twierdzą że to mit.
Więc nie ufajcie mi w 100% |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
Dariow

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-03-12, 21:32
|
|
|
Ile osób tyle opini więc pozostaje instrukcja obsługi i założyc dedykowane przez Yamahe a tam z tego co pamietam są Bridgestony i Dunlopy |
_________________ SREU #0898 |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2017-03-13, 15:13
|
|
|
Bardziej mi chodziło o indeks związany z masą vel oplotem specjalnie dla ciężkich motocykli nie pamiętam dokładnie jaki to był symbol niż o indeks prędkości bo Royalem szło zamknąć budzik i szła dalej więc... |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
Dariow

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-03-13, 21:26
|
|
|
Przód jest 71H a tył 74H plus oznaczenie B czyli wzmocniona |
_________________ SREU #0898 |
|
|
|
 |
Jacek6

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2017-03-13, 21:36
|
|
|
Ale to B chyba tylko na tył ? Czy obie ? |
|
|
|
 |
Dariow

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-03-13, 21:39
|
|
|
Tylko tył |
_________________ SREU #0898 |
|
|
|
 |
|